2020 ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה
ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה
2020 ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה
ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה

סדרה 8 גראן קופה מציעה את הביצועים של דגם הקופה אךעם תוספת של שתי דלתות ושני מושבים בגודל מלא מאחור. הדגם יתחרה בעיקר מול מרצדס CLS ופורשה פאנאמרה.

 

לאחר שהציגה את גרסאות הקופה והקבריולט של סדרה 8 החדשה, ב.מ.וו משלימה את היצע גרסאות המרכב של הסדרה עם הצגתה של הגראן קופה, גרסת ארבע דלתות לסדרה 8 קופה אשר תאפשר ל-ב.מ.וו להתחרות מול דגמים כגון הגרסאות הבכירות של אודי A7 ומרצדס CLS אך בעיקר, מול הפאנאמרה של פורשה. 

ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה (Gran Coupe), המחליפה את סדרה 6 גראן קופה, גדולה ומרווחת משמעותית מדגם הקופה. לדגם אורך של 5,082 מ"מ, רוחב של 1,932 מ"מ, גובה של 1,407 מ"מ ובסיס גלגלים הנמתח לאורך של 3,032 מ"מ, ארוכה ב-240 מ"מ מדגם הקופה, רחבה ממנו ב-30 מ"מ, גובה יותר ב-66 מ"מ ועם תוספת משמעותית של 201 מ"מ לבסיס הגלגלים. עם מידות אלו, סדרה 8 גראן קופה גדולה יותר גם מה-CLS וה-A7 ולמעשה, אלו מידות דומות לאלו של סדרה 7 למעט מידת הגובה המצומצת יותר. נפח תא המטען בדגם עומד על 440 ליטר.

 

ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה
סדרה 8 גראן קופה.

העיצוב החיצוני של הדגם מרהיב לא פחות, אולי אף יותר, מזה של דגם הקופה, מצליח להדגיש את הרצון של ב.מ.וו להציג כאן רכב סאלון יוקרתי וספורטיבי למראה ולנהיגה. חלקו הקדמי של תא הנוסעים זהה למוכר לנו מדגם הקופה, את ההבדל העצום בין הדגמים נמצא כמובן במושב האחורי, שם נמצא ספסל אחורי מרווח עם שני מושבים נפרדים וקונסולה מרכזית החוצצת בין הנוסעים ומכילה את מערך השליטה האחורי על בקרת האקלים, שתי כניסות USB-C ומדף לסלולרי. שני המושבים האחוריים מפוסלים בצורה ספורטיבית לאחיזת הגוף ו-ב.מ.וו מתעקשת שהמושב המרכזי מאפשר להוסיף נוסע נוסף לנסיעות קצרות.

 

ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה תא הנוסעים
שני מושבים נפרדים מאחור.

סדרה 8 גראן קופה - מנועים, ביצועים וצריכת דלק:

בתחום ההנעה, סדרה 8 גראן קופה מצוידת בשלושה מנועים, מנוע דיזל אחד ושני מנועי בנזין. כל המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטו' ודגמי הבנזין מצוידים כסטנדרט בדיפרנציאל M Sport. דגמי ההנעה הכפולה מצוידים כסטנדרט במערכת היגוי לכל הגלגלים - אופציה בדגמי ההנעה האחורית.

 

דגם 840i גראן קופה, גרסת ההנעה האחורית היחידה של הדגם, מצויד במנוע שישה צילינדרים טורבו בנפח 3.0 ליטר עם הספק מרבי של 340 כ"ס ומומנט מרבי של 51 קג"מ בין 1600-4500 סל"ד. מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.2 שניות, מהירות מרבית של 250 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 13.3-13.9 ק"מ לליטר. את מנוע זה ניתן לקבל גם עם הנעה כפולה xDrive המקצרת את נתון התאוצה ל-4.9 שניות.

 

ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה
סדרה 8 גראן קופה.

דגם 840d xDrive גראן קופה מציע לחובבי הדיזל מנוע שישה צילינדרים טורבו דיזל בנפח של 3.0 ליטר בהספק מרבי של 320 כ"ס ומומנט מרבי של 69.3 קג"מ בין 1750-2250 סל"ד. לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.1 שניות ומהירות מרבית של 250 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 16.9-15.9 ק"מ לליטר.

 

דגם M850i xDrive גראן קופה הבכיר מצויד במנוע 4.4 ליטר טווין-טורבו V8 בהספק מרבי של 530 כ"ס בין 5,500-6,500 סל"ד ומומנט מרבי של 76.5 קג"מ המתקבל בין 1,800-4,600 סל"ד. תחנת הכוח הזו מסוגלת להאיץ את הדגם מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן של 3.9 שניות ועד למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עם מנוע זה עומדת על 10 ק"מ לליטר.

 

סביר להניח כי בהמשך, ב.מ.וו תציג את ה-M8 גראן קופה על בסיס דגמי ה-M8 קופה וקבריולט שנחשפו לאחרונה, עם מנועים בהספקים של עד 625 כ"ס.

 

קונסולה מרכזית
קונסולה מרכזית חוצצת עם מערך שליטה על בקרת האקלים ושקעי USB-C.

רשימת אבזור הנוחות והבטיחות ארוכה וזו האופציונאלית ארוכה עוד יותר. בקצרה, נוכל למצוא בדגם לוח מחוונים דיגטלי "10.25 ומולטימדיה "10.25 הכוללת תפעול קולי טבעי וכן אינטגרציה לאופיס 365 וסקייפ לעסקים, פתיחה והתנעה של הרכב באמצעות הסלולרי, תאורת LED אדפטיבית ואופציה לתאורת לייזר המאירה לטווח של 600 מטר מבלי לסנוור את שאר משתמשי הדרך, תצוגה עילית צבעונית, בקרת שיוט עם היגוי אקטיבי לנהיגה סמי אוטונומית, בלימה אוטונומית המזהה גם סכנה של רכב חוצה, מערכת שמע מבית Bowers & Wilkins ועוד ועוד.

את סדרה 8 גראן קופה החדשה ב.מ.וו תציג לקהל הרחב בתערוכת פרנקפורט הקרובה, אז גם יחל שיווקו של הדגם באירופה. מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו בישראל, נמסר כי הגראן קופה תשווק בישראל במהלך חודש אוקטובר הקרוב. 

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.