ג'נסיס G80 החדשה
ג'נסיס G80 החדשה.
ג'נסיס G80 החדשה
ג'נסיס G80 החדשה.

ג'נסיס חשפה הבוקר בקוריאה את ה-G80 החדשה לשנת 2020, דור שני למכונית הסאלון של מותג היוקרה העצמאי של יונדאי וכפי שאתם רואים, מדובר במהפכה של ממש עבור הדגם והשאלה שנותרה היא האם הפעם הדגם יוכל להתחרות ראש בראש במרצדס E קלאס המחודשת, ב.מ.וו סדרה 5 ראש ועוד. מבחינת ג'נסיס לפחות, היא בהחלט עשתה את כל מה שצריך בכדי שהפעם היא תוכל להתחרות עם המותגים המבוססים מגרמניה ולא רק באמצעות מחיר אטרקטיבי כבעבר.

 

ג'נסיס G80 החדשה נושאת את שפת העיצוב החדשה של המותג, "אלגנטיות אתלטית", אותה פגשנו מוקדם יותר עם הקראוסאובר GV80. ג'נסיס בחרה להעניק ל-G80 קווי עיצוב על הצד הדינאמי עם מראה דמוי קופה המזכיר במידה מסוימת את ה-A7 של אודי. התוצאה בכל מקרה מוצלחת מאוד ושדרוג ענק לעומת הדגם היוצא.

 

ג'נסיס G80
ג'נסיס G80 החדשה - יוקרתית בכל המדדים

ג'נסיס G80 החדשה נשענת על פלטפורמת הנעה אחורית חדשה, דור שלישי, העושה שימוש נרחב יותר באלומיניום (19%) כך שהיא קלה יותר ב-125 ק"ג וקשיחה יותר לפיתול. בכל פינות הרכב נמצא חישוקי "18 עד "20 המחוברים לבולמים אדפטיביים העושים שימוש במצלמה קדמית (Road Preview) בכדי לסרוק את פני הכביש ולהכין מראש את קשיחות הבולמים בהתאם לשיבושים שבהמשך הדרך.

בשלב זה לפחות ג'נסיס G80 החדשה תשווק עם מבחר של שלושה מנועים חדשים: 2.5 ליטר טורבו עם 300 כ"ס ו-43 קג"מ, 3.5 ליטר V6 טורבו עם 380 כ"ס ו-54 קג"מ ומנוע טורבו דיזל 2.2 ליטר עם 210 כ"ס ו-45 קג"מ. ג'נסיס לא מפרסמת את נתוני הביצועים או צריכת הדלק, אך היא כן מציינת כי את המנועים ניתן לקבל עם הנעה אחורית או הנעה כפולה.

 

ג'נסיס G80
עיצוב על הצד הדינמי

עם אורך של 4,995 מ"מ, רוחב של 1,925 מ"מ, וגובה של 1,465 מ"מ, כלומר בעיקר רחבה יותר ב-36 מ"מ ונמוכה יותר ב-15 מ"מ מהדגם היוצא. בסיס הגלגלים, העומד על 3,010 מ"מ, נותר ללא שינוי מהדגם היוצא.

אם תא הנוסעים של הדגם היוצא הרגיש כמו יונדאי משודרגת, הפעם אנחנו מקבלים חוויה התואמת רכב יוקרתי וכן, כזה שאנחנו יכולים לראות אותו עומד בכבוד מול המתחרות מגרמניה. א הנוסעים הוא חוויה מרשימה במיוחד לעומת הדגם היוצא. העיצוב מוכר לנו מתא הנוסעים המרשים של ה-GV80 אך בג'נסיס עדיין העניקו לתא הנוסעים של ה-G80 מראה ייחודי משלו היוצר בידול ברור בין הדגמים.

 

ג'נסיס G80 תא הנוסעים
מתחרה ראויה למרצדס E קלאס?

במרכז הדשבורד ניצב מסך "14.5 המשמש את מערכת המולטימדיה, עליה ניתן לשלוט באמצעות משטח מגע וכפתורים בקונסולה בין המושבים וכמובן גם באמצעות פקודות קוליות. המערכת כוללת הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, מציעה מגוון רחב של שירותי רשת, חיבור קבוע לרשת האינטרנט ואפשרת להסתיר את כל המידע האישי כאשר הרכב נמסר לשירותי חניה.

 

ג'נסיס G80
יוקרתי

מאחורי גלגל ההגה החדש של ג'נסיס נמצא לוח מחוונים בגודל "12.3 עם תצוגה המעניקה תחושה של תלת מימד. המושבים שבדגם כוללים כריות אוויר להתאמה מושלמת ועיסוי קל להזרמת הדגם בנסיעות ארוכות. בנוסף נמצא גם תצוגה עילית ומערכת ניווט עם מציאות רבודה, חיבור מהרכב למערכת בית חכם, מערכת שמע מבית Lexicon, מערכת ביטול רעשים אקטיבית בתא הנוסעים, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים ועוד.

 

ג'נסיס G80 תא נוסעים
שפע של אבזור וטכנולוגיה

כפי שניתן לצפות, ג'נסיס ציידה את ה-G80 החדשה במגוון עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות המאפשרות לדגם יכולות נהיגה אוטונומיות ברמה 2 עם הכנה לרמה 3. זה כולל לדוגמה מערכת בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב המאפשרת נהיגה סמי-אוטונומית בפקקי תנועה ובכביש המהיר. המערכת עושה שימוש לא רק במצלמה הקדמית ומערכת הניווט בכדי להתאים את מהירות הנסיעה למצב התנועה ולדרך, היא עושה שימוש גם בבינה מלאכותית בכדי ללמוד את הרגלי הנהיגה של הנהג ולשנות את אופן פעולת המערכת בהתאם, כך לדוגמה המערכת תתאים את התאוצה והבלימה לנהג הרגוע או לנהג הספורטיבי יותר. את המפרט העשיר של מערכות בטיחות משלים מערך של 10 כריות אוויר, כולל אחת מרכזית בין הנהג לנוסע.

בנוסף נמצא מערכת חניה אוטומטית וכן אפשרות להסיע את הרכב לפנים/אחור באמצעות מפתח הרכב או המכשיר הסלולרי בכדי לצאת/להיכנס למקומות חניה צרים. המערכת תבלום את הרכב אוטומטית במקרה של זיהוי מכשול, רכב מתקרב או הולך רגל.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 6

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.