פרארי F12tdf היא גרסה במהדורה מוגבלת של 799 יחידות ל-F12 ברלינטה עם 780 כ"ס.

פרארי F12 TDF
פרארי F12tdf - גרסת קצה ל-F12 ברלינטה.

אם ה-740 כ"ס של הפרארי F12 ברלינטה לא מספיקים לכם, פרארי מציעה כעת במהדורה מוגבלת את ה-F12tdf, גרסת קצה לברלינטה F12 עם כיול חד יותר ווספת של 40 כ"ס למנוע ה-V12 של הדגם.

 

שמו של הדגם, tdf, ניתן לו כמחווה למרוצי הטור ד'ה פראנס, לא אלו של האופניים הנמשכים עד היום אלא אלו של המכוניות שנערכו בצרפת עד שנת 1986. בפיתוחה של ה-F12tdf, פרארי שמה דגש על שלושה תחומים: מנוע, אווירודינמיקה ועל היכולות הדינמיות של הדגם.

 

בחזיתה של ה-F12 tdf נמצא את אותו מנוע V12 אטמוספרי בנפח של 6.3 ליטר המשרת את הברלינטה F12 מאז שהוצגה לפני כשלוש שנים, אך כאן בהספק מרבי של 780 כ"ס ב-8,500 סל"ד ומומנט מרבי של 71.9 ק"ב ב-6,750 סל"ד ( לעומת 70.3 קג"מ בדגם הרגיל). בנוסף לכך, פרארי התקינה מערכת היגוי אחורית המדמה קיצור של בסיס הגלגלים לשיפור חדות הניהוג של הדגם. 

 

בפרארי מציינים שמערכת ההיגוי האחורית מאפשרת ניהוג של מכונית מרוץ יחד עם יציבות כיוונית גבוהה יותר. שדרוגים אווירודינמים שהותקנו בדגם, מאפשרים מהירות פנייה גבוהה יותר בזכות הגדלת כוח ההצמדה ב-87% לעומת הדגם הרגיל.

 

בזכות שימוש נרחב יותר בסיבי פחמן, פרארי הצליחה להשיל ממשקל הדגם כ-110 ק"ג ומה שמעמיד את משקלה של ה-F12tdf על כ-1,425 ק"מ. במקום תיבת ההילוכים של הדגם הרגיל, המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים F1 כפולת מצמדים עם יחסי העברה קצרים יותר ב-6% והעלאה/הורדה מהירה יותר ב-30/40 אחוז בהתאמה.

 

פרארי מציינת כי סך השיפורים מאפשרים לדגם להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-2.9 שניות (3.1 שנ' בדגם הרגיל), להאיץ ל-200 קמ"ש ב-7.9 שניות (8.5 שנ' בדגם הרגיל) ולהקיף את מסלול הניסוי של פרארי בפיוראנו בדקה אחת ו-21 שניות, מה שהופך את הדגם למהיר ביותר על המסלול הזה.

 

מערכת בלימה חדשה מאפשרת לדגם לבלום מ-100 קמ"ש לעצירה מלאה ב-30.5 מטר ומ-200 קמ"ש ב-121 מטר בלבד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.