דאצ'יה דאסטר 2018 החדש
דאסטר החדש נחת בישראל.
דאצ'יה דאסטר 2018 החדש
דאסטר החדש נחת בישראל.

הדאסטר החדש מודרני יותר מהדגם היוצא, יוצע בישראל עם מנוע 1.5 דיזל והנעה קדמית או כפולה ועם תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית.

 

כשמונה חודשים לאחר שהוצג לראשונה, קרסו מוטורס, יבואנית דאצ'יה בישראל, מודיעה על תחילת השיווק של דאצ'יה דאסטר 2018 החדש, דור שני לרכב הכביש-שטח המשפחתי של דאצ'יה. הדאסטר 2018 החדש ישווק בישראל 

 

הדאסטר החדש לא רק ניראה דומה לחלוטין לדגם היוצא, למעט שינויים קלים בעיצוב ומראה מודרני יותר בעיקר ליחידות התאורה, הוא גם מתבסס על הפלטפורמה של הדגם היוצא ובעל מידות זהות: 4,315 מ"מ אורך, 1,822 מ"מ רוחב, 1,623 מ"מ גובה ובסיס גלגלים של 2,673 מ"מ. נפח תא המטען עומד על 475 ליטר בדגמי ההנעה הקדמית ו-408 ליטר בדגמי ההנעה הכפולה. 

 

דאצ'יה דאסטר החדש תא הנוסעים
פשוט, אך שדרוג משמעותי לעומת הדגם היוצא.

לעומת העיצוב החיצוני שנותר ללא שינוי משמעותי, תא הנוסעים זכה ליחס רב יותר עם עיצוב מחדש של הדשבורד, הדלתות ועוד, מה שמעניק לתא הנוסעים מראה מודרני ואיכותי יותר ופחות רכב של עולם שלישי והרכבה כלאחר יד. החומרים עדיין פשוטים וקשיחים אך זה חלק מרוח המותג - זול ופשוט. דאצ'יה הרחיקה את קורת A הקדמית ב-10 ס"מ לפנים, כך שהתחושה בתא הנוסעים אוורירית יותר מזו של הדגם היוצא. בנוסף נוכל למצוא מושבים חדשים ונוחים יותר, בידוד רעשים משופר, מערכת מולטימדיה חדשה, מצלמה אחורית, כרית וילון שנוספה להגנה על הנוסעים ועוד.

 

בטיחות מעולם לא הייתה הצד החזק של דאצ'יה וכך גם המקרה עם הדאסטר החדש אשר זכה לציון נמוך של 3 כוכבים במבחני הריסוק ולמעט בקרת שטח מת (ברמות האבזור הגבוהות), הוא לא מצויד במערכות בטיחות מתקדמות כגון בלימה אוטונומית או בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, אלא רק במערכת מובילאיי, שהיא כמובן לא תחליף למערכות בטיחות אקטיביות. מה שכן השתפר הוא שימוש ב-6 כריות אוויר (כרית וילון שנוספה) במקום 4 בדגם היוצא.

הדאסטר החדש ממשיך עם היצע המנועים של הדגם היוצא, מנוע 1.2 ליטר טורבו בנזין ו-1.5 ליטר טורבו דיזל. מנוע 1.5 ליטר טורבו דיזל dCi של רנו מייצר הספק מרבי של 110 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ (26.5 קג"מ בדגם ידני). המנוע משודך לתיבת שישה הילוכים ידנית או 6 הילוכים EDC כפולת מצמדים והביצועים נותרו ללא שינוי עם 0-100 קמ"ש ב-11.9 שניות (12.4 ש' בדגם 4X4 ידני). צריכת הדלק המשולבת עומדת על 22.2 ק"מ לליטר בדגם אוטו' 2X4 ו-21.3 ק"מ לליטר בדגם ידני 4X4.

 

מנוע ה-1.2 ליטר טורבו מייצר הספק מרבי של 125 כ"ס ומומנט מרבי של 20.9 קג"מ והוא משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית והנעה קדמית בלבד. הביצועים בדגם זה עומדים על 10.4 שניות 0-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 177 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 16.4 ק"מ לליטר. 

 

הדאסטר החדש יוצע כמו בדגם היוצא בשתי רמות גימור, לוריאט הבסיסית ופרסטיג הבכירה יותר. רמת הגימור LAUREATE כוללת מולטימדיה מקורית "7, בקרת שיוט, חיישני תאורה, חיישני חניה, חישוקי פלדה "16, ציפוי עובר לגלגל ההגה ועוד. רמת הגימור PRESTIGE מוסיפה חישוקי סגסוגת "17, בקרת אקלים, ניטור שטחים מתים, מפתחם חכם לכניסה והתנעה, מצלמה הקיפית, שמשות כהות מאחור, מערכת שמע משודרגת ועוד. 2018 דאצ'יה דאסטר החדש - מפרט טכני מלא להורדה.

 

2018 דאצ'יה דאסטר החדש - מחירון:

דאסטר 1.2 טורבו 2X4 לוריאט - מחיר 89,990 שקל

דאסטר 1.5 דיזל 2X4 אוטו' לוריאט- מחיר 104,990 שקל

דאסטר 1.5 דיזל 2X4 אוטו' פרסטיג' - מחיר 111,990 שקל

דאסטר 1.5 דיזל 4X4 ידני לוריאט - מחיר 119,990 שקל

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 7

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.