פיג'ו E-LION
פיג'ו 3008 חשמלי יוצג בהמשך השנה.
פיג'ו E-LION
פיג'ו 3008 חשמלי יוצג בהמשך השנה.

תכירו את פרויקט E-LION, תוכנית בגישה הוליסטית של פיג'ו למעבר להנעה חשמלית לשנים 2023 עד 2030, תוכנית הכוללת מגוון פתרונות שילוו את הלקוחות משלב הבחירה ברכב, לצד מגוון מסלולי בעלות/שימוש ועד ללקוחות שירכשו את הרכב גם עוד 20 שנה מהיום. 

 

עיקרי תוכנית החשמול של פיג'ו: 

  • 2023: כל דגמי פיג'ו יעשו שימוש בסיוע חשמלי, חלקי או מלא
  • 2025: כל דגמי המותג ישווקו עם אופציה 100% חשמלית
  • 2030: כל דגמי המותג באירופה יהיו 100% חשמליים בלבד

 

פיג'ו 308 החשמלית
פיג'ו 308 החשמלית.

לא נאלץ להמתין זמן רק ליישום התוכנית שכן כפי שפיג'ו מצהירה עד לשנת 2025 כל דגמי המותג ישווקו בגרסה חשמלית מלאה ולכן עד לשנה זו פיג'ו תשיק 5 דגמים חשמליים חדשים: שניים מהם כבר פגשנו לאחרונה בדגמי E-308 ו- E-308 SW שהם הגרסאות החשמליות של פיג'ו 308 החדשה, גם פיג'ו 408 החדשה תזכה לגרסה חשמלית מלאה, E-408, וכך גם הדור הבא של פיג'ו 3008 ופיג'ו 5008. 

 

פיג'ו E-3008 החשמלי יוצג במהלך המחצית השנייה של 2023 ולפי פיג'ו הוא יהיה הדגם הראשון של החברה להתבסס על פלטפורמת STLA, הפלטפורמה המודולרית החדשה של קבוצת סטלנטיס שתוכננה מראש לשאת מערכת הנעה חשמלית או תוכל לשאת ביעילות גם מערכת הנעה היברידית/היברידית פלאג-אין. לפי פרסומים מוקדמים, פלטפורמת STLA Medium עליה יתבסס ה-3008 החדש תשווק עם סוללות ביקבולת של 87-104kWh. 

 

פיג'ו E-3008 החשמלי יציע טווח נסיעה מרשים של עד 700 ק"מ והרוכשים יוכלו לבחור מבין 3 יחידות הנעה חשמליות, כולל אחת עם הנעה כפולה. קצת לאחר שפיג'ו תציג את ה-3008 החשמלי, היא תחשוף את פיג'ו E-5008 החשמלי. 

 

פיג'ו 3008
פיג'ו 3008 ו-5008 יהיו הראשונים לקבל את המנוע החדש עם סיוע היברידית.

לגבי הסעיף הראשון בתוכנית שאומר שכל דגמי פיג'ו ישווקו עם לפחות סיוע חשמלי, נזכיר לכם כי בחודש אוקטובר האחרון פיג'ו חשפה את הדור החדש של מנוע ה-1.2 ליטר טורבו PureTech לו מוצמדת כסטנדרט מערכת סיוע חשמלית 48V בהספק של 28 כ"ס. המנוע הזה, בהספקים של 100 כ"ס או 136 כ"ס, ישודך לתיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים חדשה בה משולב המנוע החשמלי, במקום 8 הילוכים אוטו', והוא יהווה בנוסף את הבסיס למערכת הנעה היברידית מלאה או היברידית פלאג-אין. המנוע הזה ייכנס השנה לכל הדגמים הפרטיים של החברה, החל מה-208 הקטנה ועד ל-5008 הגדול ולפי פיג'ו הוא יסייע לחיסכון משולב של כ-15% בצריכת הדלק ויותר מכך בנסיעה עירונית. 

 

שפת העיצוב החדשה של פיג'ו
שפת העיצוב החדשה של פיג'ו.

זוכרים שפיג'ו חשפה החודש את הקונספט Inception כקדימון למעבר של פיג'ו לפלטפורמת STLA? אז בתמונת הטיזר של פיג'ו מציגה כאן אתם יכולים לראות איך שפת העיצוב שהוצגה עם הקונספט תיושם על דגמי החברה הבאים. לא רק שפת העיצוב שהוצגה בקונספט תגיע לדגמי ייצור, אלא גם הטכנולוגיה שהוצגה עם הקונספט כמו מערכת היגוי אלחוטית או הדור הבא של ממשק i-COCKPIT, אותו נפגוש דגמי פיג'ו החל משנת 2026. 

 

 פלטפורמת STLA היא פלטפורמה נשלטת תוכנה כך שדגמי פיג'ו העתידיים ייהנו מכל מה שיש לטכנולוגיה הזו להציע, כולל דור חדש ומתקדמת יותר של מערכות נהיגה אוטונומיות וכל זה, יזכה כמובן לעדכוני OTA שישפרו וישדרגו את המערכות השונות לאורך חיי הדגם. 

 

פיג'ו חשמול רכבים
שימוש בהנעה חשמלית בכל דגמי החברה בשנת 2023.

כאמור, התוכנית של פיג'ו מציגה גישה הוליסטית ולכן ההתמקדות של פיג'ו היא לא רק בהשקת רכבים חדשים אלא גם בליווי הרכב לכל אורך חיי הרכב. לדוגמה, אורך החיים של רכב חשמלי על בסיס פלטפורמת STLA יהיה כ-25 שנה, לעומת כ-15 שנה בממוצע לרכב בעירה פנימית, ולכן פיג'ו תאפשר החלפה נוחה של כל הריפודים והגימור ברכב כך שגם לקוח שרכש רכב משומש יכול להרגיש ברכב חדש, חלקים שונים יהיו ניתנים למחזור והרכבים יזכו לעדכון תוכנה מקיף מידי שנה שישאיר את הרכבים עדכניים ומודרניים. 

 

לצד זה פיג'ו תציע ללקוחות מסלולי השכרה/ליסינג שונים, כך לדוגמה ישנו מסלול "שלם לפי שימוש" בו לקוחים פיג'ו e-208 חשמלית בתשלום חודשי של 150 אירו הכולל 500 ק"מ בחודש  ומי שירצה לנסוע יותר יוכל לשלם עוד 7 סנט לכל ק"מ. לצד זה יהיו מסלולי ליסינג בתשלום חודשי הכולל את כל נושאי בעלות כגון אחזקה, טעינה, ביטוח ועוד. כל זה הוא רק חלק מהשירותים שפיג'ו מתכננת להציע ללקוחות שלה. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 22

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.