הדיזל הזועם של אודי: נאניוק קוואטרו קונספט

אודי חושפת בפרנקפורט את הקונספט Nanuk quattro הרב תכליתי, עם מנוע דיזל V10 עצמתי בהספק של 544 כ"ס המספיק ל-3.8 שניות 0-100 קמ"ש.

אודי נאניוק קוואטרו קונספט - פצצת דיזל רב תכליתית

כוכבות הבמה של אודי לתערוכת פרנקפורט הנפתחת מחר בבוקר הן אודי A3 קבריולט החדשה, אודי A8 החדשה ואודי קוואטרו ספורט קונספט שאולי תיוצר בעתיד, אך באודי כניראה שחושבים שזה לא מספיק ועל אותה הבמה בפרנקפורט, אודי תציג בנוסף פצצת דיזל – אודי 'נאניוק קוואטרו קונספט', עם מנוע V10 TDI חזק במיוחד, ביצועים של מכונית ספורט חזקה ויכולת נסיעה בשטח.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

הקונספט, שעוצב ע"י סדנת העיצוב האיטלקית איטלדיזיין-ג'יאוג'יארו, משלב בין קרוסאובר, לרכב ספורט ולפי אודי, מציג תפיסה של רכב המתאים לכל גיל ולכל תוואי נסיעה – על הכביש המהיר או על המסלול וגם בשטח - מכאן הישר למקס הזועם בגרסתו העתידנית.

 

הדגם הדו מושבי, מציג פיתוח חדשני של מנוע הטורבו דיזל V10 TDI האימתני של קבוצת פולקסווגן, המותקן במרכז הרכב לפני הסרן האחורי. המנוע הבריון בנפח של 5.0 ליטר, בעל הספק מרבי של 544 כ"ס ומומנט אדיר של 101.9 קג"מ המתקבל החל מ-1,500 סל"ד. בכדי לספק תקופה שכזו, המנוע נעזר בצמד מגדשי טורבו ומערכת מסליה משותפת המזריקה דיזל לעשרת הצילינדרים בלחץ של 2,500 באר. את המנוע, אודי שידכה לתיבת S trinc כפולת מצמדים מחוזקת בת 7 יחסי העברה (נלקחה מ-R8 החדשה) המעבירה את הכוח למערכת הנעה כפולה -קוואטרו, שתוכננה במיוחד לדגם.

 

למרות שהמרכב עשוי רובו מחומרים מרוכבים, משקל הרכב עומד על 1,900 ק"ג, אך זה לא מפריע לדגם להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות בלבד ולעשות זאת עד למהירות מרבית של 305 קמ"ש. יחד עם זאת, צריכת הדלק של הדגם עומדת על 12.8 ק"מ לליטר בלבד.

 

 

אותו מנוע ששרת בעבר את הטוארג של פולקסווגן – בדור הראשון של הדגם - הציע בגרסתו הקיצונית ביותר בדגם R50, הספק מרבי של 350 כ"ס ו-86.6 קג"מ.

 

דגם הקונספט בעל מידות של 4.54 מטר אורך, 1.99 מטר רוחב, 1.34 מטר גובה ובסיס גלגלים של 2.71 מטר. הדגם יושב על מתלים בתצורת עצמות עצה כפולות מלפנים ומאחור הנתמכים בבולמי אוויר. אודי התקינה בדגם מערכת היגוי אחורית המפנה במהירויות גבוהות את הגלגלים מאחור עם כיוון הגלגלים מלפנים עד 2.5 מעלות ועד 9 מעלות במהירויות נמוכות זאת בכדי לספק לדגם יציבות כיוונית גבוהה במהירויות גבוהות וזריזות במהירויות נמוכות. לפי אודי, סיבוב הגלגלים נגד כיוון הסיבוב במהירויות נמוכות, משולה לקיצור וירטואלי של בסיס הגלגלים ב-100 ס"מ וסיבוב הגלגלים עם כיוון הסיבוב במהירויות גבוהות, משולה להארכה וירטואלית של של בסיס הגלגלים ב-140 ס"מ, מה שמאפשר יציבות כיוונית גבוהה יותר.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות

  • לא נמצאו תגובות