הדרך של האיחוד האירופאי להילחם בתאונות הדרכים

האמצעי העיקרי: בטיחות כלי הרכב שיסייעו בהורדת מספר ההרוגים ב-50% עד שנת 2020

טיפול כולל ומערכתי בתאונות הדרכים

ועדה של האיחוד האירופאי "התכנית לבטיחות בדרכים" פרסמה השבוע מזכר הבנות שמטרתו להוריד ב-50% את מספר ההרוגים בתאונות דרכים באירופה עד שנת 2020. כיום, מעל ל-35,000 נהרגים מידי שנה בתאונות דרכים, על כל הרוג בתאונת דרכים עוד 4 אנשים נותרים נכים לכל חייהם וכ-10 נפצעו באופן קשה.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

עיקר התכנית נוגעת לבטיחות כלי הרכב:

 

בכל כלי רכב תמצא מערכת בקרת יציבות (פרטי, מסחרי משאיות ואוטובוסים).

מערכת התראה לסטייה מנתיב (אוטובוסים ומשאיות)

מערכת בלימת חירום אוטומטית (אוטובוסים ומשאיות)

מערכת התראה לחגורת בטיחות (רכב פרטי ומשאיות).

מערכת הגבלת מהירות ברכבים מסחריים קלים (וואן) כגון מרצדס ספרינטר.

הועדה תמשיך לבדוק הטמעה של מערכות בטיחות בכל כלי הרכב, כגון מערכת התראה לפני התנגשות.

 

כל המערכות האלו נמצאות בכלי רכב שונים, אך אין שום מחויבות לספק אותן ובנוסף המודעות לצורך בהן נמוכה. כאן לדעת הועדה תפקידם של יבואני הרכב לעודד שימוש ברכיבים אלו.

 

בנוסף לאמצעי הבטיחות בכלי הרכב, הועדה מתייחסת גם לנושא איכות ובטיחות התשתית והתנהגות הנהגים:

 

בניית תשתית כבישים סלחנית ובטיחותית יותר.

מתן דחיפה לפיתוח טכנולוגיות חכמות לתשתית ולכלי הרכב.

חיזוק החינוך ולימודי הנהיגה לקהל משתמשי הדרך.

אכיפה איכותית.

לפתח גישה חדשה כלפי רוכבי אופנועים.

 

 

הפחתת מספר ההרוגים בגישה האירופאית כוללת את כל המרכיבים של רכבים בטוחים יותר, תשתית חכמה יותר וסלחנית וחינוך. אין פתרון קסם לתאונות הדרכים, הפתרון חייב להיות התחייבות ארוכת טווח לתהליך אמתי של טיפול כולל בכל הגורמים.

 

נקווה שמישהו שם במשרד התחבורה קורא גם כן את התכנית הזו. החמרת הענישה פוגעת בכלל הציבור ולא מטפלת בשורש הבעיה. עונש מאסר עולם על רצח קיים מקום המדינה ויחד עם זאת מספר הנרצחים רק עולה עם הזמן. אני אף מוכן לחתום שגם אם יהיה עונש מוות על רצח, מספר הרציחות לא יפחת. ענישה מחמירה היא אפקטיבית רק לאחר המעשה, שגם זה לא נעשה, כוח ההתראה שלה הוא זניח יחסית ובכלל מי רוצה לחיות במקום בו הגולם קם על יוצרו? המחשבה על שוט בלי הגזר היא מוטעת מיסודה.

 

עד היום, משרד התחבורה, לא נגע בשני נושאים הכי חשובים, שההשפעה שלהם יכולה להימדד רק בטווח ארוך ואנחנו הרי אוהבים פתרונות קסם, ואלו הם החינוך ולימודי הנהיגה.

 

בנושאים אלו נדון בכתבה נרחבת בנושא תאונות הדרכים שתפורסם בקרוב.

האמצעי העיקרי: בטיחות כלי הרכב שיסייעו בהורדת מספר ההרוגים ב-50% עד שנת 2020

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות

  • לא נמצאו תגובות