עם המקום השני בראלי 24 השעות של יוון, רז הימן והלל סגל יוכתרו כאלופי סבב הבלקן 2013.

צוות פוינטר יוכתר כאלוף סבב הבלקן תמונות-רמי גלבוע ועדי כפרה שפרן

רז הימן והלל סגל מצוות פוינטר סיימו אתמול (יום א') את ראלי 24 השעות של יוון במקום השני, מה שמעניק לצוות הבכיר והוותיק של הספורט המוטורי הישראלי את תואר אלופי סבב הבלקן (Balkan Cup) לשנת 2013.

 

לראלי יצאה נבחרת ישראלית מורחבת שכללה בנוסף לצוות פינטר את יובל שרון וקיד (נמרוד) אופיר, מצוות CAN AM - רסטה, על CAN AM COMMANDER 1000 X וכן את אנשי השטח הוותיקים שי שמעוני ומיקי יוחאי מצוות כל גדר – גתוס שסיימו את הראלי במקום השישי והמכובד. השניים חזרו להתחרות יחד כצוות במרוצים בינלאומיים והתחרו במרוץ בקטרורית T1 במכונית שנבנתה יעודית על מנת לקחת חלק במרוצי קרוס קאונטרי ראלי ובאחה.

 

ראלי 24 השעות של יוון, הוא ראלי סיבולת אשר מתקיים זו השנה ה- 11 ומחולק לחמש קטגוריות. קטגוריות T1 ו- T2 המקצועיות, קטגורית אופנועים וטרקטורונים וקטגוריה המיועדת למשתתפים אשר מתחרים עם רכבי 4X4 הרגילים שלהם. הראלי נערך במרכז המדינה, צפונית לאתונה ונמשך 24 שעות ברציפות. הראלי הוזנק בשבת ה – 30.11 בשעה 11:00 והסתיים אתמול (א') לאחר 24 שעות.

 

הראלי מתפרס לאורך 920 ק"מ ומורכב מ- 3 סטייג'ים תחרותיים באורך של 270, 400 ו 250 ק"מ, כאשר בינם 2 הפסקות לטובת סיוע ומנוחה של 90 דקות כל אחת. תנאי השטח במסלול הראלי מגוונים וכוללים שבילי יער הרריים, המאפשרים נהיגה מהירה בסגנון ראלי אקרופוליס וכן שבילים צרים, בוציים ומפותלים הכוללים שינויי גובה של עד 1,500 מ' על "הרי הרוקי" של מרכז יוון.

 

על רז והלל:

הלל סגל, נווט הצוות, בן 64, עצמאי, מנהל מוסך ליוגב - 'באחה 1000 מקסיקו, 'פריז-איסטנבול', 'פריז-דקאר' (3 פעמים), 'ראלי הפרעונים' (4 פעמים), ראלי "דרך המשי" (פעמיים מקום ראשון), דקאר דרום אמריקה (מקום ראשון ברוקיס), ראלי בלקן (מקום 2), ראלי יוון מקום 1.

רז הימן, נהג הצוות בן 49, מנכ"ל תנועה מערכות ניווט ומדידות זמנים – 'ראלי הפרעונים' (6 פעמים), 'ראלי טוניס' (פעמיים), 'ראלי איחוד האמירויות', 'ראלי מרוקו' (פעמיים), דקאר באפריקה, ראלי דרך המשי (פעמיים מקום ראשון), באחה 1000 מקסיקו, דקאר דרא"מ (מקום ראשון ברוקיס), ראלי בלקן (מקום 2), ראלי יוון מקום 1.

מדובר בראלי הבינלאומי ה – 20 במספר של רז וה – 15 של הלל מצוות 'פוינטר'. רז והלל הינם מנהגי השטח הבכירים והמעוטרים ביותר בישראל , זוכי פרס שרת התרבות והספורט לספורטאים מצטיינים ב -2009 , יצאו ברכב T1.2 (רכבי אב טיפוס מבניה עצמית בעל מנוע דיזל). את הראלי הקודם בו השתתפו בספטמבר השנה, ראלי ברסלאו בלקן, סיימו במקום החמישי.

 

הרכב של רז וסגל - שלדה בבנייה עצמית, מכלוללים של פג'רו ומנוע דיזל של ב.מ.וו

על הרכב:

מדובר באב טיפוס מבניה עצמית בעל שלדת צינורות עליה הורכבו מכלולים מכניים של מיצובישי פג'רו. לרכב מנוע טורבו דיזל של BMW בנפח של 3000 סמ"ק 6 צילנדרים ו – 250 כ"ס עם מחשב בעל תוכנת מרוצים מיוחדת. צריכת הדלק תעמוד על כ – 3.5 ק"מ לליטר בזמן המרוץ. לרכב משקל עצמי של 1980 ק"ג, צמיגי שטח מסדרת Open Country של חברת Toyo ומערכת הרמה עצמית הידראולית מובנית. מידות הרכב: אורך 4.2 מטר, גובה 2 מטר, רוחב 2 מטר.

 

על שי שמעוני ומיקי יוחאי:

שי שמעוני, יליד 1970, אחד האנשים העקביים ומהדמויות הוותיקות בסצנת הספורט המוטורי הישראלי. שי, אבא לחמישה ילדים, מוצא את הזמן לקחת חלק בכל מרוץ שמתקיים בארץ בענף הראלי , ראלי רייד ובעבירות. בעשור האחרון, יצא להתחרות לא מעט פעמים במרוצים בחו"ל כדוגמת ראלי הפרעונים - מקום שלישי, מקום שני בבאחה איטליה, באחה ספרד ופורטוגל (מירוצים שהם חלק מסבב אליפות העולם) והגיע לדירוג גבוהה ברבים מהם. פרט למרוצי קרוס קאונטרי ראלי ובאחה שי מנצל כל הזדמנות להתמקצע על מנת לרכוש ידע וניסיון ולהכשיר עצמו כנהג מרוצים.

מיקי יוחאי, מתחרה שנים רבות בכל ענפי המכוניות, הצליח להפוך את אהבה למקצוע ומזה כ – 20 שנה הוא בעליה של חברת קרוס קאונטרי אשר מתמחה בהפקת מרוצים, לווי קבוצות המתחרות בחו"ל, הכשרות נהיגה ופעילות ספורט מוטורי על גווניה השונים. במקביל, מיקי לקח חלק פעיל כנהג במרוצי קרוס קאונטרי ראלי ובאחה במשך שנים רבות והגיע להישגים מרשימים. בשנים האחרונות עבר לכיסא הימני והתמחה כנווט במרוצי ראלי בינ"ל והתחרה במרוצי ראלי בחו"ל המהווים חלק מסבב אליפות המזרח התיכון של ה - FIA.

שי שמעוני ומיקי יוחאי מכירים כבר שנים רבות מתוך פעילותם בספורט המוטורי. הם החלו לשתף פעולה כצוות תחרותי בראלי חוצה ישראל, בדצמבר 2012 בו השתתפו לראשונה יחד. הרצון המשותף להקמת קבוצת מרוץ, אשר תתחרה גם בארץ וגם בחו"ל, החל אז לרקום עור וגידים וממגיע למימוש עם יציאתם למרוץ באתונה.

 

ההאנטר המשודרג, מאוד, של שי שמעוני ומיקי יוחאי

על הרכב:

מה שניראה כמיצובישי האנטר שגרתי, מסתיר תחתיו מנוע עומצתי של 500 כ"ס, גיר ספורט ידני בעל 5 הילוכים בולמי פוקס ומיכל דלק של 200 ליטר שמוכן לעמוד במרחקים הגדולים שבין נקודת תדלוק אחת לשניה. המכונית נבנתה בצורה יעודית על מנת לקחת חלק במרוצי קרוס קאונטרי ראלי ובאחה ומשוייכת לקטגורית T1.

 

 

על יובל שרון וקיד (נמרוד) אופיר:

יובל שרון (38) הינו מנהגי המרוצים הוותיקים בארץ , עתיר זכיות ואליפויות בישראל ומחוצה לה. יובל החל דרכו בעולם הספורט המוטורי כשהיה בן 16, מאז רכב והשתתף במרוצים על אופנועי שטח, טרקטורונים ורכבי שטח. במהלך השנים זכה באליפויות במרוצי האנדורו, מסעות ניווט, לרבות חוצי ישראל, ליגת הראלי ספרינט וליגת העבירות כשהוא רוכב על טרקטורון CAN AM DS-450 XXC. מחוץ לישראל השתתף שרון בראלי הפרעונים ובראלי הבאחה שבמקסיקו , שם התחרה 3 פעמים, מהן זכה במקום השלישי והמכובד בקטגוריה הלא מקצועית כרוכב והנהג הרשמי של עופר אבניר. במהלך הקריירה שלו השקיע שרון רבים ממשאביו האישיים בקידום הענף. שיקוליו בבחירת הכלים עליהם נהג היו תמיד אך ורק מקצועיים ומתוך היכרותו והבנתו מהו הכלי שייתן לו היכולת הטובה ביותר למצות את יכולתו בנהיגת שטח .

קיד(נמרוד) אופיר, יליד 71 נשוי ואב לשניים, תושב גבעת ברנר. ניווט כמעט בכל מרוץ אפשרי שהתקיים בישראל בעשור האחרון, פעמיים אלוף ליגת העבירות, אלוף יונדאי אקסטרים, אלוף ליגת באחה ישראל בשנת 2011 (בשנה זו ניצח את כל מרוצי הסבב). שותף פעיל בבניית כלי הרכב בהם מתחרה, ולמעשה מנהל את אחזקת כלי הרכב בזמן המרוץ. מרוץ 24 השעות של אתונה יהיה המרוץ הבין לאומי השני, לאחר השתתפות בראלי ברסלאו בלקן בתחילת הסתיו של 2013.

 

ה-CAN AM COMMANDER

על ה-CAN AM:

ה COMMANDER הוא רכב שטח רב תכליתי המאפשר להסיע שני נוסעים זה לצד זה על גבי מושבי ספורט מתכווננים. בזכות מנוע ה ROTAX בנפח 1000 סמ"ק (85 כ"ס), מצערת אל-חוטית, הילוך כוח, דיפרנציאל אחורי,מרווח גחון של 35 ס"מ ומערכת מתלים דינאמית FOX RACING SHOX המאפשרת כיוונים של מהירות כיווץ, מהירות שיכוך ועומס קפיץ. ה -COMMANDER 1000 X הוא רכב ה side by side המושלם למרוצי ראלי כראלי יוון. בין שלל האבזור ניתן למצוא מערכת בלימת מנוע המעניקה שליטה, בקרה ובטיחות בנהיגה במדרון ואת מיכל הדלק הגדול ביותר בקטגוריה, עם קיבולת של 38 ל', אשר יחד עם נתון תצרוכת דלק החסכונית ביותר מבין המתחרים מאפשרים טווח מוארך בין תדלוק לתדלוק. יתרונות נוספים הקיימים הם מערכת VISCO LOCK הנועלת את הדיפרנציאל הקדמי באופן אוטומטי בזיהוי החלקה של אחד הגלגלים הקדמיים ולכן מאפשרת היגוי קל יותר בתמרון טכני. היגוי קצר, מהלך לנהיגה ספורטיבית וחישוקי ביד לוק מחוזקים המונעים ירידת הצמיג מהחישוק משלימים את הפרופיל הספורטיבי של הכלי. בין שלל הזכיות והתארים של ה CAN AM COMMANDER , ניתן למצוא זכיה בראלי מרוקו היוקרתי עם הנהג פרנסיסקו לופז והנווט קלאודיו טרונקוסו.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.