המנוע שהייתם רוצים: מנוע F1 החדש של רנו

בהתאם לתקנון החדש, רנו מציגה את מנוע Energy F1-2014 החדש שלה - 1.6 ליטר V6 טורבו היברידי בהספק מרבי של 760 כ"ס החסכוני ב-35% ממנוע ה-V8 של העונה שעברה.

רנו מציגה את מנועה החדשה לעונת 2014 של פורמולה 1

רנו, מהמובילות בייצור מנועים לקבוצות המתחרות בפורמולה 1, הציגה בסוף השבוע האחרון את המנוע החדשה שלה לעונת 2014 אשר בהתאם לתקנון החדש, זהו מנוע 1.6 ליטר V6 טורבו היברידי במקום מנוע ה-2.4 ליטר V8 היברידי אטמוספרי של העונה הקודמת.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

רנו היא הראשונה מבין המתחרות להציג את יחידת ההנעה החדשה שלה (Energy F1-2014) אשר מייצרת הספק מרבי של 760 כ"ס - 600 כ"ס מייצר המנוע עצמו ו-160 כ"ס מושגים לזמן קצוב ממערכת המרת האנרגיה ERS. המנוע החדש ישרת את קבוצת RBR ו-STR וכניראה שגם את קבוצת לוטוס.

 

מנועי טורבו בפורמולה 1 לא היו בשימוש מאז שנות השמונים, אז לא הייתה כל רגולציה על הספק מרבי. זכור במיוחד הוא מנוע M12/13 של ב.מ.וו - מנוע בנפח של 1.5 ליטר 4 צילינדרים טורבו בהספק מרבי של 1350 כ"ס עם גדישה של 5.5 באר (השמועות מדברות גם על 1500 כ"ס). ההספק המרבי של 1350 כ"ס, היה בשימוש רק במקצי הדירוג שכן המנוע בכיול זה לא היה מסוגל לעמוד ביותר מ-4-5 הקפות של המסלול ובזמן המרוץ ההספק המרבי עמד על 850-900 כ"ס. מאז ועד היום, זה המנוע החזק ביותר בו נעשה שימוש במרוצי פורמולה 1.

 

משפט המפתח בעונה זו הוא חסכון בצריכת הדלק שכן בהתאם לתקנון החדש, הקבוצות יכולות לעשות שימוש רק ב-100 ק"ג של דלק במרוץ (כ-130 ליטר) לעומת 160 ק"ג בעונה הקודמת ולכן, המנוע החדש של רנו חסכוני ב-35% לעומת המנוע של העונה הקודמת במיוחד בזכות מערכת ERS החדשה.

 

בניגוד לעונה שעברה אז נעשה שימוש במערכת KERS לניצול אנרגיית הבלימה בלבד, המערכת החדשה ERS מנצלת גם את האנרגיה בצינור הפליטה. כך המערכת החדשה מסוגלת לספק עד 160 כ"ס (לעומת 80 כ"ס ב-KERS) ובנוסף, זמן הפעולה המרבי המותר של המערכת (בכל סיבוב) הוא 33.3 שניות לעומת 6.7 שניות בלבד במערכת KERS.

 

עם מגבלת סל"ד מרבי של מנוע הטורבו ל-15,000 לעומת 18,000 במנועי ה-V8 האטמוספרי, חששם של אוהדים רבים של הספורט הוא שנהמת/צווחת המנוע המוכרת תלך לאיבוד עם המעבר למנועים קטנים ומוגדשים. ברנו מבטיחים שלא כך הדבר ומספקת אפשרות לשמוע את צליל המנוע באתר של רנו-ספורט, כך שתכלו לשפוט בעצמכם. הסאונד אולי לא מלהיב, אך המראה של המנוע הזה - תאווה מוטורית במיטבה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות (3)

  • נפוליון בונפרטה

    המנועים האלה הם מנועים חד-פעמיים. השתמש וזרוק.<br />כמו שקיות ניילון שיש בסופר - חזקות מאד בהתחלה ומתפוררות לאחר זמן קצר.

    כתובת URL מקוצרת:
  • שי

    הקוראניות בעלייה מתמדת אבל מעניין מתי יונדאי או קיה יכנסו לפורמולה 1.. מה שבטוח הן עדיין רחוקות שנות אור מרנו בתחום המוטורי, חצי מהקבוצות בסבב קונות את המנועים של רנו.. הם כנראה לא שמעו על הקישקוש של האמינות. הולך לעשות נסיעת מבחן על הקליאו 900 סמ"ק טורבו.

    כתובת URL מקוצרת:
  • גייסון

    נתונים יפים למדי!!

    כתובת URL מקוצרת: