אודי e-tron S ספורטבק
אודי e-tron S ספורטבק - גרסת ביצועים לאודי e-tron.
אודי e-tron S ספורטבק
אודי e-tron S ספורטבק - גרסת ביצועים לאודי e-tron.

אודי e-tron S הוא גרסת ביצועים לקרוסאובר e-tron עם שלושה מנועים חשמליים לשליטה מלאה על המומנט בציר האחורי, הספק מרבי של עד 503 כ"ס ונתון 0-100 קמ"ש של 4.5 שניות.

 

כפי שלדגמי אודי הרגילים יש גרסאות S ספורטיביות, בקרוב גם לקרוסאובר החשמלי אודי e-tron תהיה גרסת S ספורטיבית אשר תשווק בשתי גרסאות המרכב של הדגם, כולל דגם הקופה e-tron ספורטבק שהוצג בחודש נובמבר אשתקד.

 

אודי e-tron S הוא לא סתם גרסה חזקה יותר לדגמים הרגילים, באודי דאגו לצייד את הדגם במערכת הנעה חשמלית מתקדמת יותר שנועדה לספק יכולות דינאמיות גבוהות משמעותית. בכדי להשיג את אותן יכולות אודי ציידה את דגמי e-tron S בשלושה מנועים חשמליים, שניים על הציר האחורי לעומת אחד בלבד בדגמי e-tron הרגילים. השילוב הזה מאפשר שליטה מלאה ונפרדת על המומנט בכל גלגל אחורי ובכך שליטה גבוה ומדויקת יותר בתנועת הרכב סביב ציר הרוחב או ציר הסבסוב - מכונת דריפטים חשמלית.

 

אודי e-tron S ספורטבק
מערכת הנעה עם שלושה מנועים חשמליים לשיפור היכולות הדינמיות.

לפי אודי, המערכת הזו מסוגלת לשנות את המומנט בכל גלגל ברבע מהזמן שנדרש למערכת מכאנית (דיפרנציאל מוגבל החלקה) ובנוסף, היא מסוגלת להעביר עד 22.4 קג"מ גלגל החיצוני בסיבוב, הגלגל בעל האחיזה הגבוהה יותר, לעומת כ-10% יותר בלבד במערכת מכאנית כמו שניתן למצוא לדוגמה באודי RS6 אוונט החדשה המצוידת בדיפרנציאל SPORT.

 

לאודי e-tron S הספק כולל של 435 כ"ס ומומנט מרבי אדיר של 82.4 קג"מ, זאת לעומת 360 כ"ס ו-57.2 קג"מ באודי e-tron 55. כמו באודי e-tron 55, המערכת יכולה לעבור למצב BOOST למשך של מספר שניות, אז ההספק המרבי עומד 503 כ"ס והמומנט המרבי ל-99.2 קג"מ וזה מה שמאפשר לדגם להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.5 שניות. המהירות המרבית מוגבלת ל-210 קמ"ש.

 

אודי e-tron S ספורטבק
המון מומנט זמין אך גם כזה שצריך להתגבר על משקל של 2.5 טון.

צריך לזכור כמובן כי מדובר בבהמה כבדה במשקל של 2.5 טון כך שגם אם מרכז הכבוד נמוך והמומנט אדיר, זה עדיין לא מכונית קלת רגליים השמחה לשנות כיוון וסביר להניח שגם אם לדגם יכולות גבוהות בשליטה על תנועת הציר האחורי זה אמור להרגיש סינטטי שכן המערכת צריכה לרסן את התנע האדיר של הדגם. ובכל מקרה, זו אודי הדוגלת בדגמי הספורט שלה במקסימום יכולות ואחיזה על חשבון ניהוג והנאה. בקיצור, אנחנו ממתין לגרסת הייצור של ה-E-tron GT אותה אנחנו אמורים לפגוש עוד השנה.

 

לאודי e-tron S סוללת ליתיום בקיבול של 95kWh, כמו בדגם e-tron 55. אודי אמנם לא מציינת את טווח הנסיעה של הדגם, אך זה צפוי לעמוד על טווח של כ-410 ק"מ בדגם הרגיל וכ-440 ק"מ בדגם ספורטבק. לדגם יכולת טעינה מהירה בהספק של עד 150kW המאפשרת טעינה של 5% עד 80% מקיבולת הסוללה בזמן של כ-30 דקות.

 

אודי e-tron S תא הנוסעים
תא הנוסעים נותר ללא שינוי משמעותי לעומת הדגם הרגילים.

הדגם נשען כסטנדרט על חישוקי "20, אותם ניתן לשדרג לחישוקי "21 או "22. לקירור משופר של מערכת הבלימה אודי התקינה תעלות אוויר בחזית הדגם עם תריסים חשמליים הנפתחים בהתאם לצורך, בכדי לא לפגוע במקדם הגרר הנמוך של הדגם, 0.28 בדגם e-tron S הרגיל ו-0.26 בדגם e-tron S ספורטבק. מערכת הבלימה עצמה משודרגת עם קליפרים קדמיים בעלי 6 בוכנות וצלחות בילום בקוטר ענק של 400 מ"מ.

דגמי e-tron S מצוידים כסטנדרט במתלי אוויר המאפשרים את שינוי גובה המרכב בטווח של 76 מ"מ. במהירויות גבוהות המרכב מונמך אוטומטית ב-26 מ"מ. בתא הנוסעים לא תמצאו שינויים משמעותיים לעומת בדגמי e-tron הרגילים, למעט מושבי ספורט וריפוד אלקנטרה בדלתות.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.