וולוו XC90 החדש 2014 - נחשף רשמית

וולוו חושפת לראשונה את ה-XC90 החדש, הרכב הטכנולוגי והחשוב ביותר של וולוו המציג את הכיוון העתידי של החברה.

2015 וולוו XC90 החדש

וולוו הסירה היום (יום ג') את הלוט מעל וולוו XC90 החדש לשנת 2015, דור שני לרכב הפנאי הגדול של החברה שיחליף בקרוב את הדגם הנוכחי ששרת את החברה עוד משנת 2002.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

וולוו XC90 החדש הוא הרבה יותר מעוד דגם חדש לוולוו שכן הוא הדגם העצמאי הראשון של וולוו תחת הבעלות הסינית לאחר לעידן פורד בחברה, כך שה-XC90 החדש הוא למעשה נושא הדגל של "וולוו החדשה" והדף הראשון בפרק חדש בהיסטוריה של וולוו.

 

ה-XC90 החדש הוא הדגם הראשון של וולוו לשאת את שפת העיצוב החדשה של החברה שהוצגה באמצעות שלושה דגמי קונספט שוולוו הציגה במהלך השנה האחרונה, בינהם גם הקונספט XC קופה שהיווה את ההשראה לעיצוב ה-XC90 החדש. העיצוב החיצוני מודרני ומקורי, אך לא מנותק מקו העיצוב העדכני של החברה, או מה-XC90 היוצא, ואף אחד לא יתקשה לזהות שמדובר בדגם של וולוו – לא מהחזית ובמיוחד לא מאחור עם הפנסים האנכיים המאפיינים כל כך את דגמי וולוו.

 

כאמור, וולוו XC90 החדש מייצג את "וולוו החדשה" וכך גם בתחום ההנעה. הדגם יצויד במנועים משפחת מנועי Drive-E החדשה של וולוו המבוססת כולה על מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר - בנזין, דיזל או היברידי-בנזין. עבור השוק האמריקאי והחשוב ביותר עבור הדגם, ה-XC90 החדש יוצע עם שתי יחידות הנעה. דגם "הבסיס" XC90 T6 יצויד במנוע 2.0 ליטר בנזין המשלב בין מגדש טורבו למגדש-על עם הספק מרבי של 320 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ.

 

 

הדגם הבכיר ביותר של ה-XC90 יוצע עם מערכת הנעה היברידית-נטענת - Twin Engine T8. המערכת ההבירידית מבוססת על מנוע ה-T6 המשולב עם מנוע חשמלי בהספק של 80 כ"ס היוצרים יחדיו הספק מרבי של 400 כ"ס ומומנט מרבי של 65.2 קג"מ.  טווח הנסיעה החשמלי לפי וולוו עומד על 40 ק"מ. עבור השוק האירופאי, הדגם יוצע גם עם מנועי בנזין ודיזל נוספים, כגון D5 עם 225 כ"ס ו-47.9 קג"מ או T5 המוכר מה-S60 עם 245 כ"ס ו-35.7 קג"מ. כל המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטו' ומערכת עצור/סע.

 

אל תא הנוסעים של ה-XC90 החדש כבר נחשפנו בעבר. העיצוב שוודי קלאסי, מינימליסטי אך יחד עם זאת מקורי ויוקרתי במיוחד. עיקר השליטה על מערכות הרכב השונות נעשית דרך מסך מגע גדול ממדים במרכז הדשבורד הפועל באופן דומה לטאבלט. וולוו השקיע לא מעט במערכת השמע בדגם (ברמת האבזור הגבוהה ביותר), זו יוצרה במשותף עם Bowers & Wilkins וכוללת מערכת בהספק של 1,400W עם לא פחות מ-19 רמקולים הפזורים בתא הנוסעים.

 

וולוו XC90 החדש עמוס בטכנולוגיה עדכנית, במיוחד בתחום הבטיחות עם שתי מערכות שהן הראשונות בעולם, אחת מהן היא מערכת בלימה אוטו' למפגש דרכים: במידה והנהג מבצע פנייה בצומת כאשר תנועה חוצה מתקרבת והמערכת מזהה אפשרות לתאונה, היא תתריע על הסכנה ותבלום את הרכב באופן אוטו'. כמובן שניתן למצוא גם מערכת בלימה אוטו' עם זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית עד לעצירה מלאה והמשך נסיעה, מערכת סיוע לנסיעה בפקקים (כולל עקיבה) ועוד. כל זאת כחלק מהחזון של וולוו שעד שנת 2020 לא יהיו הרוגים או פצועים קשה במכוניות מתוצרתה.

 

וולוו XC90 החדש מבוסס על פלטפורמה מודולרית חדשה (SPA) שפותחה עצמאית ע"י וולוו ותשרת דגמים רבים בחברה כגון ה-XC60 הבא. וולוו לא חושפת עדיין את מידות הדגם, אך היא מציינת שהוא שהוא מרווח במיוחד והשורה השלישית תוכננה כך שנוסעים עד גובה של 1.70 מטר יכלו לשהות בנוחות מרבית כמו בשאר המושבים. כל הדגמים יוצעו עם הנעה כפולה AWD ואלו היקרים יותר יוצעו עם מתלי אוויר ובולמים אדפטיביים (Volvo four-C) וחישוקי גלגלים בקוטר של "21 או "22.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות (2)

  • שמעון

    אבל יצא נחמד

    כתובת URL מקוצרת:
  • אלעד

    העיצוב הפנימי יותר פורץ דרך מהחיצוני אבל גם הוא נאה ביותר

    כתובת URL מקוצרת: