בנטלי מפרסמת וידאו רשמי של המולסאן הסופר יוקרתית ויקרה, 6.75 ליטר V8 המספק 506 כ"ס ומומנט של 101 קג"מ 5.1 שניות ל-100 קמ"ש וקו אדום ב-4500 סל"ד בלבד!

בנטלי מולסאןבנטלי מולסאן

 

בנטלי פרסמה היום וידאו רשמי ראשון של המולסאן. המולסאן, בניגוד לרולס רויס הרבה יותר מכוונת לנהג האריסטוקרט. אמנם גם רוכשי רולס רויס אוהבים לנהוג בה אך הם אוהבים את זה באותה הצורה בה הם משיטים את היכטה שלהם, לאט, בלי אתגרים, להנות מהנוף ומתחושת הגלים. אצל בנטלי זה סיפור אחר לגמרי, אותו קונספט עיצובי מלכותי, בעבודת יד מופלאה, אך היא הרבה יותר מכוונת לנהג ומאפשרת נהיגה ספורטיבית של ממש. המולסאן נקראת על שם סיבוב ה-90 מעלות בלה-מאנס.

 

הבנטלי מולסאן, אמנם נראית אריסטוקרטית קלסית, אך יש בה את מיטב הטכנולוגיה העכשווית. החל מהמנוע המוכר 6.75 ליטר V8 שעבר מהפכה מוחלטת וכעת מספק 506 כ"ס שזה לא נשמע המון יחסית לנפח אך כמו בכל רכבי הסופר יוקרה העיקר זה הנימוחות וחוסר המאמץ של המנוע ולכן המומנט האדיר, 101 קג"מ, זמין כבר החל מ-1800 סל"ד, במילים אחרות זה אומר להאיץ מבלי להתאמץ וזה על רגל אחת כל התאוריה על רכבי סופר יוקרה עם שורשים בריטיים.

 

מה שממחיש הכי טוב את הנימוחות של המולסאן, עם המנוע החדש הזה, זה מד סיבובי המנוע. הקו האדום נמצא ב-4500 סל"ד!! משהו שהייתי מצפים למצוא ברכבי דיזל. נסיעה במהירות של 112 קמ"ש תציב את מחוג הסל"ד על 1550 סל"ד חרישיים לחלוטין, במצב זה המנוע יפעל רק על 4 מתוך 8 הצילינדרים.אם רוצים סתם להשתחרר קצת מהעניבה או להרשים את המאהבת, האצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.1 שניות המולסאן תאיץ על למהירות מרבית של 296 קמ"ש.

 

המנוע האדיר הזה מחובר לתיבת 8 הילוכים של ZF ואמרנו שבנטלי מכוונת לנהג אז יש גם מנופי תפעול לתיבת ההילוכים על ההגה. למולסאן מערכת בקרת נהיגה דינמית חדשה לחלוטין. המערכת מאפשרת לנהג לבחור בין 3 מצבים מתוכנתים מראש, נוחות, בנטלי וספורט ועוד מצב מותאם אישית המאפשר לנהג לקבוע את הערכים כמו תגובת הדווה ותגבור ההגה וכו' בעצמו.

 

 

המולסאן כמובן, לא צנומת גוף. משקלה 2,585 ק"ג ומידותיה האריסטוקרטיות הן, 3.26 מ' בסיס הגלגלים, 5.57 מ' אורך, 1.92 מ' רוחב ו-1.52 מ' גובה.

 

ברכב יוקרתי ומלכותי שכזה אי אפשר בלי מערכת מתלים שתספק נוחות מקסימלית. המולסאן מצוידת במערכת מתלי אוויר דינמית חדשה, שמנמיכה אוטומטית את הרכב במהירויות גבוהות להגדלת כוח ההצמדה.

 

זה לא רכב יוקרה באמת ובטח לא בנטלי אמיתית ללא אפשרויות ואופציות. לרוכשי המולסאן עומדים לא פחות מ-114 צבעים אפשריים מהקטלוג (צביעת המולסאן לוקחת לא פחות מ-3 שבועות) כולל שילוב של 2 צבעים וכמובן אפשרות לצבע מיוחד אחר בתוספת מחיר מאוד נדיבה. בנוסף ניתן לבחור את צבע העץ וצבע העור (24 אפשרויות) יחד עם צבע התפרים והכל נעשה בעבודת יד. עיבוד העורות נעשה בתהליך מסורתי ומיוחד שישאיר ניחוח וינטג' אופייני, רק מספר מצומצם של מעבדי עורות בעולם מסוגלים לספק את האיכות הזו.

 

רשימת האבזור היא אין סופית אך כוללת את המוכר כמו מסך מגע לתפעול מערכת המולטימדיה עם כונן קשיח בנפח 40GB, מערכת ניווט לוויני עם טלפון אינטגרלי, מערכת סאונד עם 14 רמקולים (20 כאופציה) של יצרן העילית Niam . מפתח אלקטרוני המאפשר זיהוי של הנהג והעדפות האישיות שלו כמו תנוחת הכיסא, תחנת הרדיו המועדפת, ספר הטלפונים הדיגיטלי ועוד.

 

המולסאן משלבת יוקרה,היסטוריה ומורשת יחד עם קידמה טכנולוגית והנאה מנהיגה, מספיק להסתכל על סביבת הנהג שלה ולהבין עד כמה קהל הלקוחות שלה שונה מרוכשי רולס רויס, מה גם שהפנטום כבר נחשבת לוותיקה מאוד שבמונחים של רכבים רגילים כבר הייתה צריכה להציג מחליפה, מה שלא עומד לקרות בקרוב.

 

 

 

העיצוב של בנטלי מולסאן

 

הבניה של המולסאן, מדוע מעצם היא כל כך יקרה

תגיות: בנטלי
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.