זה לא רק בגלל ההצלחה העולמית, זה בעיקר בשל איגודי העובדים בשתי החברות המונעים את שיפור נפח הייצור.

יונדאי וקיה - צרות עם איגודי העובדים בשל ההצלחה העולמית

עבור יונדאי וקיה שנת 2011 היא שנה מצוינת עד עתה עם עלייה במכירות של עשרות אחוזים וצי דגמים חדשים המתקבלים בברכה ברוב שוקי העולם כולל כמובן כאן בישראל. ההצלחה הזו גרמה לכך שלא רק זמני ההמתנה לרכב חדש עשויים להיות ארוכים, אלא גם הקצאת הרכבים ששתי היבואניות, טלקאר וכלמוביל מקבלות היא לרוב פחות ממה שהם מסוגלות ויכולות למכור.

 

ההצלחה העולמית היא סיבה אחת, אך הסיבה העיקרית היא איגודי העובדים של שתי החברות, כן לא רק לנו יש את הסתדרות. בקיה למשל דחה איגוד העובדים הצעה של בונס שמן בסוף השנה, עלייה של 5.2% בשכר וחבילת מניות לכל עובד. ביונדאי המצב דומה ואיגוד העובדים למעשה הפסיק את השיחות על שלוחן המשא ומתן עם ההנהלה והצהיר שלאחר החופשה הקרובה, הוא יצא לשביתה אם ההנהלה לא תקבל את התנאים שלהם.

 

כפי שניתן להבין, נושא השכר כאן הוא החלק הפחות בעייתי ועיקר הסיבה שהפיקנטו החדה שלכם מתאחרת להגיע, זה סירובם של העובדים לעבור לשיטה משמרות חדשה במפעלים שתשפר את כושר הייצור של שתי החברות בכדי שתוכל לעמוד בביקושים. בשל השינויים הגדולים שחלו אצל שתי היצרניות, גם בעבר היו חיכוכים עם איגודי העובדים ולמעשה כמעט בכל שונה עובדי יונדאי יוצאים בשביתה כזו או אחרת.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.