צמיגי גודייר אסימטריק 5
צמיגי גודייר אסימטריק 5.
צמיגי גודייר אסימטריק 5
צמיגי גודייר אסימטריק 5.

הדור החדש של צמיגי גודייר אסימטריק, GoodYear Eagle F1 ASYMMETRIC 5, מציע שיפור בתחומי האחיזה והבלימה, ביבש ורטוב, לצד שיפור מתבקש במושב המועבר לנהג.

 

חברת ב.מ.ב, יבואנית צמיגי GOODYEAR בישראל, משיקה מספר צמיגים חדשים בישראל, כולל צמיגי Eagle F1 ASYMMETRIC 5, הדור החדש של צמיגי ה- Ultra High Performance המבוקשים של גודייר. בנוסף לצמיג מכוניות הנוסעים מושקים גם צמיגים למשאיות כבדות, צמיגי משפחת KMAX, וצמיגים לאוטובוסים, ה-MARATHON COACH החדשים.

 

Eagle F1 ASYMMETRIC 5:

צמיגי ASYMMETRIC 5 מחליפים את צמיגי ה-ASYMMETRIC 3. הדור החדש של צמיגי ה-Eagle F1 ASYMMETRIC של גודייר זכה לשלל שיפורים וכעת הם אוחזים יותר, מספקים יכולות בלימה גבוהה יותר בכביש יבש ובעיקר בכביש רטוב - נחשבים כיום לטובים ביותר על כביש רטוב מבין צמיגי UHP החדשים - וזאת מבלי להתפשר את התכונות המוכרות של הצמיג, נוחות מצוינת (יחסית לצמיג ביצועים), רמת רעש נמוכה ואורך חיים.

הודות לתרכובת חדשה ולמבנה סוליה אשר מתרחב בעת הפעלת עומסי בלימה, שטח המגע של הצמיג עם הכביש גדל בדומה לצמיגי מירוץ, כך שהתוצאה היא קיצור של 4% במרחק הבלימה לעומת צמיגי ה-ASYMMETRIC 3 היוצאים. לדוגמה, אם בממוצע כלי רכב זקוק ל-40 מטרים של מרחק בלימה נטו כדי להגיע לעצירה מלאה ממהירות של 100, קמ"ש, הרי שעם צמיגי ה-אסימטריק 5 יתקצר מרחק זה במעט יותר מ-1.5 מטר - מה שיכול להיות הבדל בין תאונה לכמעט בלבד.

 

גודייר אסימטריק 5
גודייר אסימטריק 5.

חובבי הנהיגה ישמחו לדעת שצמיגי ASYMMETRIC 5 זכו לשיפור בקשיחות מבנה הצמיג והסוליה (שכבת Power Cushion) המבטיחים עמידות גבוהה יותר בפני עומסי צד, מה שמתורגם לחדות משופרת בהיגוי, אחיזה גבוהה יותר ובעיקר משוב רב יותר לאוחז בהגה, משוב שהיה חסר בדגם היוצא.

 

צמיגי ה-ASYMMETRIC 5 יוצעו במגוון רחב של מידות, החל מ-17 אינץ' ועד 22 אינץ', ברוחב החל מ-205 מ"מ ועד 315 מ"מ ובחתך החל מ-50 ועד 25. לדוגמה, פולקסווגן גולף, מרצדס C קלאס, ב.מ.וו סדרה 3 ואף פורשה 911. מחיר צמיגי Eagle F1 ASYMMETRIC 5 יחלו ב-500 שקל לצמיג, כולל מע"מ והתקנה.

 

טכנולוגיית צמיגי ה-KMAX:

משפחת צמיגי ה-KMAX מיועדת עבור משאיות כבדות לנסיעה על כביש. צמיגים אלה מציעים עמידות גבוהה המבטיחה אורך חיים ארוך ואחיזה גבוהה באספלט בכל ימות השנה ותנאי מזג האוויר. טכנולוגיית ה-INTELLIMAX שמיושמת בצמיגים אלה מפחיתה משמעותית את ההתנהגות לגלגול (ובכך משפרת את צריכת הדלק של המשאית) ומעלה את רמת האחיזה. תכנון מתקדם של שלד הצמיג, מבטיח שגם בצמיגים המיועדים להיגוי, ישנה חלוקה אופטימלית של הלחצים על סוליית הצמיג המבטיחה שחיקה אחידה וכן אחיזה גבוהה תחת עומס פניות. עיצובה של הסוליה, כולל הכתפיים הרחבות של הצמיג, מבטיחים פינוי מים מהיר משטח המגע עם הכביש וכן פינוי עצמאי של אבנים וחצץ הנוטים להיתפס בין חריצי הצמיג למניעת נזק מתמשך. שתי תרכובות גומי שונות מבטיחות מצד אחד אורך חיים ארוך במיוחד ומנגד, פיזור חום וקירור יעיל לכל היקף הצמיג. הצמיגים המיועדים לסרני ההינע (Drive) עוצבו גם כדי להפחית משמעותית את הרעש המופק בנסיעה.

 

צמיגי גודייר KMAX
צמיגי גודייר KMAX לאורך חיים גבוה במיוחד.

KMAX Extreme: עולם צמיגי רכבי המשא הכבד שונה מאוד במהותו מעולם הצמיגים עבור כלי רכב פרטיים. כאן, סעיפי אורך החיים של הצמיג ועמידותו מתורגמים באופן כמעט מדעי לעלויות פר קילומטר בתפעולה של המשאית. מתוך הכרה זו פותחה משפחת צמיגי ה-KMAX Extreme. צמיגים אלה פותחו במיוחד עבור מדינות חמות באופן קיצוני כמו מדינות המפרץ למשל, תנאים קיצוניים אלה יצרו ביקוש לצמיגים בעלי עמידות מתאימה אשר תסייע כמובן בהפחתת העלות התפעולית של כלי הרכב הכבדים.

 

בדיוק עבור מטרה זו, GOODYEAR משיקים את משפחת צמיגי ה-KMAX Extreme בחלוקה לקטגוריות - S עבור גלגלי ההיגוי, D עבור גלגלי ההינע ו-T עבור גלגלי הנגרר (Trailer). סוליה מחוזקת עם מקטעים מגשרים בין החריצים, מבנה צלעות מתקדם מסייע בשיפור העמידות תחת עומס ובלימה ותרכובת ייחודיות מבטיחה שחיקה נמוכה מאוד גם בתנאי קיצון של חום, משקל ומרחק נסיעה גדול. כל אלה מסתכמים באורך חיים שלעתים רבות כפול מזו של צמיגי המותגים המתחרים ולכן גם בעלויות תפעוליות נמוכות יותר לאורך חיי המשאית.

 

KMAX CARGO: בהמשך לצמיגי ה-EXTREME במשפחת ה-KMAX משיקה GOODYEAR גם את משפחת צמיגי ה-CARGO. צמיגים אלה גם כן מיועדים עבור משאיות כבדות, אך מציעים תכנון ייעודי עבור אלה המבלות את מרבית זמנן בתנאים מורכבים, צפופים ותחת עומס גבוה, למשל משאיות להובלת קונטיינרים, משאיות חלוקה גדולות, משאיות שילוח ומטען וכו' בחלוקה לקטגוריות - S (Steer) עבור גלגלי ההיגוי, D עבור גלגלי ההינע (Drive) ו-T עבור גלגלי הנגרר (Trailer).

 

דור חדש של צמיגי ה-CARGO בנוי מתרכובת חדשה לגמרי המפחיתה באופן משמעותי את השחיקה ומאריכה את אורך חיי הצמיג, מה שמביא להפחתה בעלויות התפעוליות של המשאית. צמיגים אלה מצוידים גם ב'ביד' (טבעת החיבור בין הצמיג לג'נט) ושלד מחוזקים, מה שמקנה לו עמידות גבוהה יותר לעבודה בתנאי עומס כבד וחלוקה אופטימלית של המשקל והלחץ לכל רוחב הסוליה ושטח המגע בכביש. צלעות הצמיגים החדשים מחוברות זו לזו באמצעות גשרים, אשר מסיעים בחלוקת העומס ויוצרים תמיכה טובה יותר של הצלעות זו בזו. התועלת בכך באה לידי ביטוי בעמידות גבוהה יותר לעומסי פניות ובלימות. מבנה החריצים בצמיגי ה-KMAX CARGO החדשים מונע גם מאבנים וחצץ להיתקע בין הצלעות ולגרום להן נזק מתמשך.

 

MARATHON COACH לאוטובוסים והיסעים:

עלויות התפעול וצריכת הדלק של רכבי ההיסעים והאוטובוסים הפכו השנים האחרונות לקריטיות עבור החברות המפעילות והנהגים הפרטיים. לפי סקרים שערכה GOODYEAR באירופה, השיבו 89 אחוזים מהנשאלים כי הורדת עלויות התפעול של האוטובוסים נמצאת בראש סדר העדיפויות בעת רכישת צמיגים חדשים לכלי הרכב. מתוך הבנה זו, פיתחה GOODYEAR את צמיגי ה-MARATHON COACH החדשים. צמיגים אלה בנויים משלד חדש לגמרי אשר מציע דופן עמידה במיוחד כנגד פגיעות במדרכות וכו' וכן מתרכובת חדשה אשר מאריכה באופן משמעותי את חיי הצמיג. מבנה סוליה אה-סימטרי, לא רק מפחית רעשים ומשפר את פינוי המים משטח המגע עם הכביש, אלא גם מחלק טוב בהרבה את עומסי המשקל, מבטיח שחיקה אופטימלית ומאוזנת לכל אורך חיי הצמיג ומעלה את רף הבטיחות עם קיצור מרחקי הבלימה על גבי כביש יבש או רטוב.

ירון ביטון, מנהל תיקי לקוחות אסטרטגיים ב.מ.ב: "שלוש משפחות הצמיגים החדשות שאנו משיקים כעת בישראל מביאות בשורה של ממש, כל אחת בתחומה. צמיגי ה-Eagle F1 ASYMMETRIC 3 הרגילו את קהל הצרכנים שלנו לרמה גבוהה של אחיזה ובטיחות בתנאים משתנים והדור החדש ה-ASYMMETRIC 5 ממשיך להעלות את הרף גבוה מאוד כדי להתאים ליכולות המשתפרות של כלי הרכב המודרניים בכוח, באחיזה, בבטיחות, באורך החיים וכמובן בתמורה למחיר. בתחום ההובלה והמשא הכבד המטרה שלנו היא להביא סט מוצרים שכאשר כל התנאים האחרים מתקיימים יוזיל את עלויות התפעול לפחות מ-10 אגורות לקילומטר לכל צמיג. צמיגי ה-KMAX Extreme מהווים לא פחות ממהפכה. בגודייר הבינו שמדינות המפרץ הם שוק מתפתח ומתקדם מאוד בתחום הלוגיסטיקה ומצד שני צמיגים שיעמדו בחום קיצוני של 45 מעלות בקיץ ולכך צריך להוסיף את חום הכביש ואת החום שהגלגל מייצר - קרוב ל-100 מעלות בנסיעה ממושכת. אתגר עצום ומאוד דומה למה שקורה אצלנו בישראל, בעיקר בדרום הארץ ולחברות שנוסעות הלוך וחזור על ציר זה. התכנון המתקדם של צמיגים אלה לעמידות בתנאים קיצוניים של חום, משקל ונסיעות ממושכות ישפרו בצורה חסרת תקדים את היבט עלויות התפעול של חברות ההובלה והמשאיות פר קילומטר.

 

תגיות: צמיגים
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.