חיזוק לועדת זליכה – תגיש גם מסקנות בנושא מיסוי ענף הרכב

השר כץ: ועדת זליכה תגיש מסקנות גם בנושא המיסוי על ענף הרכב בישראל ויצורפו אליה נציגי אוצר.

ועדת זילכה תדון גם במיסוי ענף הרכב בישראל

שר התחבורה: "כדאי להתבונן במונופולים גדולים שניסו למנוע תחרות כמו חברת "תנובה" ולהבין שמה שקרה ל"תנובה" יקרה גם למונופולים בענף הרכב רק בעוצמה גדולה יותר.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

הועדה הציבורית להגברת התחרותיות בענף הרכב בישראל ברשות פרופ' ירון זליכה תעסוק גם בנושא המיסוי על ענף הרכב. בישראל ויצורפו אליה נציגים של משרד האוצר. כך הודיע היום (יום שלישי) שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

 

בישיבת הממשלה שהתקיימה אתמול הוחלט לצרף לועדת זליכה שני נציגים נוספים: נציג של רשות המיסים ונציג של הממונה על ההגבלים העסקיים, במטרה לאפשר לועדה להגיש מסקנות גם בנושא המיסוי על ענף הרכב ולגבש אמצעי פעולה משלימים להגברת התחרות בענף.

 

פרופ' מנואל טרכטנברג הבהיר בישיבת הממשלה כי הועדה לשינוי חברתי- כלכלי שברשותו אינה תומכת בהקמת ועדה בינמשרדית חדשה שתעסוק בהיבטים של ענף הרכב אלא בהרחבת סמכויותיה של ועדת זליכה ובצרוף של נציגי אוצר לועדה.

 

ראש הממשלה, בינימין נתניהו הודיע בישיבת הממשלה כי הוא תומך בסיכום שהושג לפיו סמכויות ועדת זליכה יורחבו ויצורפו אליה נציגים נוספים של ממשרד האוצר כדי שיתאפשר לה לטפל גם בנושא המיסוי על ענף הרכב.

 

ועדת זליכה שמונתה לפני כחודש על ידי השר כץ נועדה לבחון את צמצום הריכוזיות בענף הרכב ולגבש המלצות להסרת חסמים שיביאו להגברת התחרותיות ולהוזלה של התעריפים בכל ענפי הרכב. הועדה צפוייה להגיש את מסקנותיה עד ל- 30 בינואר 2012.

 

השר כץ ציין כי הוא נחוש לפתוח את ענף הרכב לתחרות חופשי: "מדובר באחד המונופולים הגדולים והחזקים במשק. כל ניסיון למנוע תחרות בענף לא יצליח ויתקל בתגובה קשה של הרשויות והציבור בישראל" אמר כץ.

 

שר התחבורה הוסיף כי הציבור בישראל איבד את סבלנותו כלפי המונופולים הגדולים. "כדאי להתבונן במונופולים גדולים שניסו למנוע תחרות, כמו חברת "תנובה" ולהבין שמה שקרה ל"תנובה" יקרה גם למונופולים בענף הרכב, רק בעוצמה גדולה יותר.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות (2)

  • אורי

    יבואני הרכב אינם תאגידים או חברות החזקה שמיצרים תוצרת ואלפי מקומות עבודה כדוגמת תנובה, שטראוס או אי.די.בי. <br />אלו סך הכל מספר מועט של משפחות עשירות מופלגות שנהנו עד היום מחסמי בלעדיות שמעוגנים בחוקים, שפעלו אך ורק לטובתם בלבד, על חשבון מיליוני אזרחים נעשקים.<br />על זליכה מוטלת החובה לפעול נגדם בחורמה, ולפרק אותם לגורמים!

    כתובת URL מקוצרת:
  • G.R

    התכוונתם ל 30 לינואר 2012?

    כתובת URL מקוצרת: