2018 טויוטה קאמרי היברידית החדשה
טויוטה קאמרי היברידית החדשה.
2018 טויוטה קאמרי היברידית החדשה
טויוטה קאמרי היברידית החדשה.

הקאמרי ההיברידית החדשה מצוידת במנוע 2.5 ליטר חדש והיא חסכונית בכ-30% מהדגם היוצא.

 

כאשר טויוטה הציגה את הקאמרי 2018 החדשה בתחילת השנה, החידושים העיקריים אשר הוצגו עם הדגם היו פלטפורמה חדשה, קשיחה וקלה יותר, ומנוע 2.5 ליטר חדש המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטו', חדשה גם היא. כעת ולקראת תחילת שיווקו של הדגם בשוק האמריקאי, טויוטה חושפת את הנתונים הטכניים המלאים של הדגם.

 

מנוע ה-2.5 ליטר של הקאמרי החדשה הוא מנוע 4 צילינדרים אטמוספרי חדש לחלוטין המצויד בהזרקת דלק ישירה, מחזור גזי פליטה והוא בעל נצילות תרמית גבוהה של 40%. בדגמי הבנזין הרגילים, למנוע זה הספק מרבי של 203 כ"ס ב-6,600 סל"ד ומומנט מרבי של 25.4 קג"מ ב-5,000 סל"ד. המנוע משודך כסטנדרט לתיבת 8 הילוכים אוטו' ECT-i החדשה של טויוטה.

 

מנוע הבנזין הבכיר של הדגם הוא גרסה מחודשת של מנוע ה-3.5 ליטר V6 של טויוטה, גם הוא עם הזרקת דלק ישירה, עם הספק מרבי של 301 כ"ס ב-6,600 סל"ד ומומנט מרבי של 36.9 קג"מ ב-4,700 סל"ד.

 

הקאמרי ההיברידית החדשה מבוססת על הדור החדש של מערכת ההנעה ההיברידית של טויוטה (THS-II ) והיא מצוידת בגרסה שונה של מנוע ה-2.5 ליטר החדש: הספק מרבי של 176 כ"ס ב-5,700 סל"ד ומומנט מרבי של 22.5 קג"מ בין 3,600-5,200 סל"ד (158 כ"ס ו-21.6 קג"מ בדגם היוצא). מנוע הבנזין נעזר במנוע חשמלי חדש בהספק מרבי של 120 כ"ס ומומנט מרבי של 20.6 קג"מ (141 כ"ס ו-27.5 קג"מ בדגם היוצא). ההספק הכולל של המערכת עומד על 211 כ"ס וכמו בדגם היוצא, הכוח אל הגלגלים הקדמיים עובר דרך תיבת CVT אלקטרונית.

 

2018 טויוטה קאמרי היברידית החדשה - תא הנוסעים
מרווח, מאובזר ואיכותי יותר.

ברמת הגימור הבסיסית (LE), המנוע החשמלי מוזן באמצעות סוללות ליתיום-יון בקיבולת של 4Ah ואילו ברמות האבזור הגבוהות יותר (SE/XLE) מותקנת סוללות ניקל-מטאל-הידריד, כמו בדגם היוצא, בקיבולת של 6.5Ah. ברמת האבזור הבסיסית, עם סוללות הליתיום-יון, נרשם שיפור משמעותי בצריכת הדלק המשולבת: 22.1 ק"מ לליטר לעומת 17.0 ק"מ לליטר בדגם היוצא (נתוני EPA - תקינה אמריקאית) וברמות האבזור הגבוהות יותר צריכת הדלק המשולבת עומדת על: 19.6 ק"מ לליטר לעומת 16.1 ק"מ לליטר. שיפור משמעותי של 22-30 אחוז בצריכת הדלק. טויוטה לא מציגה בארה"ב את נתוני הביצועים, אך לאור המשקל וההספק הדומים, ניתן להניח כי נתונים אלו לא השתנו במיוחד, כלומר 0-100 קמ"ש בכ-7.7 שניות ומהירות מרבית של כ-180 קמ"ש.

 

הקאמרי החדשה מבוססת על פלטפורמת TNGA, הפלטפורמה הגלובלית החדשה של טויוטה אשר הוצגה לראשונה עם הדור האחרון של הפריוס ותשרת בעתיד דגמים רבים בחברה, כולל כמובן את הקורולה הבאה. הפלטפורמה החדשה קשיחה וקלה יותר, מה שאפשר לטויוטה להגדיל את הדגם, להוסיף אבזור ולהפחית במעט את משקל הדגם (מספר קילוגרמים בודדים).

 

עם אורך של 4,851 מ"מ, רוחב של 1,839 מ"מ, גובה של 1,440 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,824 מ"מ, הקאמרי החדשה, רחבה יותר ב-19 מ"מ מהדגם היוצא, נמוכה ממנו ב-30 מ"מ, לבסיס הגלגלים נוספו 49 מ"מ. הקאמרי נשענת על מתלים בתצורת מקפרסון מלפנים ורב חיבורי מאחור ולפחות עבור השוק האמריקאי (והיפני), לקוחות הדגם יכולים לבחור גם בגרסאות ספורטיביות יותר עם עיצוב בהתאם וכיול על הצד הקשיח יותר.

 

תא הנוסעים החדש לא רק איכותי משמעותית מזה של הדגם היוצא, גם אם פה ושם עדיין ניתן למצוא פלסטיקה שלא הולמת את תג המחיר, הוא גם מאובזר יותר וברשימת האבזור של הדגם ניתן למצוא (בהתאם לרמת הגימור): תאורה ראשית בטכנולוגיית LED, מולטימדיה "7 או "8, מסך "7 בלוח המחוונים, תפעול קולי באמצעות Siri או Google VC, תצוגה עילית צבעונית בגודל "10, בורר מצבי נהיגה (אקו, ספורט, נורמל), מפתח חכם, בלם יד חשמלי עם פונקציית החזק, טעינה אלחוטית למכשירים סלולריים, שלוש כניסות USB, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור, אור גובה אוטומטי ועוד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 5

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.