2018 מרצדס X קלאס טנדר
מרצדס X קלאס - הטנדר הראשון של מרצדס שואף גבוה.
2018 מרצדס X קלאס טנדר
מרצדס X קלאס - הטנדר הראשון של מרצדס שואף גבוה.

הטנדר הראשון של מרצדס, ה-X קלאס, יוצא לדרך, שומר על ערכי המותג ויאפשר לרוכשים בחירה בין טנדר עבודה קשוח לבין רכב פנאי מפנק עם ארגז מאחור.

 

לאחר שהוצג בשנה שעברה כקונספט, מרצדס חושפת כעת את גרסת הייצור של ה- X קלאס, הטנדר המסחרי הראשון של מרצדס, זאת כמובן אם לא מחשיבים את גרסת הפיק-אפ היקרה להחריד של ה- G קלאס כרכב מסחרי.

 

מרצדס X קלאס מבוסס על השלדה, ועוד כמה מכלולים, של ניסאן נבארה NP300 החדש והוא מיוצר על אותו פס ייצור של ניסאן בברצלונה . בניגוד לדגמים אחרים הנבדלים בעיקר בסמל שבחזית, כדוגמת פיאט פולבק המבוסס על הטרייטון של מיצובישי, מרצדס העניקה לדגם זהות שונה לחלוטין מהנבארה, ולא רק בצד הקוסמטי.

 

למרות שמדובר ברכב עבודה, חזית הדגם זוכה להיראות כמו עוד רכבי הפנאי של המותג, מה שבהחלט יוכל לסייע למכירות של הדגם. שאר חלקי המרכב כבר דומים, פחות או יותר, לכל טנדר מתחרה אחר, לא שיש למעצבים יותר מידי מקום לדמיון כאן.

 

תא הנוסעים מדבר בשפת העיצוב המוכרת של מרצדס, אך כמובן קצת גס ופשוט יותר, כצפוי וכנדרש מרכב עבודה. אמנם טנדרים משמשים את בעליהם כרכב פרטי לכל דבר ועניין, אך חבל שמרצדס, כמו שאר המתחרים בסגמנט, שכחה שבראש ובראשונה עדיין מדובר ברכב עבודה וככזה, רצוי לו הייתה מוסיפה עוד כמה תאי אחסון שימושיים ברחבי התא.

 

מרצדס X קלאס תא הנוסעים
לעבודה עם כל הפינוקים.

עם תחילת השיווק, הדגם יוצע עם מנוע 4 צילינדרים דיזל בנפח של 2.3 ליטר אשר יוצע בשתי גרסאות הספק: 163 כ"ס בדגם X220d או 190 כ"ס בגרסת בי-טורבו בדגם X250d. שני המנועים משודכים לתיבת 5 הילוכים ידנית ואת הדגם הבכיר, X250d או X250d 4MATIC עם הנעה כפולה, ניתן לקבל בנוסף עם תיבת 7 הילוכים אוטו'. במספר שווקים, כגון דובאי או מרוקו, הדגם יוצע בנוסף עם מנוע טורבו בנזין בהספק של 165 כ"ס.

 

לקראת אמצע 2018, מרצדס תצרף להיצע גרסה שרירית במיוחד ביחס לסגמנט: דגם X350d המצויד במנוע דיזל V6 עם הספק מרבי של 256 כ"ס ומומנט מרבי של 56.0 קג"מ. דגם זה משודך כסטנדרט לתיבת 7 הילוכים אוטו' 7G-TRONIC PLUS ולמערכת הנעה כפולה 4MATIC, כולל בורר מצבי נהיגה (בנוסף למצבי הנעה) המאפשר בחירה בין מצב נוחות, חיסכון, ספורט, ידני (שליטה ידנית דרך מנופים על גלגל ההגה) ושטח.

 

למרצדס X קלאס מידות הגדולות במעט מהמתחרים הישירים: 5,340 מ"מ אורך, 1,920 מ"מ רוחב, 1,819 מ"מ גובה ובסיס גלגלים של 3,150 מ"מ. אורך הארגז עומד על 1,587 מ"מ ורוחבו על 1,560 מ"מ – גדול יותר מהנתונים של ה-היילקס החדש. לדגם כושר העמסה של 1.1 טון וכושר גרירה של העומד על בין 1,650 ל-3,500 ק"ג, בדומה לאיסוזו D-MAX המחודש וכ-300 ק"ג יותר מה-היילקס. מרווח הגחון בדגם עומד על 202 מ"מ או 221 מ"מ עם מתלים המותאמים לשטח והוא מסוגל לחצות מכשול מים עד לגובה של 60 ס"מ.

 

מרצדס תשווק את ה- X קלאס בשלוש גרסאות: X-Class PURE כגרסה בסיסית קשוחה לעבודה נטו, X-Class PROGRESSIVE עבור לקוחות המחפשים גרסה לעבודה מבלי לוותר על נוחות או מראה יוקרתי (הדגם בירוק זרחני) ולאלו שפשוט רוצים את הדגם כתחליף לרכב פנאי, מרצדס מציעה את גרסת X-Class POWER (הדגם בלבן).

 

בהתאם לרמת הגימור, ניתן למצוא בדגם את כל האבזור לו אנחנו מצפים מרכב מודרני, כגון מערכת COMAND עם מסך מרכזי "8.4, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות לאחור, ריפודי עור (סנטטי), תאורה ראשית בטכנולוגיית LED, כל זאת בנוסף למערכות בטיחות מתקדמות, בקרת נגרר, כולל בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, מצלמת 360 מעלות ועוד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.