טסלה מודל S פלייד עם חבילת מסלול
חבילת המסלול למודל S פלייד זמינה לרכישה.
טסלה מודל S פלייד עם חבילת מסלול
חבילת המסלול למודל S פלייד זמינה לרכישה.

רוכשי טסלה מודל S פלייד יכולים כעת לשדרג את הדגם האולטרה מהיר הזה עם חבילת המסלול (זמינה החל מיוני 2023) שמעבר לשדרוג המהירות המרבית מ-282 קמ"ש ל-320 ק"מ, מוסיפה את הדברים החשובים עבור  נהיגת מסלול - יותר אחיזה ומערכת בלימה ללא דעיכה. 

 

שני הנתונים האחרונים, אחיזה ובלימה, הם מה שמנעו מהמודל S פלייד להשיג זמן הקפה מהיר יותר על מסלול הנורבורגרינג. זמן הקפה של 7 דקות ו-35 שניות אותו הדגם השיג הוא נתון טוב מאוד, אבל לרכב עם מעל ל-1000 כ"ס, גם אם הוא גדול וכבד, זה לא מרשים במיוחד. רק לשם הדוגמה, הונדה סיוויק טייפ R החדשה עם 330 כ"ס והנעה קדמית בלבד עשתה את המסלול הזה, שאורכו קצת מעל ל-20 ק"מ, בזמן של 7 דקות ו-44 שניות. עם חבילת המסלול החדשה של הפלייד, אפשר לצפות לשיפור משמעותי של לפחות 10 שניות בזמן ההקפה ותהיו בטוחים שטסלה תבחן את זה בזמן הקרוב. 

 

מודל S פלייד חבילת מסלול
צמיגים דביקים ומערכת בלימה משופרת.

אז מה כוללת החבילה שעלותה עומדת על של $15,000 - $20,000 (נשמע יקר, אך זה נחשב לזול עבור מה שהחבילה כוללת): 

  • מערכת בלימה קרמית עם צלחות בקוטר ענק של 410X40 מ"מ מלפנים ו- 410X32 מ"מ מאחור
  • קליפרים מחושלים (קלים יותר) עם שש בוכנות מלפנים ו-4 מאחור
  • רכיבי עדכון לבלם היד
  • נוזל בלמים משודרג לעמידה בטמפרטורות גבוהות יותר
  • חישוקי סגסוגת "20 מדגם Zero-G
  • צמיגי Goodyear Supercar 3R במידות של 285/35 מלפנים ו-305/0 מאחור - רחבים יותר מהמקוריים

 

טסלה משיקה את חבילת המסלול למודל S פלייד
חישוקי Zero-G.

ניתן לרכוש בנפרד את חבילת החישוקים-צמיגים או חבילת מערכת הבלימה, ההתקנה תתבצע במרכזי השירות של טסלה וכלולה במחיר. יש לציין כי צמיגי Goodyear Supercar 3R הם פיתוח ייעודי לשוק האמריקאי בעיקר, סביר להניח שכאשר חבילת המסלול תשווק באירופה, הדגם יצויד בצמיגי מישלין CUP 2 R שהם צמיגים מקבילים. למי שלא מכיר, אלו צמיגים מכווני מסלול אך חוקיים לכביש (סמי-סליקס), כמובן שלא ממש מומלצים לנהיגה בגשם ובקור של מתחת ל-0 מעלות. מערכת בלימה קרמית מציעה שני דברים עיקריים לעומת מערכת בלימה רגילה מפלדה, הראשון הוא הפחתת משקל משמעותית של המשקל הבלתי נתמך דבר התורם רבות לתחום הדינאמי ולהיגוי והדבר השני, הוא עמידות גבוהה יותר נגד דעיכה בעצמת הבלימה בזכות נידוף החום העדיף משמעותית של צלחות בלימה קרמיות לעומת פלדה. 

 

טסלה לא ידועה כחברה שעובדת עם עיתונאות הרכב או מחלקת PR, למעשה כלל לא, אך הפעם היא חרגה ממנהגה והזמינה סוקרים מהתחום לחוות את חבילת המסלול:

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 3

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.