יגואר XE החדשה 2015 - נחשפת רשמית

יגואר XE היא מכונית הספורט סדאן החדשה של יגואר שתתחרה באודי A4 וסדרה 3 של ב.מ.וו באמצעות שלדת אלומיניום קלה וקשיחה, מנועים חזקים ונקיים, אבזור רב ועיצוב חתולי.

2015 יגואר XE

יגואר מסירה את הלוט מעל יגואר XE, מכונית הספורט סדאן החדשה של יגואר שתשווק במהלך שנת 2015 גם אצלנו ותתחרה מול ב.מ.וו סדרה 3, אודי A4 ומרצדס C קלאס. יגואר XE היא המכונית החשובה ביותר של יגואר ובחברה מצפים למכור מהדגם מעל ל-100,000 יחידות בשנה.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

הפעם האחרונה שיגואר התחרתה בסגמנט מכוניות הספורט סדאן זה היה עם ה-X טייפ שהוצגה בשנת 2001 וזה איך לומר, היה ניסיון לא מוצלח בלשון המעטה. הפעם ובניגוד לעבר, יגואר הלכה על כל הקופה עם ה-XE הכוללת שלדת אלומיניום קשיחה וקלה במיוחד, מערך מתלים מתקדם והבטחה להתנהגות כביש משובחת, מנועים חדשים וחזקים, הנעה אחורית (בניגוד לקדמית או כפולה ב-X טייפ) ושפע של מערכות בטיחות ונוחות מתקדמות.

 

יגואר תשווק את ה-XE החדשה עם חמישה מנועים בסך הכל, כעת היא חושפת רק שניים מהם - בנזין אחד ודיזל אחד, המנועים ישודכו לתיבת 8 הילוכים אוטו' או שישה הילוכים ידנית. מנוע הבנזין הוא מנוע שנלקח ישירות מיגואר F טייפ: 3.0 ליטר V6 עם מגדש-על המייצר הספק מרבי של 340 כ"ס ב-6,500 סל"ד ומומנט מרבי של 45.9 קג"מ בין 3,500-5,000 סל”ד. מנוע זה עם תיבת 8 הילוכים אוטו' של ZF מספק ביצועים של 5.1 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. צריכת הדלק עומדת על 12.0 ק"מ לליטר.

 

 

מנוע הדיזל הוא מנוע בנפח 2.0 ליטר חדש ממשפחת מנועי Ingenium החדשה של יגואר. למנוע הספק מרבי של 163 כ"ס ומומנט מרבי של 38.7 קג"מ, גרסאות הספק חזקות יותר של מנוע זה יוצעו עם הדגם בהמשך. מנוע זה עומד בתקן אירו 6 ובעל פליטת CO2 נמוכה במיוחד של 99 גרם/ק"מ.

 

בתחילת השנה הבאה, יגואר תוסיף להיצע המנועים של ה-XE גם מנוע ארבעה צילינדרים טורבו חדש בנפח 2.0 ליטר אשר יוצע בכמה גרסאות הספק.

 

כאמור, יגואר הלכה על כל קופה עם ה-XE החדשה ויחד עם המנועים החדשים, הנקיים והחסכוניים, יגואר פיתחה עבור הדגם פלטפורמת אלומיניום קלה וקשיחה. בסך הכל, 75% מחלקי המתכת בדגם עשויים מאלומיניום לטובת משקל מופחת, כך למשל גם מכסה המנוע, הדלתות, הגג ועוד עשויים אלומיניום.

 

יגואר XE רושמת לזוכתה מידות של 4,672 מ"מ אורך, 1,850 מ"מ רוחב, 1,416 מ"מ גובה ובסיס גלגלים של 2,835 מ"מ. בהשוואה לסדרה 3 למשל, יגואר XE אורכה ב-5 ס"מ, רחבה ב-4 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה ארוך יותר ב-2.5 ס"מ. בזכות השימוש בפלטפורמה מאלומיניום, משקלה של גרסת ה-V6 הבסיסית עומדת על 1,475 ק"ג בלבד, כ-100 ק"ג פחות מהמתחרות שלה.

 

למרות שהיא עושה שימוש בפלטפורמה קשיחה וקלה מהמתחרות שלה המאפשרת גמישות תכנונית רבה יותר בכיול המתלים, גם בתחום המתלים יגואר הלכה על כל הקופה והתקינה מערך מתלים שנלקח מה-XF היקרה יותר. כך למשל במקום מתלה קדמי פשוט וזול יחסית מסוג מקפרסון שניתן למצוא אצל המתחרות, יגואר XE נתמכת מלפנים ע"י מתלה עצמות עצה כפולות.

 

תא הנוסעים שעוצב רבות בהשראת ה-F טייפ, כולל מערכת מולטימדיה ומידע חדשה – InControl עם מסך מגע מרכזי בגודל “8. המערכת מאפשרת לבעלי טלפון סלולרי עם מערכת iOS או אנדרואיד לתפעל מרחוק מערכות שונות ברכב, כמו תפעול של מערכת בקרת האקלים, נעילה או פתיחה של הרכב, התנעה של הרכב ועוד. בנוסף לכך ניתן לתפעל אפליקציות בסלולרי דרך מסך המגע המרכזי.

 

יגואר XE מצוידת בבורר מצבי נהיגה הכולל 4 מצבי נהיגה לבחירת הנהג: דינמי, רגיל, חסכוני וחורף. מצב החורף מעניין למדי והוא כולל טכנולוגיה שפותחה בלנד רובר עבור רכבי השטח שלה. בין המהירויות 2-30 קמ"ש, מצב החורף מתפקד כסוג של בקרת שיוט למהירויות נמוכות המסייעת להתמודד עם נסיעה בכבישים חלקים במיוחד באמצעות שליטה על דוושת הדלק והבלמים בכדי לשמור על אחיזה בצורה טובה יותר מכפי שכל נהג מסוגל.

 

כמובן שגם מערכות בטיחות מתקדמות ניתן למצוא בדגם כגון בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטו', התרעה על תנועה חוצה מאחור ברוורס, מערכת זיהוי תמרורים ועוד.

 

יגואר תחל לשווק את ה-XE החדשה לקראת אביב 2015, בהמשך היא צפויה להציג גרסאות מרכב נוספות של הדגם כגון סטיישן ואולי אף גרסת קופה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות (1)

  • מיכאל

    ניראת מכונית מיוחדת ,יפה מאד ומתקדמת אבל מה לעשות מעמד הביניים + לא יוכל לרכוש אותה אלא אם לא תעבור את ה-250000 ש"ח.

    כתובת URL מקוצרת: