יגואר XE החדשה – המפרט הטכני המלא

2015 יגואר XE תוצע עם שלושה מנועי בנזין בהספקים של 163-340 כ"ס ושני מנועי דיזל חסכוניים במיוחד עם צריכת דלק של 26.3 ק"מ לליטר.

2015 יגואר XE

יגואר הציגה בסוף השבוע האחרון בתערוכת פריז את יגואר XE החדשה, מכונית הספורט-סדאן החדשה שלה שתתחרה באודי A3, ב.מ.וו סדרה 3 ומרצדס C קלאס. חמש שנים לאחר שיגואר הפסיקה את ייצורה של ה-X טייפ הכושלת שהתבססה על המונדיאו של פורד, היא חוזרת להתחרות בסגמנט הרווחי והתחרות הזה עם ה-XE סדאן החדשה, שתוצע בעתיד גם בגרסת סטיישן.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

בכדי שהניסיון יצלח הפעם, יגואר השקיעה משאבים רבים בפיתוחה של ה-XE המצוידת בכל הטכנולוגיה העדכנית ביותר של יגואר, חלקה מוצג בפעם הראשונה ביגואר עם ה-XE. זה כולל פלטפורמת הנעה אחורית מאלומיניום - קלה וקשיחה במיוחד (75% מהמרכב והשלדה עשויים אלומיניום), מנועים מסדרת Ingenium החדשה של יגואר בפיתוח עצמאי מלא וכן אבזור במערכות מתקדמות וגימור איכותי.

 

יגואר XE רושמת לעצמה מידות די דומות לאלו של המתחרות הישירות שלה עם אורך של 4,672 מ"מ, רוחב של 1,850 מ"מ, גובה של 1,416, בסיס גלגלים של 2,835 מ"מ ונפח תא המטען עומד על 455 ליטר. למרות השימוש הנרחב באלומיניום, משקלה של ה-XE לא שונה ממשקלה של סדרה 3 למשל והיא רושמת על המאזניים משקל של בין 1,474 ק"מ לדגם הדיזל הבסיסי ועד ל-1,665 ק"ג לדגם הבנזין V6. ה-XE כן רושמת לזכותה ערך מקדם גרר נמוך במיוחד של 0.26 בלבד, הנמוך ביותר אי פעם ביגואר.

 

יגואר XE מצוידת במתלים בתצורת עצמות עצה כפולות מלפנים וסוג של רב חיבורי מאחור. יגואר מבטיחה שבשילוב עם הפלטפורמה הקשיחה ומערכת ההיגוי החשמלית החדשה (EPAS), הדגם יציע ניהוג חד, נוחות נסיעה גבוהה והתנהגות כביש "חתולית".

 

 

יגואר XE – מנועים ביצועים וצריכת דלק:

יגואר מציידת את ה-XE החדשה בארבעה מנועים חדשים מסדרת Ingenium , שני מנועי טורבו דיזל ושני מנועי טורבו בנזין, כולם מנועי ארבעה צילינדרים בנפח של 2.0 ליטר. למנועים אלו הספקים של בין 163 כ"ס ל-240 כ"ס. המנוע הבכיר בהיצע, עד להצגתם של גרסאות ביצועים חזקות בשנה הבאה, הוא מנוע 3.0 ליטר V6 המצויד במגדש על והמוכר מה-F טייפ. הדגם יוצע בתחילה עם הנעה אחורית בלבד, בהמשך יוצעו גם גרסאות הנעה כפולה.

 

היצע המנועים עם השקת הדגם, אומר שיגואר לא תוכל להתחרות בגרסאות הבסיס של המתחרות מגרמניה כגון ב.מ.וו 316i המצוידת במנוע 1.6 טורבו 136 כ"ס. גרסאות הדיזל יוצעו עם תיבת 6 הילוכים ידנית או 8 הילוכים אוטו' של ZF - 8HP45 וגרסאות הבנזין מוצעות עם תיבה אוטו' בלבד.

 

מנועי הבנזין:

2.0 ליטר 200 כ"ס: הספק מרבי של 200 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ בין 1,750-4,000 סל"ד. מנוע זה עם תיבת 8 הילוכים אוטו' מספק ביצועים של 7.7 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 237 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 13.3 ק"מ לליטר.

 

2.0 ליטר 240 כ"ס: הספק מרבי של 240 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 34.6 קג"מ בין 1,750-4,000 סל"ד. מנוע זה עם תיבת 8 הילוכים אוטו' מספק ביצועים של 6.8 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 13.3 ק"מ לליטר.

 

למרות מרכב האלומיניום שיגואר מתגאה בו והמנועים החדשים, ב.מ.וו 328i עם נתוני מנוע דומים ואף משקל דומה, רושמת לזכותה 5.9 שניות 0-100 קמ"ש וצריכת דלק של 15.8 ק"מ לליטר.

 

3.0 ליטר 340 כ"ס: מנוע V6 עם מגדש-על בהספק מרבי של 340 כ"ס ב-6,500 סל"ד ומומנט מרבי של 45.9 קג"מ ב-4,500 סל"ד. מנוע זה עם תיבת 8 הילוכים אוטו' מספק ביצועים של 5.1 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עם מנוע זה עומדת על 12.3 ק"מ לליטר.

 

 

מנועי הדיזל:

2.0 ליטר 163 כ"ס: הספק מרבי של 163 כ"ס ב-4,000 סל"ד ומומנט מרבי של 38.7 קג"מ בין 1,750-2,500 סל"ד. ביצועים: 8.4 שניות 0-100 קמ"ש (אוטו': 8.2 ש') ומהירות מרבית של 212 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 26.3 ק"מ לליטר עם תיבה ידנית או 25.6 ק"מ לליטר עם תיבה אוטו'.

 

לגרסה החזקה יותר של מנוע זה הספק מרבי של 180 כ"ס ומומנט מרבי של 43.8 קג"מ. הביצועים בגרסה זו -זהים בתיבה הידנית והאוטו' - עומדים על 7.8 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 225 קמ"ש. צריכת הדלק עומדת על 23.8 ק"מ לליטר.

גם כאן הביצועים פחות טובים משל המתחרות עם מנועים בעלי הספקים דומים, אך צריכת הדלק טובה יותר משל המתחרות.

 

אבזור ובטיחות:

בתחום אבזור הנוחות והבטיחות, יגואר מציגה את ה-XE עם מערכת מולטימדיה חדשה InControl הכוללת מסך מגע "8, כניסות USB, דיבורית BT ואפליקציות ייעודיות עבור מכשירים מבוססי IOS או אנדרואיד. כל הדגמים האוטו' מוצעים עם בורר מצבי נהיגה (Jaguar Drive Control) הכולל 4 מצבים לבחירת הנהג המשנים את אופי הפעולה של ההיגוי, תיבת ההילכים, המנוע והבולמים. יגואר מציעה כאופציה תצוגה עילית מבוססת מקרן לייזר המציג תמונה חדה וצבעונים של מערכת הניווט, מהירות הנסיעה ועוד.

 

ברמות האבזור הגבוהות, יגואר מציעה מערכת שמע מבית מרידיאן, כיוון חשמלי למושבים עם 10 מצבים ושלושה זכרונות, תאורת בי-קסנון ותאורת LED ליום, חישוקי "18 או "19, דלת תא מטען חשמלית, כניסה והנעה ללא מפתח ועוד.

 

ה-XE היא הראשונה ביגואר, ובסגמנט, לעשות שימוש במערכת All Surface Progress Control שפותחה בלנד רובר. המערכת היא מערכת בקרת אחיזה מתקדמת למהירויות נמוכות שנועדה לספק אחיזה מרבית על משטחים חלקים. בתחילת נסיעה על שלג למשל, כל שעל הנהג לעשות הוא ללחוץ על כפתור בקרת השיוט לכוון לכל מהירות של בין 5-30 קמ"ש והמערכת תעשה כבר את השאר. בנוסף לכך הדגם מצוידת במצמד מצלמות קדמיות הסורקות את הנעשה לפני הרכב ומשמשות עבור בקרת שיוט אדפטיבית (בשילוב עם רדאר), בלימה אוטו' עד 80 קמ"ש, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, זיהוי תמרורים ועוד.

 

מחיר הבסיס של הדגם בבריטניה עומד על 26,995 פאונד עבור דגם הבנזין הבסיסי, דומה למחירה של ב.מ.וו 320i. לישראל הדגם צפוי להגיע במהלך המחצית הראשונה של 2015.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות

  • לא נמצאו תגובות