יגואר מכריזה על ייצור ה- C-X75

יגואר ה-C-X75 תעשה שימש במנוע 1.6 ליטר טורבו יחד עם ארבע מנועים חשמליים.

יגואר C-X75

יגואר, שהציגה לפני מספר חודשים בתערוכת פריז האחרונה את מכונית הקונספט המרשימה ה- C-X75, החליטה להביא לייצור את המתחרה ההיברידית לויירון בשיתוף פעולה מלאה של קבוצת F1 של וויליאמס. כך הכריז היום בלונדון ראש טאטא ההודית, קרל פטר פורסטר, הבעלים של יגואר.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

החבירה לקובצת ווילאמס מפורמולה 1 היא לא מקרית, שכן טאטא הצהירה לא פעם על רוצנה וכוונתה להיכנס למרוצי הפורמולה 1. וויליאמס תתרום שני דברים לפרוייקט. הראשון הוא הידע בייצור שלדות קלות והשני הוא מנוע 1.6 ליטר טורבו, שיהפוך לסטנדרט במרוצי פורמולה 1 בעונת 2013.

וידאו: יגואר C-X75 אצל ג'יי לנו

מערכת ההנעה של מכונית הקונספט כי שהוצגה במקור, התבססה על 4 מנועים חשמליים (אחד בכל גלגל בהספק של 195 כ”ס ליחידה) ושתי טורבינות גז כמאריך טווח, כאשר טווח הנסיעה הכולל עומד על פי יגואר על 110 ק"מ חשמלי+780 ק"מ באמצעות מאריך הטווח. בפועל, יגואר תייצר כ-250 יחידות מה- C-X75, כאשר רק מספר בודד מהן יעשו שימוש בטורבינות הגז, שעדיין נמצאות בשלב ניסוי ופיתוח בחברת "Bladon  Jets” הבריטית.

 

רוב הדגמים יעשו שימוש במנוע 1.6 ליטר טורבו ש-וויליאמס תייצר. אמנם עדיין יהיו מנועים חשמליים, אך מנוע הבנזין לא ישמש רק כמאריך טווח אלא ייקח חלק פעיל בהנעה בדיוק כמו טויוטה פריוס. ביגואר לא מספקים נתונים אודות מנוע הבנזין, אך בפורמולה 1 המנוע הזה יספק בקלות מעל ל-600 כ"ס.

 

לפי יגואר, ההספק הכולל יעמוד על יותר מ-1,000 כ"ס, אך כמו היברידית טובה, היגואר תוכל לנסוע גם על בסיס הסוללות בלבד לטווח של 50 ק"מ. בעת הצגת הקונספט, ביגואר הציגו את נתוני הביצועים הצפויים העומדים עם פחות מ-3 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 330 קמ"ש ולא פחות מדהים הוא נתון התאוצה 0-300 קמ"ש ב-15.5 שניות.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות

  • לא נמצאו תגובות