יונדאי קונה KONA
יונדאי קונה - הקרוסאובר העירוני (האירופאי) הראשון של יונדאי.
יונדאי קונה KONA
יונדאי קונה - הקרוסאובר העירוני (האירופאי) הראשון של יונדאי.

יונדאי קונה הוא הקרוסאובר העירוני הראשון של יונדאי, המכוון במיוחד עבור השוק האירופאי. היצע המנועים בדגם כולל שני מנועי טורבו בהספקים של 120 ו-177 כ"ס, אופציה להנעה כפולה ומערכות בטיחות מתקדמות.

 

לאחר שנחשפנו בשבועות ובימים האחרונים ללא מעט תמונות של הדגם, יונדאי חשפה הבוקר בשוק הבית הקוריאני את הקונה (Kona) הקרוסאובר העירוני הראשון והחדש של המותג אשר יתחרה בהמשך השנה בניסאן ג'וק, פיג'ו 2008 ועוד.

 

האח הקטן של הטוסון, נושא את שפת העיצוב החדשה והמוחצנת של רכבי הפנאי של יונדאי, אותה נפגוש בעתיד בדגמים נוספים של החברה. עבור יונדאי, הקונה הוא אחד הכלים החשובים ביותר בכדי לעמוד ביעד אותו הציבה לעצמה החברה "להפוך למותג הרכב האסייתי הגדול ביותר באירופה עד שנת 2021”. סגמנט הקרוסאוברים העירוניים באירופה הוא אחד הסגמנטים הצומחים והתחרותיים ביותר במערב היבשת.

 

הקונה מבוסס על פלטפורמה חדשה, אותה הוא יחלוק עם הסטוניק של קיה אשר ייחשף בהמשך השנה, ולפי יונדאי, באמצעות שימוש נרחב בפלדה מתקדמת (AHSS) לקונה פלטפורמה הקשיחה בכ-20% מזו של המתחרים. לקונה אורך של 4,165 מ"מ, רוחב של 1,800 מ"מ, גובה של 1,550 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,600 מ"מ. בעוד מידות הדגם תחרותיות לסגמנט, נפח תא המטען ממוצע בלבד: 361 ליטר אותם ניתן להגדיל לכדי נפח מרבי של 1,143 ליטר עם קיפול המושבים מאחור.

 

בניגוד לרוב המתחרים בסגמנט, הקונה יוצע גם עם מערכת הנעה כפולה כאשר מרווח הגחון בדגם עומד על 17 ס"מ. בכל הדגמים נמצא מלפנים מתלה בתצורת מקפרסון ומאחור, דגמי ההנעה הקדמית מצוידים בקורת פיתול (כמו רוב המתחרים בסגמנט) ואילו דגמי ההנעה הכפולה נהנים ממתלה רב חיבורי מתקדם יותר.

 

יונדאי קונה תא הנוסעים
תא הנוסעים נאה ועושה רושם פונקציונלי, אך פחות נועז בעיצובו.

בשוק האירופאי, הקונה ישווק עם שני מנועי בנזין: 1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו עם T-GDI עם 120 כ"ס ומומנט מרבי של 17.5 קג"מ בין 1,500-4,000 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית והנעה קדמית והוא מספק בדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 12.0 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ"ש.

 

מעל מנוע זה נמצא את מנוע ה-1.6 ליטר טורבו T-GDI עם הספק מרבי של 177 כ"ס ומומנט מרבי של 27.0 קג"מ בין 1,500-4,500 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים (7DCT) והנעה כפולה כסטנדרט והוא מספק בדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.7 שניות ומהירות מרבית של 210 קמ"ש. לא ברור לנו מדוע יונדאי לא עושה שימוש במנוע ה-1.4 טורבו 140 כ"ס שלה החדשה שלה כמנוע ביניים.

 

יונדאי קונה

 

בשווקים מסוימים הקונה ישווק גם עם מנוע ה-2.0 ליטר החדש של יונדאי (הפועל במחזור אטקינסון החסכוני) לו הספק מרבי של 150 כ"ס ומומנט מרבי של 18.2 קג"מ ב-4,500 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית והוא מספק בדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 10.0 שניות ומהירות מרבית של 194 קמ"ש.

 

במהלך שנת 2018, הקונה ישווק באירופה גם עם מנוע דיזל: 1.6 ליטר בהספק של 115 כ"ס עם הנעה קדמית ותיבה ידנית או 136 כ"ס עם תיבת 7 הילוכים DCT והנעה כפולה. בשנת 2018 נוכל לפגוש בנוסף גם גרסה חשמלית של הקונה. 

 

יונדאי תשווק את הקונה עם מבחר של 10 צבעים חיצוניים וכן אפשרות לצבע דו גווני עם גג בשחור ומסילות גג. דגמי הבסיס יצוידו בחישוקי "16 וברמות האבזור הגבוהות יותר נמצא חישוקים בקוטר "17 או "18.

 

יונדאי לא חושפת עדיין את תא הנוסעים של הדגם, אך שם ובמרכז הקונסולה נוכל למצוא מולטימדיה "5 בדגמי הבסיס ו-”8 בדגמים הבכירים יותר, זו האחרונה כוללת הרחבה למכשירים סלולריים באמצעות אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי. בנוסף לכך נוכל למצוא תצוגה עילית צבעונית ומתקדמת, טעינה אלחוטית למכשירים סלולריים בקרת אקלים, שתי כניסות USB ועוד.

 

כצפוי מרכב מודרני, הקונה מצויד במגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולגי רגל, מערכת לסיוע לשמירה על נתיב הנסיעה, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור, אור גובה אוטומטי, תאורת LED ראשית ועוד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.