2017 קיה פיקנטו החדשה
קיה פיקנטו 2017 החדשה.
2017 קיה פיקנטו החדשה
קיה פיקנטו 2017 החדשה.

 קיה פיקנטו החדשה מצוידת בכל הדרוש בכדי להמשיך להיות מלכת השוק הישראלי, כולל מנוע 1.0 טורבו עם 100 כ"ס וגרסאות GT-Line בעיצוב ספורטיבי.

 

לקראת תערוכת ז'נבה שתיפתח בתחילת החודש הבא קיה חושפת את הפיקנטו 2017 החדשה בגרסתה לשוק האירופאי, זאת לאחר שחשפה בחודש שעבר את הדגם בגרסתו לשוק הבית הקוריאני. הפיקנטו החדשה תשווק באירופה החל מחודש אפריל הקרוב, זה גם הזמן בו אנחנו מצפים לפגוש את הדגם בישראל.

 

הפיקנטו החדשה, דור שלישי למכונית המיני של קיה, תשווק הפעם בדגם 5 דלתות בלבד ולא כמו הדגם היוצא ששווק גם בגרסת 3 דלתות ובנוסף לכך, גם אם לא ממש רלוונטי לשוק המקומי שלנו, היא תשווק בגרסאות של 4 מושבים או 5 מושבים כאשר היתרון של דגמי ה-4 מושבים הוא בצריכת דלק נמוכה יותר. הפיקנטו החדשה מבוססת על פלטפורמה משודרגת למדי של הדגם היוצא, קשיחה יותר ב-32% וקלה בכ-23 ק"ג מהדגם היוצא.

 

קיה פיקנטו החדשה תא הנוסעים
כמו בדגם הנוכחי, תא הנוסעים מהווה את אחת מנקודות החוזק של הדגם.

עם אורך של 3,595 מ"מ, רוחב של 1,595 מ"מ, גובה של 1,485 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,400 מ"מ, הפיקנטו 2017 החדש בעלת אורך ורוחב זהים לדגם היוצא, לבסיס הגלגלים נוספו 15 מ"מ והגובה קוצץ ב-5 מ"מ סמליים. השורה התחתונה היא שבכל הקשור למרווח לנוסעים, הדגם החדש מרווח רק במעט מזה היוצא. מה שכן גדל משמעותית הוא תא המטען, עם נפח של 255 ליטר הוא גדול ב-55 ליטר מהדגם היוצא ובעל הנפח הגדול ביותר בסגמנט. יתרון נוסף לדגם לעומת הסגמנט הוא שקיפול המושבים מאחור - מוחלקים ביחד של 40:60 - יוצר רצפת תא מטען שטוחה (באמצעות רצפת מדף) ומתקבל נפח משמעותי של 1010 ליטר.

 

בקיה מציינים כי הפיקנטו החדשה מציעה נסיעה שקטה יותר בזכות תוספת של חומרי בידוד, הפחתה של רעשים ורעידות מהמנוע וכן שינוי מיקום המגבים  בחזית לטובת הפחתה של רעשי רוח במהירויות גבוהות.  בנוסף לכך, מרווח הברכיים לנוסעים הקדמיים שופר באמצעות הגבהה של הדשבורד ב-15 מ"מ ולראשונה בסגמנט, המשענת המרכזית בין המושבים הקדמיים ניתנת להזזה של 55 מ"מ לפנים/אחור והיא כוללת תא אחסון המספיק לבקבוק בנפח של 1 ליטר.  עוד בתחום נוחות הנוסעים, משענת המושב האחורי הותקנה בזווית של 27 מעלות לעומת 25 בדגם היוצא, כל המושבים בדגם חדשים ונוחים יותר בזכות שימוש בספוגים שנלקחו מהאופטימה היקרה יותר ואת משענות הראש במושבים הקדמיים ניתן לכוון  גם לגובה וגם לפנים/אחור לטובת תמיכה אופטימלית בראש. 

 

קיה פיקנטו 2017 החדשה – מנועים, ביצועים וצריכת דלק:

בשלב הראשון, הפיקנטו תשווק עם אותם המנועים המוכרים של הדגם היוצא: 1.0 ליטר שלושה צילינדרים ו-1.25 ליטר ארבעה צילינדרים.  שני מנועים אלו עודכנו לתקן יורו 6b אך נתוני ההספק נותרו ללא שינוי. ברבעון האחרון של 2017, יצטרף להיצע מנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו T-GDI בהספק מרבי של 100 כ"ס.

 

עבור השוק האירופאי לפחות, רק מנוע ה-1.25 ליטר משודך לתיבת 4 הילוכים אוטו', שאר המנועים משודכים לתיבת חמישה הילוכים ידנית. השוק הישראלי הוא שוק משמעותי עבור הפיקנטו, כך שלא נופתע אם גם דגם ה-1.0 ליטר ישווק אצלנו עם תיבה אוטו', כמו בדגם הנוכחי. חלק מהדגמים משודכים למערכת עצור/סע ISG.

 

1.0 MPI: מנוע שלושה צילינדרים בנפח של 1.0 ליטר בהספק מרבי של 67 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 9.8 קג"מ ב-3,500 סל"ד. עם מנוע זה ותיבה ידנית לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 14.3 שניות ומהירות מרבית של 161 קמ"ש. צריכת הדלק עם מנוע זה עומדת על 22.7 ק"מ לליטר, לעומת 22.2 ק"מ לליטר בדגם הנוכחי (נתוני מעבדה כמובן).

 

1.25 MPI: מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 1.25 ליטר בהספק מרבי של 84 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 12.4 קג"מ ב-4,000 סל"ד. עם מנוע זה ותיבה ידנית לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 12.0 שניות אוטו': 13.7 ש') ומהירות מרבית של 173 קמ"ש (אוטו': 161 קמ”ש). צריכת הדלק המשולבת עם תיבה ידנית עומדת על 21.7 ק"מ לליטר או 18.5 ק"מ לליטר עם תיבה אוטו'.



1.0 T-GDI: מנוע שלושה צילינדרים טורבו בנפח של 1.0 ליטר בהספק מרבי של 100 כ"ס ב-4,500 סל"ד ומומנט מרבי של 17.5 קג"מ בין 1,500-4,000 סל"ד. עם מנוע זה לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 10.1 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ"ש. נתון צריכת הדלק לא פורסם.

 

עם הדגם החדש, קיה מגדילה את מידות הצמיגים: 175/65R14 בדגם הבסיס, 185/55R15 כאופציה ועד ל-195/45R16 בגרסאות GT-Line.

 

2017 קיה פיקנטו GT LINE
רמת הגימור GT Line הספורטיבית למראה.

בתחום הדינאמי, קיה שינתה את גאומטריית המתלים והחליפה את מערכת ההיגוי בכזו עם יחס העברה מהיר יותר ב-13% (נעילה לנעילה 2.8 לעומת 3.4 בדגם היוצא). לראשונה בסגמנט, קיה מציידת את הפיקנטו החדשה בדיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני. בניגוד לדגם היוצא שצויד בבלמי דיסק מלפנים ומאחור, הפיקנטו החדשה מצוידת מאחור בלמי תוף. בתחום הבטיחות, הפיקנטו מצוידת בשש כריות אוויר כסטנדרט (כרית שביעית לברכיים כאופציה) ומערכת בלימה אוטונומית AEB.

 

בכל הקשור באבזור, זה כבר תלוי ביבואן המקומי, באירופה לפחות ניתן למצוא ברשימת האבזור האופציונלי או הסטנדרטי מולטימדיה "7 עם אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, מצלמה אחורית, משטח טעינה אלחוטי לסלולרי, שקע 12V כפול, בקרת שיוט, דיבורית BT, בקרת אקלים ועוד. הפיקנטו תשווק עם מבחר של 11 צבעים חיצוניים ושני צבעים לריפוד המושבים (שחור או אפור) וכאופציה ניתן לבחור בריפוד דמוי עור המוצע בחמישה שילובים שונים של צבע הריפוד וצבע התפירה. 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 9

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.