לקסוס IS250C: מבחן דרכים – הדרך אל האושר

מכונית הקופה קבריולט של לקסוס ה- IS250C, יודעת לאסוף את כל התכונות שלה, הטובות יותר והטובות פחות לכדי יחידה אחת של אושר.

לקסוס IS250C לא שלמות אבל יחידה של הנאה

כולנו מכירים את הנזיר שהציע לנו למכור את הפרארי, את הילד המספר על אבא עני ואבא עשיר, יש גם אחד שהזיזו לו את הגבינה ומעל כולם ניצב "הסוד". כולם הבטיחו לנו שאם נעשה 1+1 ולא בשקלים, אז נהיה מאושרים. אז תרשו לי להגיד לכם משהו אחר, לקסוס IS250C, זה לא קוד סודי, זה שם הדגם למכונית הקופה קבריולט של לקסוס שהוצגה בשנת 2008, שבלחיצת כפתור תשכיח מכם את כל הצרות וגם את החסרונות שלה עצמה ותעניק לכם תחושה של חופש אין סופי המשודך לרכב איכותי ומפנק מאוד.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

פגישה ראשונה עם לקסוס IS250C.

לקסוס IS250C - יפה מכל הזוויותמכונית המבחן שיצא מהחניון של לקסוס ונעמדה בצידו השני של הכביש, הייתה לבנה ובתולית עם 15 ק"מ בלבד על מד המרחק. שטיפת עיניים ראשונה במראה הקופה קבריולט של ה-IS250C חושפת קווים מרשימים וזורמים של ישבן גבוהה וקצת שמנמן עם שרך עודף קל לאחור בשל הצורך לאכלס את הגג המתקפל. משם לפנים הכל יורד בקו ישר עד לחזית ויוצר מראה ספורטיבי ואלגנטי מאוד כאחד. אם מלפנים היא זהה לגרסת הסדאן, מאחור היא שונה לחלוטין עם יחידות תאורה ועיצוב התואמים את מעמדה כרכב לייף-סטייל יוקרתי ולטעמי, זה בדיוק מה שחסר לגרסת הסדאן מלשדר יותר יוקרה ואלגנטיות מבלי לפגוע בתדמית הספורט סדאן.

 

לקסוס IS250C היא ללא ספק אחת המכוניות היפות ביותר הנעות בכבישי ארצנו, במיוחד בתצורת הקופה, אך גם כאשר הגג נפתח ואז, זה רק אתם, השמיים ואלפי מבטי קנאה/הערצה. זה בהחלט לא רכב לביישנים, מצד שני, באמת לא אכפת לכם מהמבטים, מה חושבים עליכם וכמה עיניים בוחנות אתכם, כי כאשר הגג מקופל, אתם רק נהנים מהדרך ולא רוצים שהשמש תשקע ותסיים עבורכם את היום.

 

הכרות אינטימית

כניסה לתא הנוסעים והתמקמות במושב הנהג הנמוך, חשפה מיד תחושה אחרת לעומת גרסת הסדאן בה נהגתי לפני כחודש. את תחושת האינטימיות של גרסת הסדאן החליפה תחושה של תא נוסעים מרווח ואוורירי הרבה יותר. עיון בדף הנתונים אכן אישר את תחושותיי, מרווח הראש מלפנים גדול בכ-3 ס"מ היוצרים את כל ההבדל והלקסוס IS250C מרגישה מאוד מרווחת מלפנים, גם כשהגג סגור. מאחור, הסיפור כבר שונה. אמנם היא בעלת אותו בסיס גלגלים של גרסת הסדאן 2.73 מטר, אך מקום מאחור יש באמת רק לקטני מידות וגוף, מצד שני כל מי שקצת אנין טעם יודע שברכבי קבריולט, לא נוסעים יותר מזוג.

איכות ועושר בזכות חומרים מעולים ולא עודף כרום ועץ. מסך המגע המעולה בהנדסת אנוש לא מתחכמת

מעבר לתחושת המרווח המצוינת מלפנים, תא הנוסעים משדר את אותה איכות מוכרת של לקסוס עם חומרים מאיכות מעולה הנעימים לעין ורכים למגע. ריפודי עור בהיר עוטפים את המושבים ואת דיפוני הדלתות וגם השימוש במתגים מסוימים מהמחסן של טויוטה, כמו מנופי התפעול להילוכים על ההגה, לא פוגמים בתחושת האיכות הכוללת. תצוגת ה-Optitron המרשימה בלוח המחוונים נראית מצוין בכל תנאי התאורה גם בשמש ישירה כשהגג פתוח. תא הנוסעים ברכב המבחן הגיע בשילוב שני צבעים, שחור ולבן קרם, התורמים את שלהם לתחושה האוורירית והצעירה בתא הנוסעים. למי שחסרים דיפוני עץ ועבר את גיל ה-50, יוכל להזמין את רמת הגימור "פרמיום" ולקבל גם דיפוני עץ ועוד שלל תוספות נכבדות.

 

רכב המבחן הגיע ברמת הגימור TEAC EDITION בתוספת של 32,000 ש"ח על מחיר הבסיס של 369,000 ש”ח. רמת גימור זו מוסיפה לגרסת הבסיס מסך מגע “7 צבעוני רב תכליתי לשליטה על המערכות השונות ברכב כולל ניווט כאופציה, מצלמת רוורס מצוינת כולל הכוונה על גבי המסך וסנכרון מלא של הטלפון הסלולרי ותפעולו על גבי מסך המגע, מההגה או בתפעול קולי.

אחרי שפוגשים את מסך המגע הזה, שעובד מצוין לכשעצמו, פשוט לתפעול עם תצוגה ברורה בכל תנאי התאורה כמעט כולל כשהגג מופשל, אני שואל את עצמי למה כל שאר יצרני הפרמיום מסתבכים במערכות כגון MMI, שאם תשאלו את בעלי הרכבים, הם יגידו לכם שמעבר לגיל 50, אף אחד לא משתמש בהם והם פשוט לא נוחות לתפעול ומצריכות ריכוז מוגזם מהנהג בזמן הנהיגה. על שלום הנוסעים ישמרו כל המערכות וצרופי האותיות המוכרים כגון בקרת יציבות VSC, בקרת אחיזה TRC, הגברת עוצמת הבלימה BAS ושש כריות אוויר, צד נוסעים וברכיים.

 

מתחילים לחייך

בלחיצת כפתור המושב ינוע לפנים ויאפשר כניסה נוחה לספסל האחורייוצאים לדרך, הכיוון דרומה היעד שום מקום והגג סגור. לחיצה על כפתור ההתנעה כאשר המפתח החכם בכיסי, ההגה עם כיוון חשמלי שאפשר לי כניסה נוחה למושב, חוזר למקומו הקודם והרכב מתעורר לחיים. כיוון חשמלי של המושב, הנוח והתומך לכשעצמו, מאפשר מציאת תנוחת נהיגה טובה, אך ההגה לא מתכוון מספיק למרחק עבורי והיה רצוי עם הוא היה קצת יותר בשרני ופחות דק. מראות הצד גדולות ומאפשרות שדרה ראיה מצוין לאחור וניתנות לקיפול בחניה. אם יש לכם עוד נוסעים, לחיצה פשוטה על כפתור בכתף המושבים הקדמיים ומנועים חשמליים יסיטו את הכיסא הקדמי לפנים ויאפשרו כניסה נוחה ולא מתאמצת לספסל האחורי.

 

כמו אחותה בגרסת הסדאן, מתחת למכסה המנוע נמצא מנוע V6 בנפח 2.5 ליטר בהספק של 208 כ"ס ב-6400 סל"ד ו- 25.7 קג"מ ב-4800 סל"ד המשודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית המחוברת לגלגלים האחוריים, עם אפשרות לתפעול ידני גם מההגה וגם מידית ההילוכים . בגרסה זו, עם משקל של 1750 ק"ג (159 ק"ג יותר מגרסת הסדאן) הלקסוס IS250C לא תגרום ללסת שלכם ליפול מהתאוצות ולא פעם תרצו עוד קצת כוח. גם דף הנתונים מאשר את התחושות עם 9 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 210 קמ"ש, היא לא תגרום לכם להיות ראשונים ברמזור, אך מעבר לכך זו אותה יחידת הנעה משובחת ושקטה שבשילוב תיבת ההילוכים החלקה, יוצרים יחידת הנעה המושלמת לרכב הזה, יותר כשהגג מופשל, פחות כשהגג סגור.

לקסוס IS250C

במהלך הנסיעה המנהלתית דרומה, נוחות הנסיעה מתגלה כטובה, אפילו טובה מאוד והלקסוס מגהצת את רוב שיבושי האספלט בנינוחות מרשימה. למרות שמדובר במכונית עם גג מתקפל הבנוי משלושה חלקים, תא הנוסעים מבודד אתכם היטב מההמולה שבחוץ ולמעט רחש קל של רוח המתלווה לנסיעה החל מ-100 קמ"ש צפונה, תא הנוסעים שומר על דממה של איכות מופגנת הכל כך אופיינית ללקסוס. גם שהגג פתוח, לקסוס IS250C דואגת שיהיה שקט יחסית, הרוח המבורכת הנכנסת לתא הנוסעים היא בדיוק במידה הנכונה (מלפנים, מאחור קצת פחות נעים) וניתן לנהל שיחת חולין שקטה. מערכת בקרת האקלים תדאג באופן אוטומטי לדעת שהגג פתוח ותגביר את עצמתה וכך תנהג גם מערכת השמע. את המנוע דרך אגב, בקושי תשמעו כשהגג סגור ובמצבו הפתוח, תשמעו רק נהמת V6 בריאה לכל אורך קשת הסל"ד.

 

לקסוס IS250C מצוידת בהגה עם תגבור חשמלי המשנה את משקלו לפי המהירות. יחסית להגה חשמלי הוא מצוין, עם דיוק ומשקל נכון והוא אפילו מספר דבר מה על מה שקורה שם למטה, אך הוא עדיין הגה חשמלי וזה אומר קצת תחושה מלכותית, בעיקר בהפניה הראשונית של ההגה. תוספת המשקל מורגשת ובהפניה ראשונה של ההגה בכניסה לפניה חדה, האף מרגיש כבד והיא לא תוקפת את הפניה כמו גרסת הסדאן אלא יותר בדומה להנעה קדמית עם תחושה של תת היגוי קל. הפניה נחושה יותר של ההגה תצרף את ההנעה האחורית שתשלים את העבודה.

 

במצב הידני, התיבה לא תעלה הילוך מעבר לזה האחרון שקבעתםמעבר למצב הידני, יאפשר לשמור את המנוע בתחום היעיל עד למנתק ההצתה מבלי שהתיבה תעלה הילוך ומבלי שהמנוע יצייץ או ישמע מתאמץ ואז ניתן לשחק עם הגז, אך עדיין היא לא ממש אוהבת את זה ומזכירה לך שהיא נועדה לשיוטים מהנים ולא לתקיפת פניות. זה לא שלא ניתן להנות איתה בכבישים הנכונים, אך השילוב של המשקל הכבד, עם צמיגים אוחזים, ברידג'סטון פוטנזה RE 050 במידות : 225/45/17 מלפנים, ו- 245/45/17 מאחור, בלמים טובים שלא מתעייפים, אך חסרי נשיכה איתנה והמחסור היחסי בכוח לשיתוף הזנב, די מהר מבינים שלמרות שיש ללקסוס יכולת בסיסית גבוה, זה לא התחום שבו ה-IS250C חזקה ועדיף להוריד את הקצב וליהנות מהדרך וזה בדיוק מביא אותנו לעיקר במכונית הזו.

 

הדרך אל האושר

חסדים אחרונים של שמש לפני החורף המבושש לבוא. אני עוצר בתחנת הדלק מחוץ לאזור האורבני ובדרך למרחבים הפתוחים. לחיצה על כפתור קיפול הגג, (שנפתח רק בעמידה בשם הבטיחות) ובלהטוט של קסם, 13 מנועים חשמליים ו-33 חיישנים הבודקים כל שלב בקיפול, כולל אם השארנו מספיק מקום בתא המטען ותוך 20 שניות הגג מאוחסן מאחור ובלוח המחוונים התצוגה רושמת "complete". במצב זה, תא המטען מאפשר נפח זעום של 165 ליטר לעומת 420 ליטר במצב הסגור.

 

עכשיו, כשהגג פתוח וזה רק אתם ומעליכם השמיים ובמרחק האופק, ברגע הזה בדיוק, הכל מרגיש אחרת. כבר לא משנה לכם שחסר קצת כוח, או שהתגובה הראשונית להיגוי לא מספיק חדה ושאין מה לדבר על החלקות כוח של ממש, כי ברגע שהגג נפתח, המנוע, ההיגוי, תיבת ההילוכים, האבזור העשיר, העיצוב, איכות הייצור והחומרים, הכל מתחבר למשהו שלם אחד השווה יותר מסך חלקיו, או במילה אחת, אושר.

לקסוס IS250C

אתם כבר לא ממהרים לשום מקום, למרות שניתן לנהוג מהר מאוד גם כשהגג פתוח, בסיבובים אתם מרגישים את השלדה מתעוותת ומתאמצת עקב חוסרו של הגג ומניחים לדוושת התאוצה, לא מאכזבה, אלא כי זה כלל לא משנה, כשמאושרים אפשר לסלוח על הכל. אפילו צריכת הדלק נהנית מהנינוחות, עם צריכה טובה של 9.6 ק"מ לליטר לאורך כל ה- 1000 קילומטרים של המבחן.

 

במחיר בסיס של 369,000 ש"ח, אין ממש רכב אחר בישראל שיגרום לכם לאהוב אותו ואת החיים כך. כל שאר המתחרות הישירות, ידרשו מכם לפחות עוד 100,000 ש"ח ואם תוסיפו לכך את השירות של לקסוס כבר החל משלב הכניסה לאולם התצוגה ועד לשרות Lexus Care לאחר הרכישה, תתקשו למצוא חבילה שכזו במחיר שכזה. כפי שהבנתם, היא לא מאוד מהנה לנהיגה, אך היא מושלמת לאופיה וליעוד שלה כרכב לייף-סטייל מעוצב ואלגנטי המספק איכות חיים גבוהה. אז תעשו 1+1, הפעם בשקלים ולא ברוחניות, פנו למנהל הבנק שלכם ותספרו לו שהחלטתם להיות מאושרים בחיים, כי הלקסוס IS250C, בהחלט יודעת לעשות את זה עבורכם.

לקסוס IS250C מפרט רכב מלא

 

מכונית הקופה קבריולט של לקסוס ה- IS250C, יודעת לאסוף את כל התכונות שלה, הטובות והפחות טובות לכדי יחידה אחת של אושר.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות (2)

  • יריב

    האודי לא רעה, אבל הלקסוס גם יותר יפה, עם גג קשיח והכי חשוב אמורה להיות הרבה יותר אמינה. חברה מה שאתם חושבים על גרמניות ובעיקר על אודי, זו לרוב אגדה!! אני המון במוסך ועלות הטיפולים בשמיים, יותר מ-ב.מ.וו ומרצדס. בקיצור, lexus IS250C, כנראה הרכב הבא שלי

    כתובת URL מקוצרת:
  • רנצר א

    היא באמת לא מכונת נהיגה ספורטיבית אלא קרוזרית משובכת עם התנהגות כביש טובה. אין ספק שסדרה 3 קבריולט תהיה יותר מהנה לנהיגה, אבל המחיר קצת פחות מהנה.

    כתובת URL מקוצרת: