לקסוס עברה החודש את מרצדס במכירות וגם במכירות מתחילת השנה, עם אותה נוסחה פשוטה של איכות יצור

לקסוס LS600h

 

היה משבר אמינות? לקסוס, שלמעשה היא זו שהתניע את תחילת המשבר בחברת האם טויוטה, חמקה לחלוטין מהרדאר ונפגע קלות בלבד ורק בחודשים הראשונים מהקריאה לשירות שעברה. שוק הרכב האמריקאי שונה ברובו מכל שוק רכב אחר וודאי לנוכח העובדה שהרכב הנמכר ביותר שם הוא טנדר מגודל, פורד F-150 ונספחיו. מצד שני הצרכן האמריקאי הוא צרכן חכם, שגם אם הפרוטה מצויה בידיו, פרייר הוא ממש לא, אם מחירי הדלק יקפצו, הוא לא ישלם ויפצה פיו רק בטוקבקים באינטרנט אלא פשוט יגיע פחות לתחנות הדלק.

 

איך זה מתקשר לכך שלקסוס עוקפת את מרצדס? הסקרים לא משקרים, לקסוס מזה שנים נמצאת ב-3 המקומות הראשונים של סקרי אמינות ושביעות רצון של JD POWER. לכן זה היה רק עניין של זמן עד שזה יקרה, שלקסוס תהיה רכב הפרמיום הנמכר ביותר בארה"ב. מתחילת השנה מכרה לקסוס מכרה בחודש מאי 2010 כ- 22,216 יחידות וכ- 90,098 יחידות מתחילת השנה ואילו מרצדס מכרה בחודש שעבר כ- 19,184 יחידות וכ- 88,010 יחידות.

 

אתם שואלים הייכן מצאת ב.מ.וו? ב.מ.וו ספגה ירידה קטנה החודש של 3%, שיכולה להיות מוסברת בהחלפת סדרה 5 ומכרה בסך הכל במאי 2010 כ- 17,859 יחידות. ב.מ.וו אמנם מכרה השנה יותר ממרצדס, אודי ולקסוס, אך היא נמצאת בסך הכל הכללי בירידה יחסית למתחרות. משהו עובר על ב.מ.וו וזה בעיקר קיפאון, במקוריות או בחדשנות, העיצובים לא מוצלחים כל כך, כדוגמת סדרה 5 החדשה, נכון, סדרה 5 החדשה שיפרה את כל הטעון שיפור והיא אמנם נראית נאה, אך זה בסך הכל צעד אחורה או עמידה במקום לעומת סדרה 5 היוצאת. אנחנו יודעים שהיא מהנה לנהיגה ועם מנועים מצויינים, אך פשוט נראה שב.מ.וו דורכת במקום בשנים האחרונות. אז נכון שלקסוס עוד יותר משעממת, אך עבור הצרכן האמריקאי היא בדיוק מה שהוא מחפש, רכב איכותי מאוד ואמין עם קורטוב של חדשנות טכנולוגית.

 

אודי, שמעולם לא הייתה חזקה בארה"ב, היא חברת הפרמיום הכי חדשנית ונועזת. השנה היא עקפה את מרצדס במכירות ובארה"ב היא מותג מתחזק עם עלייה של 23% במכירות ( 9,205 יחידות) בחודש מאי 2010 לעומת מאי אשתקד.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.