2019 מאזדה 6 החדשה מבחן ריסוק
חמישה כוכבים למאזדה 6 החדשה.
2019 מאזדה 6 החדשה מבחן ריסוק
חמישה כוכבים למאזדה 6 החדשה.

חמישה כוכבים למרצדס A קלאס החדשה, מאזדה 6 החדשה, לקסוס ES ורכב המימן יונדאי NEXO, רק ארבעה לברלינגו החדש.

 

ארגון הבטיחות האירופאי מפרסם את תוצאות סבב מבחני הריסוק האחרון שערך הארגון לדגמים מרצדס A קלאס החדשה, מאזדה 6 החדשה, לקסוס ES, יונדאי NEXO ושלישיית הטנדרונים התאומים, סיטרואן ברלינגו, פיג׳ו ריפטר ואופל קומבו. 

 

כל הדגמים שנבחנו הציגה רמה גבוהה של בטיחות במבחני הריסוק וכולם מצוידים כסטנדרט בבקרת סטייה מנתיב ובמערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, אך רק חלקם כוללים גם זיהוי רוכבי אופניים. לפני שאתם מסתנוורים מהכוכבים, תמיד מומלץ להיכנס לאתר Euro NCAP, להוריד את קובץ ה-PDF ולקרוא את המבחן עצמו, כך תוכלו לקרוא אך הדגם תפקד בכל סעיף וסעיף, התאמה למושבי בטיחות ואיך תפקדו מערכות הבטיחות המתקדמות שבדגם.

חמישה כוכבים:

מרצדס A קלאס החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל הציגה רמה מרשימה מאוד של בטיחות פאסיבית ואקטיבית. הדגם השיג ציון של 96% בהגנה על נוסעים בוגרים, 91% בהגנה על ילדים, 95% בהגנה על הולכי רגל ו-75% בעזרי בטיחות כסטנדרט. בעבר ציון הבטיחות בהגנה על הולכי רגל כלל רק מקרה של התנגשות, כיום הוא כולל גם את ביצועי מערכת הבלימה האוטונומית בזיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים בתרחישים שונים.

 

גם מאזדה 6 החדשה ולקסוס ES הציגו רמה גבוהה של בטיחות, אך בשני הדגמים נרשמה הערה לכך שבעת התנגשות חזיתית מלאה, האגן של אחד הנוסעים מאחור החליק מתחת לחגורת הבטיחות. מערכת בלימה האוטונומית שבמאזדה לא כוללת זיהוי רוכבי אופניים, בניגוד לזו שבלקסוס, והיא תפקדה באופן כללי טוב פחות מהמערכת שבלקסוס (ומרצדס) וזו הסיבה להפרש בציון ההגנה על הולכי רגל בין שני הדגמים.

זו הפעם הראשונה שהארגון בחן רכב מימן, יונדאי NEXO, וטוב לגלות כי אין כל סכנה בשימוש בתא דלק מימני גם במקרה של תאונה. הדגם זכה להערה בדבר סכנה לצליפת שוט חמורה לנוסע האחורי ומערכת הבלימה האוטונומית בדגם תפקדה באופן בינוני בכל הקשור לזיהוי הולכי רגל ואף טוב פחות בכל הקשור לזיהוי רוכבי אופניים. זו הסיבה שהדגם זכה לציון של 67% בלבד בהגנה על הולכי רגל במקום.

 

ארבעה כוכבים:

שלישיית המסחריות הקלות של קבוצת PSA, הברלינגו החדש, פיג׳ו ריפטר (פרטנר לשעבר) ואופל קומבו הציגו ביצועים טובים במבחני הריסוק וכיום ניתן בלבד שלם להמליץ על הדגמים כתחליף שימושי יותר לרכב המשפחתי הסטנדרטי. הסיבה להפחתת הכוכב נמצאת בציון של 58% בהגנה על הולכי רגל (נדרש 60%) שכן מערכת הבלימה האוטונומית לא כולל זיהוי רוכבי אופניים ובאופן כללי המערכת תפקדה באופן בינוני בלבד.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.