שלושת הדגמים זכו במבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP לציון מרבי של חמישה כוכבים, גם בזכות העבודה שכל הדגמים משווקים באירופה עם מערכת בלימה אוטונומית בחירום, כסטנדרט.

סיאט אטקה מבחני ריסוק
סיאט אטקה - ציון בטיחות מלא של חמישה כוכבים (צילום: Euro NCAP).

ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP מפרסם את תוצאות מבחני הריסוק שערך לדגמים: סיאט אטקה, אלפא רומיאו ג'וליה ופולקסווגן טיגואן החדש, כולם זכו בציון המרבי של חמישה כוכבים. שלושת הדגמים הושקו לאחרונה באירופה והם ישווקו בהמשך השנה בישראל.

 

בארגון מציינים כי הציון המלא הושג תודות להימצאותה של מערכת בלימה אוטונומית המוצעת כסטנדרט באירופה בכל שלושת הדגמים. יש לציין כי אנחנו עדיין צריכים להמתין ולראות האם דגמים אלו ישווקו בישראל עם אותם מערכות כסטנדרט, כבר היו מקרים שמערכות בטיחות מתקדמות הוצעו כסטנדרט באירופה אך אצלנו, אף לא כאופציה. תפקידו של הצרכן לדרוש את המערכות החשובות האלו, זו הדרך היחידה לשינוי – הכיס של יבואני הרכב.

 

סיאט אטקה, הקרוסאובר הראשון של סיאט שינחת אצלנו ממש בקרוב, זכה לציונים גבוהים בסעיפי המבחן השונים: 93% בהגנה על הנוסעים בוגרים במושבים הקדמיים, 84% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות מאחור, 71% בהגנה על הולכי רגל ו-60% בעזרי בטיחות הסטנדרטיים בדגם. האטקה מצויד כסטנדרט בשבע כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ופעולה במהירויות עירוניות ובין עירוניות ומגביל מהירות.

 

פולקסווגן טיגואן החדש, חולק את אותה הפלטפורמה עם האטקה אך הוא זכה לציונים גבוהים יותר עם 96% בהגנה על נוסעים בוגרים מלפנים, 84% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות מאחור, 72% בהגנה על הולכי רגל ו-68% בעזרי בטיחות המוצעים כסטנדרט בדגם. כמו האטקה, גם הטיגואן מצויד כסטנדרט בשבע כריות אוויר ובאותן מערכות בטיחות מתקדמות, אך הטיגואן משווק כסטנדרט גם עם מערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה (התראה ותיקון היגוי). את הציון הגבוה יותר בהגנה על הולכי רגל השיג הטיגואן באמצעות מכסה מנוע אקטיבי שלא קיים באטקה.

 

היו שמועות כי שיווקו של הדגם התעכב בשל נושאי בטיחות, אך לפי הציונים להם זכתה הג'וליה החדשה של אלפא רומיאו תחום זה הוא ממש לא התחום החלש של הדגם. הג'וליה זכתה לציון מרשים במיוחד של 98% בהגנה על נוסעים בוגרים מלפנים, 81% על ילדים מאחור, 69% בהגנה על הולכי רגל ו-60% על עזרי בטיחות. הדגם משווק באירופה כסטנדרט עם שש כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ופעולה גם במהירויות בינעירוניות וכן במערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.