למבורגיני Revuelto פלאג-אין
למבורגיני Revuelto פלאג-אין.
למבורגיני Revuelto פלאג-אין
למבורגיני Revuelto פלאג-אין.

לאחר שחשפה בתחילת החודש את מערכת ההנעה ההיברידית פלאג-אין 1015 כ"ס הראשונה שלה, למבורגיני חושפת כעת את הדגם הראשון שיעשה שימוש במערכת ההנעה הזו - למבורגיני רוולטו LB744 - הדגם המחליף למעשה את האוונטדור כדגם הבכיר של למבורגיני. כן, גם הפעם השם שניתן לדגם הוא על שם איזו שור מפורסם אך במקביל, המשמעות של Revuelto בספרדית זה ערבוב/טרוף בדיוק כפי שהדגם משלב שתי טכנולוגיות הנעה. 

 

מערכת ההנעה ההיברידית פלאג-אין של הדגם משלבת מנוע 6.5 ליטר V12 אטמוספרי חדש המייצר הספק מרבי של 825 כ"ס ב- 9,250 סל"ד ומומנט מרבי של 73.9 קג"מ ב-6,750 סל"ד, נתונים שהופכים את המנוע הזה למנוע החזק ביותר אי פעם של למבורגיני. המנוע הזה משודך לתיבת 8 הילוכים DCT כפולת מצמדים חדשה לה מוצמד מנוע חשמלי בהספק של 150 כ"ס ומומנט של 15.3 קג"מ. כל היחידה הזו אחראית על הנעת הגלגלים מאחור.

 

למבורגיני Revuelto LB744
למבורגיני Revuelto LB744.

על הציר הקדמי נמצא שני מנועים חשמליים מסוג axial flux עם קירור נוזל - אחד לכל גלגל. לכל מנוע בחזית הספק מרבי של 150 כ"ס ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ והם ניזונים מסוללה קטנה בקיבולת של 3.8kWh. השילוב הזה מאפשר הנעה כפולה, ניהוג חד יותר באמצעות השליטה המלאה על המומנט בכל גלגל קדמי, נסיעה חשמלית מלאה באמצעות שלושת המנועים ובמקום הילוך רוורס, המנועים החשמליים אחראים על הנסיעה לאחור. 

 

למערכת הזו הספק כולל של 1015 כ"ס וזה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 2.5 שניות, נתון 0-200 קמ"ש של פחות מ-7 שניות,  ולמהירות מרבית של מעל ל- 350 קמ"ש. אלו נתונים מקבילים למתחרה ההיברידית הישירה מבית פרארי - SF90 Stradale - לה נתון 0-100 קמ"ש ב- 2.5 שניות, 0-200 קמ"ש ב- 6.7 שניות ומהירות מרבית של 341 קמ"ש.

 

למבורגיני Revuelto LB744
למבורגיני Revuelto.

הסוללה שבדגם מאפשרת טווח נסיעה חשמלי מזערי של כ-10 ק"מ ואת שקע הטעינה לא תמצאו על המרכב אלא בתוך תא המטען הקדמי וזה מהסיבה שעיקר הטעינה של הסוללה תעשה בזמן נסיעה ע"י מנוע הבנזין והגנרטור שמשולב בתיבת ההילוכים (6 דקות בלבד לטעינה). אם בכל זאת תרצו להטעין את הסוללה חיצונית, תוכלו לעשות זאת באמצעות מטען AC בהספק של 7kW בזמן של כחצי שעה לטעינה מלאה. יש לציין כי למרות שההספק המשולב של המנועים החשמליים בחזית עומד על 300 כ"ס, בפועל הסוללה מסוגלת להוציא מהמנועים האלו רק 190 כ"ס. 

 

למבורגיני Revuelto LB744
למבורגיני Revuelto.

לצד מערכת ההנעה החדשה, הדגם מבוסס על שלדת אמבטיית קרבון שהיא קלה יותר וקשיחה יותר ב-40% מזו של האוונדטור. בכל הפינות נמצא מתלים בתצורת עצמות עצה כפולות אך הפעם למבורגיני בחרה בחיבור סטנדרטי של קפיצים/בולמים אנכיים במקום אופקיים כמקובל ברכבים מסוג זה, לפי החברה טכנולוגיית בולמים חדשה אפשרה להשיג את אותה התוצאה בתצורה פשוטה יותר. בנוסף נמצא מערכת היגוי אחורית ואווירודינמיקה אקטיבית לניהול מוקפד של כוח ההצמדה והגרר. 

 

העיצוב החיצוני של הלמברוגיני Revuelto הוא 100% למבורגיני מכל זווית אפשרית, אבולוציה מודרנית לשפת העיצוב המוכרת של החברה. תא הנוסעים מציג את הכיוון החדש של למבורגיני, פחות כפתורים לטובת מסך מגע מרכזי, אך כל זה מבלי לוותר על ערכים חשובים ברכב ספורט כמו גלגל הגה דרכו ניתן לשלוט על כל המערכות הדינמיות החשובות יחד עם שליטה על האיתות, מגבים, תאורה ועוד כך שהכל בהשיג יד וללא כפתורי מגע מטופשים. כל זה נועד בכדי לפנות מקום למנופי הילוכים גדולים מאחורי גלגל ההגה. למרות שמדובר בדגם חדש לחלוטין, בלמבורגיני עדיין לא הצליחו להחליף את מוט השליטה על בקרת השיוט של קבוצת פולקסווגן המותקן מאחורי ההגה - מי אמר שלסקודה פאביה אין קשר ללמבורגיני? 

 

למבורגיני Revuelto LB744
למבורגיני Revuelto.

מול הנהג נמצא לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "12.3, המסך המרכזי הוא בגודל "8.4 ומול הנוסע נמצא פס צר בגודל "9.1 המציג נתוני ביצועים שונים. את מה שמוצג במסך המרכזי ניתן להציג/לשתף באחד המסכים שבצדדים באמצעות החלקת אצבע לימין או שמאל. כמובן שגם נמצא את כל מה שמצפים לו מרכב מודרני כמו מפתח דיגיטלי, עדכוני OTA, אפליקציה לשליטה מרחוק, תפעול קולי ועוד ועוד.

 

למבורגיני Revuelto LB744
למבורגיני רוולטו.

חידוש טכנולוגי משמעותי עבור למבורגיני זו העבודה שה- רוולטו היא מכונית העל הראשונה של למבורגיני המצוידת במערכות בטיחות מתקדמות, כולל בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור, אור גבוה אוטומטי ועוד. 

 

למבורגיני Revuelto LB744
למבורגיני Revuelto.

כסטנדרט, למבורגיני Revuelto מגיעה עם צמיגים במידות של 265/35 ZRF20 מלפנים ו- 345/30 ZRF21 מאחור, את הסט הזה ניתן  לשדרג לחישוקי "21 מלפנים ו-"22 מאחור. הצמיגים הסטנדרטיים הם צמיגי ברידג'סטון פוטנזה ספורט - ראנפלט בפיתוח ייעודי לדגם. למבורגיני מאפשרת ללקוחות לבחור בצמיגים רגילים (טיובלס) ללקוחות שמעדיפים לוותר על הביטחון שבצמיגי ראנפלט לטובת הפחתת המשקל הבלתי נתמך. לאור העבודה שלדגם הנעה כפולה כך שהוא מתאים גם לנסיעה לחופשת סקי, למבורגיני מציעה ללקוחות גם צמיגי חורף - ברידג'סטון Blizzak LM005. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 3

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.