מזראטי גראן טוריסמו החדשה 2024
מזראטי גראן טוריסמו החדשה.
מזראטי גראן טוריסמו החדשה 2024
מזראטי גראן טוריסמו החדשה.

סמלת, יבואנית מזראטי בישראל, מודיעה על תחילת השיווק של מזראטי גראן טוריסמו החדשה, דור שני למכונית ה-GT המרהיבה של מזראטי המגיעה 12 שנים לאחר שהדור הראשון של הדגם הוצג לראשונה. בשלב זה הדגם ישווק בגרסאות הבנזין V6 בלבד, בשלב מאוחר יותר תצטרף להיצע גם הגרסה החשמלית של הדגם - גראן טוריסמו פולגורה. 

 

כן, ויזואלית זו פחות או יותר אותה גראן טוריסמו מוכרת רק באווירה מודרני יותר, אך מעבר לכך הגראן טיריסמו החדשה מציגה מהפכה של ממש עבור הדגם, במיוחד בכל הקשור לתא הנוסעים, טכנולוגיה, איכות כוללת ועוד. 

 

מזראטי גראן טוריסמו החדשה
גראן טוריסמו החדשה.

את מנוע ה-4.7 ליטר V8 האטמוספרי של הדגם היוצא, מזראטי החליפה במנוע ה-3.0 ליטר V6 טווין-טורבו החדש שלה שהגיע ישירות ממכונית העל MC20 אך בכיול מעודן יותר התואם את האופי של הגראן טוריסמו. בדגם מודנה (MODENA) עם האופי היוקרתי והמעודן יותר המנוע הזה מייצר הספק מרבי של 490 כ"ס ומומנט מרבי של 61.2 קג"מ, מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 3.9 שניות ולמהירות מרבית של 302 קמ"ש. 

 

בגרסת הביצועים הספורטיבית טרפאו (TROFEO) ההספק המרבי עומד על 550 כ"ס והמומנט המרבי על 66.3 קג"מ וכאן זה מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 3.5 שניות ולמהירות מרבית של 320 קמ"ש. 

 

מזראטי גראן טוריסמו החדשה
מנוע V6 והנעה כפולה במקום V8 והנעה אחורית.

לעומת הדגם היוצא שהיה דגם הנעה אחורית בלבד, הגראן טוריסמו החדשה עושה שימוש במערכת הנעה כפולה, עם דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית מאחור, ואת תיבת ההילוכים הרובוטית מחליפה תיבת 8 הילוכים אוטומטית(ZF 8HP75 דור 2) שהותקנה מאחור לטובת חלוקת משקל אידיאלית (52/48). מערכת ההנעה הכפולה של הדגם מסוגלת להעביר עד 100% מהמומנט לציר האחורי בלבד ועד 50% לציר הקדמי. 

 

הדגם נשען על קפיצי אוויר, בולמים אדפטיביים ומתלה קדמי בתצורת עצמות עצה כפולות ורב חיבורי מאחור. מאחורי חישוקי ה-"20 מלפנים ו-"21 מאחור נמצא מערכת בלימה מבית ברמבו עם קליפרים בעלי 6 בוכנות מלפנים ו-4 מאחור כאשר כל הקליפרים קבועים (ולא אחורי צף). 

 

מזראטי גראן טוריסמו החדש תא הנוסעים
שדרוג מקיף לעומת הדגם היוצא.

תא הנוסעים של הדגם היוצא הרגיש לא עדכני כבר לא מעט שנים, עשיר בעור אך מיושן למראה וטכנולוגית. את כל זה הדגם החדש מתקן ומשדרג משמעותית עם איכות חומרים גבוהה, מראה מודרני ואלגנטי, או ספורטיבי בדגם טרפאו, לצד טכנולוגיה עדכנית, כולל לדוגמה זו של השעון המרכזי שהוא למעשה מסך המאפשר לנהג בחירה בין מספר רחב של תצוגות שעונים או נתונים שונים. 

 

גראן טוריסמו החדשה תא הנוסעים
מגוון אפשרויות להתאמה אישית.

מול הנהג נמצא לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 ובקונסולה המרכזית נמצא מסך נוחות "8.8 לשליטה על בקרת האקלים, חימום/אוורור המושבים ועוד, לצד מערכת מולטימדיה מתקדמת עם מסך מגע "12.3, הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תפעול קולי, עדכוני OTA, פרופיל אישי ועוד. בין שני המסכים המרכזיים נמצא 4 כפתורים לשליטה על תיבת ההילוכים ועל גלגל ההגה נמצא מנופי העברת הילוכים כפתור התנעה וחוגה לשליטה מהירה על בורר מצבי הנהיגה. 

 

מזראטי גראן טוריסמו טרפאו
גראן טוריסמו טרפאו.

 מעבר לאבזור וחומרים עשירים ומגוון אפשרויות להתאמה אישית, שדרוג משמעותי נוסף עבור הדגם הוא התוספת של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח מת אקטיבי, ניטור תנועה חוצה מאחור, בקרת ערנות נהג, אור גבוה אוטומטי, זיהוי תמרורים ועוד.

 

2024 מזראטי גראן טוריסמו מחירון:

גראן טוריסמו 490 כ"ס V6 מודנה – 1,550,000 ₪

גראן טוריסמו 490 כ"ס V6 טרפאו – 1,850,000 ₪

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 22

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.