מיני JCW GP
מיני JCW GP.
מיני JCW GP
מיני JCW GP.

מיני JCW GP היא המיני החזקה ביותר אי פעם, עם 300 כ"ס ונתון 0-100 קמ"ש של 5.2 שניות. שלל שדרוגים מבטיחים הנאה מנהיגה ויכולות גבוהות על המסלול.

 

יממה לפני פתיחת תערוכת לוס אנג'לס, מיני חושפת את ה- JCW GP, הגרסה החזקה והקיצונית ביותר עד היום של מיני, המכוונת לחובבי נהיגה המבלים בימי מסלול ותשווק במהדורה מוגבלת של 3,000 יחידות בלבד.

 

בחזיתה של מיני JCW GP נמצא מנוע 2.0 ליטר טורבו, כמו ב-JCW הרגילה אך במקום 231 כ"ס ו-32.6 קג"מ כאן לרשות הנהג עומדים 306 כ"ס בין 5,000-6,250 סל"ד ומומנט מרבי של 45.9 קג"מ המתקבל בין 1,750-4,500 סל"ד. המנוע הזה מעביר את הכוח אל הגלגלים הקדמיים דרך תיבת 8 הילוכים אוטו' (לעומת 6 ב-JCW הרגילה) ודיפרנציאל מוגבל החלקה, זה מספיק עבור נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.2 שניות (6.1 ש' ב-JCW הרגילה) ולמהירות מרבית של 265 קמ"ש.

 

מיני JCW GP החדשה
אי אפשר להתעלם מהכנף העצומה.

עיקר תוספת הכוח למנוע הושגה באמצעות מגדש טורבו גדול יותר, אשר דרשה התקנה של בוכנות חדשות בכדי להפחית את יחס הדחיסה מ-10.2 ל-9.5. מערכת השמן בדגם שודרגה בכדי להבטיח אספקת שמן אמינה בכל זמן, גם בנהיגת מסלול ממושכת.

 

המנוע החזק בחזית זה רק חלק קטן מהקסמים ש-ב.מ.וו עשתה במיני JCW GP. בתא הנוסעים לדוגמא נמצא רק שני מושבי ספורט קדמיים ללא ספסל אחורי מיותר, במקומו נמצא מוט חיזוק לשלדה - לצד חישוקים נוספים כגון תושבות המנוע או גשר חיזוק בתא המנוע. מפסק הסרנים מלפנים ומאחור הורחב לעומת ה-JCW הרגילה, חלקי מתלה שונים הוחלפו בחלקים מחוזקים וזווית השפיעה הקדמית (שלילית) הוגדלה לטובת אחיזה משופרת בסיבובים. כיול המתלים נעשה על מסלול הנורבורגרינג והמרכב הונמך ב-10 מ"מ לעומת ה-JCW הרגילה. מערכת פליטה שתוכננה במיוחד עבור הדגם, גם בכדי להפחית את הלחץ החוזר, מייצרת רעש ייחודי של "מכונית מסלול".

 

מיני JCW GP החדשה
אווירה קרבית גם בתא הנוסעים.

בכל פינות הרכב נמצא חישוקים קלי משקל ומערכת בלימה משודרגת עם 4 בוכנות מלפנים וצלחות קדמיות בקוטר של 360 מ"מ. חישוקי הגלגלים בקוטר של "18 נועלים גרסה מיוחדת של צמיגי Hankook Ventus S1 evo במידה של 225/35. משקל הדגם עומד על 1,255 ק"ג, כ-85 ק"מ פחות מה-JCW הרגילה.

 

מיני JCW GP החדשה
בית גלגלים מקרבון.

ויזואלית, מיני JCW GP זכתה לשלל שינויים ושדרוגים, חלקם לטובת המראה הקרבי בלבד וחלקם לטובת הצד הדינמי, כמו הכנף האחורית הענקית שתפקידה לשפר את כוח ההצמדה על הגלגלים האחוריים במהירויות גבוהות או בתי הגלגלים המוגדלים העשויים קרבון קל משקל שנועדו בנוסף לשיפור זרימת האוויר בצידי הרכב.

מחיר הדגם בשוק האמריקאי יעמוד על $45,750.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.