2019 ניסאן אלטימה החדשה
ניסאן אלטימה החדשה.
2019 ניסאן אלטימה החדשה
ניסאן אלטימה החדשה.

האלטימה החדשה של ניסאן מציגה עיצוב נועז, תא נוסעים מודרני ואיכותי יותר והיא מצויד במנוע 2.0 ליטר טורבו מתקדם עם יחס דחיסה משתנה ובמערכת ProPILOT לנהיגה סמי-אוטונומית.

 

ניסאן חושפת לקראת תערוכת ניו יורק, הנפתחת בסוף השבוע הקרוב, את האלטימה 2019 החדשה, דור שישי למשפחתית הגדולה/רכב המנהלים של המותג. האלטימה החדשה, המתחרה בשוק האמריקאי מול רכבים כגון טויוטה קאמרי, הונדה אקורד, יונדאי סונטה ועוד, תוצע לראשונה עם מנוע 2.0 ליטר טורבו מתקדם עם טכנולוגיה מאינפיניטי ואופציה למערכת הנעה כפולה.

 

האלטימה מחליפה את המראה "העממי" של הדגם הנוכחי בעיצוב נועז ומוחצן יותר, בהתאם לשפת העיצוב V-motion העדכנית של החברה לצד השפעה מעיצובה של המקסימה הבכירה יותר. החזית מציגה גריל V גדול ממדים, נמוך ובוטח, וקווי אורך ישרים וחזקים המסתיימים בתא מטען המשאיר שרך עודף גדול מאחור. מצד אחד חדש ומודרני ומהצד השני עדיין מזוהה עם הדגם היוצא.

 

2018 ניסאן אלטימה החדשה תא הנוסעים
מאופק אך מודרני ואיכותי למראה.

את תא הנוסעים השמרני והמשעמם של הדגם הנוכחי מחליף תא נוסעים בעיצוב מאופק אולי, אך מודרני יותר למראה, נקי והמשאיר רושם רב יותר של איכות לעומת זה הנוכחי. מעבר לאבזור המקובל בסגמנט, הכפתור הכחול על גלגל ההגה הוא החידוש העיקרי, בלחיצה עליו תופעל מערכת הנהיגה הסמי אוטונומית של ניסאן הנקראת ProPILOT Assist.

 

מערכת ProPILOT Assist, כחלק ממערכת בקרת השיוט האדפטיבית, מאפשרת נהיגה אוטונומית בכבישים מהרים או פקקי תנועה, אך מחייבת את הנהג להניח את הידיים על ההגה כל הזמן. תפעול המערכת זהה לתפעול מערכת בקרת השיוט. המערכת מחייבת את הנהג להשאיר את הידיים על גלגל ההגה לכל המקרים בהם המצלמה הקדמית לא רואה את הנתיבים באופן ברור, כגון סימון נתיבים דהוי או לא קיים, שמש מסנוורת, גשם חזק וכו' - מערכת בקרת השיוט האדפטיבית תמשיך לפעול כרגיל גם ללא תמיכה בהיגוי.

 

בנוסף למערכת פרו-פיילוט, הדגם מצויד במערכות בטיחות נוספות כגון בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור עם בלימה בעת הצורך ואור גבוה אוטומטי.

את מנוע ה-3.5 ליטר V6 של הדגם היוצא, יחליף מנוע 2.0 ליטר טורבו חדש עם יחס דחיסה משתנה VC-T, מנוע אשר הוצג לראשונה עם האינפיניטי QX50 החדש. מערכת VC-T מאפשרת למנוע לפעול ביחס דחיסה של 8:1 בהאצות חזקות ו-14:1 בנסיעה רגועה לטובת צריכת דלק חסכונית יותר. המנוע שבאלטימה חלש במעט מזה שב-QX50, עם 248 כ״ס ו-37.7 קג״מ לעומת  268 כ"ס ומומנט מרבי של 38.7 קג"מ. בשני המקרים המנוע משודך לתיבת הילוכים רציפה.

 

מנוע נוסף שיוצע עם הדגם הוא גרסה חדשה למנוע ה-2.5 ליטר אטמוספרי של הדגם, זו המשווקת עם הדגם בישראל. למנוע זה הספק מרבי של 182 כ״ס ב-6,000 סל״ד ומומנט מרבי של 24.6 קג״מ ב-3,600 סל״ד והוא משודך לתיבת הילוכים רציפה. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.