2023 מקלארן 750S החדשה
מקלארן 750S החדשה.
2023 מקלארן 750S החדשה
מקלארן 750S החדשה.

אם המקלארן 720S הייתה התשובה של מקלארן לפרארי 488, המקלארן 750S החדשה שנחשפת כעת היא התשובה של מקלארן לפרארי F8 טריבוטו. מקלארן 750S לא מנסה להמציא את הגלגל מחדש, אלא פשוט לוקחת את הבסיס המשובח של ה-720S ומשפרת אותו עם עוד קצת כוח, עוד קצת כיול, עוד קצת כוח הצמדה וקצת פחות משקל. כמו דגם 720S, גם דגם 750S זמין בדגם קופה או בדגם ספיידר עם גג נפתח. 

 

מאחורי הנהג נמצא את אותו מנוע 4.0 ליטר V8 טווין-טורבו המוכר לנו מדגם 720S, אך באמצעות מגוון שיפורים הוא מייצר כעת הספק מרבי של 750 כ"ס ומומנט מרבי של 81.5 קג"מ, זאת לעומת 720 כ"ס ו-77.5 קג"מ בדגם 720S היוצא. כל הכוח הזה עובר אל הגלגלים האחוריים דרך תיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים ודיפרנציאל פתוח - בכדי לחסוך במשקל מקלארן מסתמכת על ניהול מומנט באמצעות מערכת הבלימה ולא באמצעות דיפרנציאל מוגבל החלקה שהוא כבד יותר. 

 

2023 מקלארן 750S
קלה וחזקה יותר.

על הכביש התוצאה היא נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 2.8 שניות, 0-200 קמ"ש ב-7.2 שניות, רבע מייל ב-10.1 שניות ומהירות מרבית של 332 קמ"ש, השיפור בנתוני התאוצה לעומת דגם 720S הוא משמעותי למדי, קיזוז של 0.1 שניות ו-0.4 שניות בהתאמה. חלק מכך הושג באמצעות הפחתת משקל צנועה של 30 ק"ג (משקל עצמי של 1389 ק"ג) וגם באמצעות קיצור יחסי העברה בתיבה - זו הסיבה שהמהירות המרבית נמוכה ב-9 קמ"ש מזו של דגם 720S. 

 

עיקר הפחתת המשקל בדגם הושגה באמצעות חישוקי גלגלים עם ליבת קרבון (חיסכון של 13.8 ק"ג) ומושבי באקט חדשים מקרבון שאפשר להפחית עוד 17.8 ק"מ ממשקל הדגם. למי שרוצה להפחית את המשקל עוד קצת, יש לדוגמה מושבים קלים עוד יותר ב-33%, ניתן להזמין את הרכב עם מושב נוסע קבוע ללא אפשרות כיוון ועוד. 

 

מקלארן 750S ספיידר
מקלארן 750S ספיידר.

מערכת הבלימה זהה לזו של דגם 720S, קליפר מחושל (קל יותר) עם 6 בוכנות מלפנים ו-4 מאחור וצלחות בלימה קרמיות כסטנדרט. כמו בדגם היוצא, גם כאן הדגם נשען על מתלי עצמות עצה כפולות מלפנים ומאחור ובולמים אדפטיביים.

 

בין מקצי השדרוגים והשיפורים שבוצעו בדגם אפשר למצוא תושבות מנוע חדשות לשיפור תחושת החיבור לרכב, הרחבה קלה של מפסק הסרנים מלפנים ב-6 מ"מ, התקנה של מסרק הגה חדש עם יחס מהיר יותר, קפיצים קלים יותר וקשיחים יותר ב-3% מלפנים ורכים יותר ב-4% מאחור, מגבר בלם חדש לשיפור התחושה וכיול חדש למערכת בקרת היציבות. העיצוב נותר כמעט ללא שינוי, למעט עדכון העיצוב של הפגוש הקדמי והכנף האקטיבית מאחור לטובת שיפור כוח ההצמדה וכן, גם בכדי להדגיש כי מדובר בדגם חדש. 

 

מקלארן 750S
מקלארן 750S.

למעט המושבים החדשים, עיצוב תא הנוסעים נותר כשהיה. מערכת המולטימדיה זכתה למסך חדש, ממשק חדש, הרחבה לאפל קארפליי, ולמעבד חדש ומהיר יותר ויש גם לוח מחוונים דיגיטלי חדש, שכבר לא מסתובב לתצוגת מינימום כמו בדגם היוצא. כפתורי RND נותרו באותו מקום כבעבר, אך כעת נוסף ממשק חדש לצד לוח לשליטה מהירה ונוחה יותר על ההילוכים. 

תגיות: מקלארן
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 3

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.