2024 מאזדה MX-5
2024 מאזדה MX-5 החדשה.
2024 מאזדה MX-5
2024 מאזדה MX-5 החדשה.

מאזדה MX-5 הנוכחית (ND) אמנם עדיין נראית רעננה ומודרנית, אך היא איתנו עוד משנת 2015 ובעולם הרכב זה כבר נחשב ללא מעט זמן. הדגם זכה מאז ללא מעט שיפורים ושדרוגים, כולל מנוע 2.0 ליטר 184 כ"ס במקום 160 כ"ס באמצע שנת 2018, מולטימדיה עדכנית יותר, לתוספת של מערכות בטיחות מתקדמות ועוד. 

 

כעת, עבור דגמי 2024 של ה- MX-5, מאזדה מציגה מקצה שדרוגים נוסף שהפעם כולל גם מספר שינויים ויזואליים, גם אם הם לא בולטים במיוחד לעין. הפגוש הקדמי זכה לעדכון קל וכעת תאורת היום כבר לא נמצאת בצידי הפגוש אלא בתוך הפנסים הראשיים (LED) והגריל הקדמי זכה לעיצוב מעודכן וזאת כדי להתקין רדאר שמוסיף לדגם, לראשונה, גם בקרת שיוט אדפטיבית. שדרוג נוסף בתחום הבטיחות הוא התוספת של ניטור תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית (עד 15 קמ"ש). 

 

2024 מאזדה MX-5
יחידות תאורה מעודכנות.

הפנסים מאחור זכו ליחידות תאורה חדשות המעניקות לדגם מראה מודרני יותר וכל יחידות התאורה בדגם שודרגו ליחידות LED. בתא הנוסעים נמצא כעת מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך "8.8, במקום "7 בדגם הנוכחי, הכוללת גם חיבור לאפליקציה, אופציה לריפודי עור חום, גלגל ההגה זכה לעדכון קל וכך גם לוח המחוונים ולמבחר הצבעים נוסף גוון אפור מטאלי חדש. 

 

בצד המכאני, בדגמים הידניים בלבד, מאזדה התקינה דיפרנציאל מוגבל החלקה חדש ואסימטרי - Asymmetric LSD. מדובר בדיפרנציאל מוגבל החלקה שמסוגל להגיב לאיבוד אחיזה באחד הגלגלים מאחור באופן שונה בין האצה להאטה ולפי מאזדה השדרוג הזה מאפשר להגדיל את היציבות בהאטה אל תוך הסיבוב. שדרוגים ועדכונים נוספים שבוצעו בדיפרנציאל מבטיחים לפי מאזדה תגובה חלקה ולינארית יותר של הדיפרנציאל.

 

2024 מאזדה MX-5 תא הנוסעים
מולטימדיה חדשה ועוד.

מאזדה מדווחת כי גם מערכת ההיגוי זכתה למספר שדורגים ועדכונים ובשורה התחתונה היא מבטיחה משוב משודרג שיספר לנהג בדיוק מה עושים הגלגלים הקדמיים ומה מצב האחיזה. בדגמים הידניים נוסף מצב חדש למערכת בקרת היציבות, כך שלצד ניתוק מלא של בקרת היציבות שהוא אולי המון כיף אך גם מקור לצרות אפשרויות,  ניתן לבחור במצב מסלול (DSC-TRACK) בו המערכת מאפשרת טווח רחב יותר של סבסוב אך תמנע הגעה למצב של איבוד שליטה וסחרור מלא של הרכב. 

 

דיפרנציאל
דיפרנציאל מוגבל החלקה אסימטרי ומצב RACE לבקרת היציבות.

מנוע ה-1.5 ליטר של הדגם זכה לעדכון קל והוא מייצר כעת 135 כ"ס במקום 131 כ"ס, מנוע ה-2.0 ליטר 184 כ"ס נותר ללא שינוי. בשני המקרים מאזדה מדווחת על עדכון למפת דוושת התאוצה. 

 

מאזדה MX-5 המחודשת תשווק ביפן החל מינואר 2024, כך שסביר להניח כי הדגם המעודכן ינחת בישראל במהלך שנת 2024. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 22

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.