מרצדס חושפת את התשובה שלה ל-X6 של ב.מ.וו עם ה-GLE קופה החדש שיהיה גם הדגם הראשון לקבל גרסת "AMG Sport".

2015 מרצדס GLE קופה

מרצדס ממשיכה לדהור לעבר המטרה שהציבה לעצמה – החזרת כתר יצרן היוקרה מספר 1 עד 2016 – ואל שלל הדגמים החדשים שהיא הציגה בשנה החולפת, היא מוסיפה כעת דגם חדש לחלוטין, מרצדס GLE קופה החדש כתשובה המוחצת שלה ל-X6 של ב.מ.וו.

 

מרצדס GLE קופה מבוסס על מרצדס ML, שבקרוב יקרא GLE ברגע שתוצג מתיחת הפנים לדגם בחודש הבא. ה-GLE קופה, יחד עם ה-GLE המחודש, יוצג לקהל הרכב בתערוכת דטרויט הקרובה בינואר 2015 ושיווקו של הדגם באירופה ואצלנו יחל במחצית השנייה של 2015 עם תג מחיר הצפוי להיות יקר יותר בכמה עשרות אלפי שקלים מה-GLE.

 

בניגוד ל-GLE שהוא רכב פנאי רך ונעים, ה-GLE קופה הונדס בכדי להציע התנהגות כביש מהנה ותחושה ספורטיבית יותר בדומה למהות של ה-X6. בכדי לספק זאת מרצדס שינתה את גאומטריית המתלים לעומת ה-GLE יחד עם בורר מצבי נהיגה ותיבת 9 הילוכים אוטו' בכיול ספורטיבי יותר.

 

מרצדס GLE קופה הוא רכב גדול ממדים עם אורך של 4900 מ"מ, רוחב של 2,003 מ"מ, גובה של 1731 מ"מ ובסיס גלגלים של 2915 מ"מ. לשם ההשוואה, ל-X6 אורך של 4909 מ"מ, רוחב של 1989 מ"מ, גובה של 1702 מ"מ ובסיס גלגלים של 2933 מ"מ. לא בכדי לשני הדגמים פרופורציות דומות למדי.

 

 

מרצדס תציע באירופה את ה-GLE קופה עם מנוע דיזל אחד ושני מנועי בנזין כאשר בפסגת ההיצע יוצב ה-GLE 63AMG שיצויד במנוע V8 כפול מגדשי טורבו בנפח של 5.5 ליטר ועם הספק מרבי של מעל ל-520 כ"ס אשר יתחרה ב-X6M החדש. מרצדס GLE קופה יהיה לדגם הראשון במרצדס לזכות בגרסת "AMG Sport", התשובה של מרצדס לגרסאות "M Performance" של ב.מ.וו או S של אודי - גרסאות בכיול ספורטיבי לדגמים הרגילים אך לא קיצוניות ויקרות כמו גרסאות ה-M או AMG המלאות.

 

הדגם הבכיר בהיצע, GLE450 AMG קופה, מצויד במנוע V6 בנפח 3.0 ליטר שבסיוע צמד מגדשי טורבו מייצר הספק מרבי של 367 כ"ס ו-53 קג"מ החל מ-1,400 סל"ד. גרסה חלשה יותר של מנוע זה מוצבת ב-GLE400 קופה שם היא תספק 333 כ"ס ו-49 קג"מ. דגם הדיזל GLE350d קופה מקבל מנוע 3.0 ליטר V6 טורבו דיזל בהספק מרבי של 258 כ"ס ומומנט מרבי של 63.2 קג"מ החל מ-1,600 סל"ד. מרצדס לא מפרסמת עדיין את נתוני הביצועים או צריכת הדלק.

 

כל הדגמים מצוידים בהנעה כפולה 4MATIC כסטנדרט כאשר בדגמים הרגילים חלוקת המומנט לפנים אחור עומדת על 50/50 ובגרסת ה-AMG על 40/60 לטובת הציר האחורי. הדגמים החלשים יוצר מצוידים בקפיצי פלדה ובולמים אדפטיביים, כאופציה ניתן לבחור בקפיצי אוויר AIRMATIC. דגם GLE450 AMG קופה מצויד כסטנדרט בקפיצי אוויר הכוללים מערכת ADS Plusהמשנה אוטו' את גובה המרכב בהתאם למהירות הנסיעה.

 

הדגמים הרגילים מצוידים בחישוקי "20 עם צמיגי 275/50R20 וכאופציה ניתן לבחור בחישוקי "21 ועד "22, גרסת ה-AMG Sport מצוידת כסטנדרט בחישוקי "21 עם צמידים במידות של 275/45 מלפנים ו-315/40 מאחור וכאופציה ניתן להגדיל לחישוקי "22 עם צמיגים במידות של 285/40 מלפנים ו-325/35 מאחור.

 

כל הדגמים כוללים בורר מצבי נהיגה עם חמישה מציבים השולטים על המתלים, תגובות המנוע ותיבת ההילוכים, ההיגוי ואף על תאורת ה-LED הראשית המוצעת כסטנדרט בכל הדגמים.

 

תא הנוסעים של ה-GLE קופה מציג למעשה את תא הנוסעים המחודש של ה-ML והוא כולל את הדור החדש של מערכת ה- COMAND של מרצדס יחד עם מושבי ספורט המוצעים כסטנדרט, דגם ה-GLE450 AMG קופה נבדל משאר הדגמים בגימור קרבון בתא הנוסעים. כיאה לדגם של מרצדס, שלל מערכות בטיחות יוצעו עם הדגם, כסטנדרט או כאופציה, כולל בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטו' ניהוג אוטו' בפקקי תנועה ואף חימום למגבים.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.