לאחר חבלי לידה של 3 שנים, סאאב מציגה את הקרוסאובר 9-4X החדשה.

סאאב 9-4X החדשה 2011 - מאוחר מידי

סאאב 9-4X, כבר הייתה אמורה להגיע לאולמות התצוגה ב-2009, כמחליפת סאאב 9-7X ששווקה בארה"ב בלבד. עוד בתחילת 2008 הוצג הקונספט בתערוכת דיטריוט, אך עם בואו של המשבר הכלכלי נעצר הפרויקט כמעט לחלוטין. סאאב 9-4X חולקת את אותה פלטפורמה של GM יחד עם הקאדילק SRX והיא השריד האחרון של GM בין דגמי סאאב שיבנה במפעל GM במקסיקו.

 

חיצונית, ניכר גיל העיצוב של ה-9-4X והוא נראה לא מעודכן במצקת. העיצוב כמעט וזהה לדגם הקונספט למעט שינויים קלים שלזהות אותם, נדרשת זכוכית מגדלת. מבפנים, כרגיל אצל סאאב יש דמיון מוחלט לעיצוב הפנים של ה- 9-5 החדשה, בשינויים קלים בלבד וכפתור ההתנעה, עדיין ימצא כמו בכל דגמי סאאב ליד ידית ההילוכים.

 

2011-saab-9-4x-4
2011-saab-9-4x-4
2011-saab-9-4x-5
2011-saab-9-4x-5
2011-saab-9-4x-7
2011-saab-9-4x-7
2011-saab-9-4x-8
2011-saab-9-4x-8
2011-saab-9-4x-9
2011-saab-9-4x-9
2011-saab-9-4x-10
2011-saab-9-4x-10
2011-saab-9-4x-11
2011-saab-9-4x-11
2011-saab-9-4x-12
2011-saab-9-4x-12

 

מתחת למכסה המנוע, ניתן יהיה למצוא שני מנועים, 3.0 ליטר V6 אטמוספרי עם הזרקת דלק ישירה בהספק של 265 כ"ס ו-30.8 קג"מ ומנוע 2.8 ליטר V6 בעל מגש טורבו עם שני מדחסים, בהספק של 300 כ"ס ו- 40.8 קג"מ. שני המנועים משודכים לתיבת 6 הילוכים אוטומטית. ה-9-4X יוצע עם הנעה קדמית בלבד או כפולה XWD.

 

בתחום הביצועים עם מנוע ה-V6 האטמוספרי, תאוצה ל-100 קמ"ש תארך כ-8 שניות (8.6 לגרסת XWD) ומהירות מרבית של 210 קמ"ש. צריכת הדלק עם המנוע הזה תעמוד על 8.5 ק"מ לליטר (8.0 לגרסת XWD). מנוע הטורבו יקצץ כ-2 עשיריות שנייה ל-7.8 שניות במיאוץ ל-100 קמ"ש (8.4 בגרסת XWD) ומהירות מרבית של 230 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עם מנוע הטורבו תעמוד על 7.6 ק"מ לליטר. נתוני צריכת הדלק הן כפי שססאב מספקת ולא מדידה לפי התקן האמריקאי או האירופאי, לכן נראה שזו דווקא צריכת דלק שיותר קרובה למציאות, שוודים בכל זאת, אתם יודעים.

 

תחילת המכירות באירופה, לקראת אוגוסט 2011, אז כבר הדגם הזה באמת יהיה זקן יחסית לתקופת הפיתוח שלו. אמנם בארה"ב הקרוסאובר החדש של סאאב יאפשר לה להגדיל מכירות בשוק שעדיין הכי חם שם, אך אם סאאב רוצה באמת רוצה להמריא, היא חייבת במהרה להוציא תחת ידה דגם חדש לחלוטין שיראה שלסאאב החדשה, יש עתיד, בעיקר כי סאאב תמיד הייתה שונה וצריכה להישאר כזו.

 

2011-saab-9-4x-4
2011-saab-9-4x-4
2011-saab-9-4x-5
2011-saab-9-4x-5
2011-saab-9-4x-7
2011-saab-9-4x-7
2011-saab-9-4x-8
2011-saab-9-4x-8
2011-saab-9-4x-9
2011-saab-9-4x-9
2011-saab-9-4x-10
2011-saab-9-4x-10
2011-saab-9-4x-11
2011-saab-9-4x-11
2011-saab-9-4x-12
2011-saab-9-4x-12
2011-saab-9-4x-13
2011-saab-9-4x-13
2011-saab-9-4x-14
2011-saab-9-4x-14
2011-saab-9-4x-15
2011-saab-9-4x-15
2011-saab-9-4x-16
2011-saab-9-4x-16
2011-saab-9-4x-17
2011-saab-9-4x-17
2011-saab-9-4x-18
2011-saab-9-4x-18
2011-saab-9-4x-19
2011-saab-9-4x-19
2011-saab-9-4x-20
2011-saab-9-4x-20
2011-saab-9-4x-21
2011-saab-9-4x-21
2011-saab-9-4x-22
2011-saab-9-4x-22
2011-saab-9-4x-23
2011-saab-9-4x-23
2011-saab-9-4x-24
2011-saab-9-4x-24
2011-saab-9-4x-25
2011-saab-9-4x-25
2011-saab-9-4x-26
2011-saab-9-4x-26
2011-saab-9-4x-27
2011-saab-9-4x-27
2011-saab-9-4x-28
2011-saab-9-4x-28
2011-saab-9-4x-29
2011-saab-9-4x-29

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.