סובארו WRX החדשה 2014 – נחשפת רשמית

סובארו WRX החדשה מצוידת במנוע 2.0 ליטר טורבו 268 כ"ס, הנעה כפולה כמובן ואופציה לתיבה רציפה CVT.

2014 סובארו WRX החדשה

לאחר טיזרים, מפרט חלקי שנחשף ועוד, סובארו חושפת היום (יום ד') רשמית את ה-WRX החדשה הנפרדת בדגם החדש מהקידומות אימפרזה בשם והופכת לדגם עצמאי. מאז שסובארו החלה להציג את גרסת ה-WRX לאימפרזה בשנת 1992 בהשראת ההצלחה במרוצי הראלי, הדגם זכה להילה רבה סביבו, אך זוהרו עומעם ככל שהדגם התייקר והתרכך עם השנים. בדור החדש של הדגם, סובארו מבטיחה חזרה אל המקורות ואל ההנאה.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

בליבה של ה-WRX החדשה שוכן מנוע טורבו (twin-scroll) בוקסר DIT בנפח 2.0 ליטר המייצר הספק מרבי של 268 כ"ס ב-5,600 סל"ד ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ בין 2,000-5,200 סל"ד, זאת לעומת 265 כ"ס ו-33.7 קג"מ של מנוע ה-2.5 ליטר טורבו של הדגם היוצא. מנוע זה הוא למעשה גרסה משופרת של מנוע הטורבו הניצב בחזית הפורסטר XT החדש.

 

סובארו WRX החדשה מוצעת כסטנדרט עם תיבת 6 הילוכים ידנית או לראשונה, עם תיבת הילוכים רציפה שפותחה במיוחד עבור דגמי הביצועים של סובארו - Sport Lineartronic CVT – המציעה 6-8 יחסי העברה קבועים מראש במצב הידני והעברת הילוכים מההגה. הדגמים המצוידים בתיבה רציפה כוללים מערכת בקרת מצבי נהיגה (SI-DRIVE) המציעה 3 מצבי נהיגה: ספורט ספורט שארפ ומצב נוסף אוטו' הלומד את הרגלי הנהיגה של הנהג.

 

ביצועים? 0-100 קמ"ש ב-5.5 שניות עם תיבת הילוכים ידנית ו-6.0 שניות עם תיבת הילוכים רציפה. צריכת הדלק לפי התקן האמריקאי עומדת על 8.9 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית ו-11.9 ק"מ לליטר בנסיעה בינעירונית. לדגם מידות כמעט וזהות לאימפרזה החדשה עם אורך של 4,595 מ"מ, רוחב של 1,795 מ"מ, גובה של 1,475 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,650 מ"מ. כסטנדרט, הדגם משווק עם חישוקי "17 וצמיגים במידה של 235/45R17. צריכת הדלק

 

 

הדגם מצויד עם הנעה כפולה סימטרית כסטנדרט ובדגם החדש מערכת ההנעה נעזרת במערת ניהוג וקטורי שלפי סובארו משפרת התנהגות התנהגות הדגם ומשפרת את יכולות הדגם. הדגם עם תיבת הילוכים ידנית מצויד במערכת בהנעה כפולה קבועה עם דיפרנציאל מרכזי ויסקוזי ויחס חלוקת מומנט של 50:50 לפנים/אחור בנסיעה בקו ישר. הדגם עם תיבה רציפה מצוידים בדיפרנציאל מרכזי נשלט אלקטרונית, במצב נסיעה בקו ישר יחס חלוקת המומנט עומדת על 45:55 לטובת הציר האחורי.

 

למרות ההיפרדות בשם, ה-WRX החדשה מבוססת על פלטפורמה מחוזקת של האימפרזה החדשה, עם בסיס גלגלים של 2,650 מ"מ (25 מ"מ יותר מהדגם היוצא) המספק מרווח משופר לנוסעים יחד עם מפתח כניסה רחב יותר מלפנים ומאחור לטובת כניסה/יציאה נוחה יותר. למרות אותה היפרדות מהקידומת אימפרזה ולמרות הקונספט WRX המרהיב שהוצג בתחילת השנה, ה-WRX החדשה היא עדיין אימפרזה על סטרואידים ועדיין סוג של כבשה בעור כבש, גם אם הוא כבש עצבני. יש לציין שלמרות הדמיון, ה-WRX לא חולקת פאנל אחד חיצוני משותף עם האימפרזה ובמבט מעמיק יותר בפרטים הקטנים, ניתן לראות שה-WRX החדשה כבר כוללת את שפת העיצוב העדכנית של סובארו שהוצגה עם דגמי הקונספט האחרונים של המותג כגון בלגאסי (B4) החדשה.

 

תא הנוסעים של ה-WRX זהה לתא הנוסעים של האימפרזה, אך זה הראשון זוכה בתוספת של גימור בקרבון ומתכת סביב תא הנוסעים ובנוסף, בגלגל הגה ספורטיבי בעל תחתית שטוחה, מושבי ספורט אוחזים לוגו WRX המפוזר ברחבי התא, תפירה בחוט אדום סביב ותאורת אווירה בצבע אדום, הכל בכדי לספק את התחושה הספורטיבית גם לעיניים הבוחנות.

 

הערה: הדגם המוצג בתמונות הוא דגם לשוק האמריקאי, שונה חיצונית רק בנושאי תקינה לעומת הדגם שישווק באירופה.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות

  • לא נמצאו תגובות