סובארו פורסטר e-Boxer היברידי
פורסטר e-Boxer היברידי מגיע לאירופה.
סובארו פורסטר e-Boxer היברידי
פורסטר e-Boxer היברידי מגיע לאירופה.

סובארו פורסטר e-Boxer ההיברידי מוצג עבור השוק האירופאי. המערכת ההיברידית של הדגם מסייעת בעיקר בתנועה עירונית.

 

סובארו פורסטר החדש הושק בישראל כבר בסוף השנה שעברה בזכות העובדה שהדגם משווק בישראל במפרט האמריקאי של הדגם עם מנוע 2.5 ליטר. המפרט הזה, של מנוע אטמוספרי לא חסכוני במיוחד, לא חביב על האירופאים ויחד עם העובדה שסובארו כבר לא משווקת את הפורסטר עם מנוע דיזל, סובארו נמנעה מלהשיק את הדגם בשוק האירופאי.

לפני מספר חודשים סובארו הציגה ביפן גרסה היברידית לפורסטר הנקראת e-Boxer וכעת גרסה זו מוצגת עבור השוק האירופאי (בישראל בשנה הבאה). מערכת ההנעה ההיברידית הזו מבוססת על מנוע 2.0 ליטר של סובארו, FB20D שעבר התאמה לשילוב במערכת היברידית, בהספק מרבי של 150 כ"ס בין 5,600-6,000 סל״ד ומומנט מרבי של 19.8 ק"מ ב-4,000 סל"ד.

 

סובארו פורסטר e-Boxer
סובארו פורסטר e-Boxer.

מנוע חשמלי, המוצמד לתיבת ההילוכים הרציפה של הדגם, מייצר 16.7 כ"ס ו-6.6 קג"מ ומסייע למנוע הבנזין בעיקר בתחילת נסיעה ובשיוט במהירויות עירוניות. את המנוע החשמלי מזינה באלקטרונים סוללת ליתיום-יון קטנה המותקנת ברצפת תא המטען מעל הציר האחורי ונטענת באמצעות מנוע הבנזין או מערכת בלימה רגנרטיבית. הסוללה מקטינה את נפח תא המטען מ-520 ליטר ל-509 ליטר וכל המערכת ההיברידית מוסיפה למשקל הדגם רק 110 ק״ג.

המערכת הזו היא יותר מערכת מיקרו-היברידית מאשר מערכת היברידית של ממש, נסיעה לדוגמה על בסיס המנוע החשמלי בלבד אפשרית עד למהירות של 40 קמ״ש ורק בשיוט במהירות קבועה, אחרת מנוע הבנזין נכנס לפעולה. למעט כיתוב e-Boxer ומסך תצוגה ייעודי אחד במסך מחשב הדרך המרכזי, אין כל הבדל וויזואלי בין דגמי הבנזין לגרסה ההיברידית.

 

אותה מערכת בדיוק הוצמדה גם לסובארו XV החדש וגם גרסת e-Boxer זו של הדגם תשווק באירופה. בשוק האמריקאי, סובארו השיקה את הקרוסטרק פלאג-אין עם טווח נסיעה חשמלי של 27 ק״מ (סובארו XV משווק בארה״ב כסובארו קרוסטרק).

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.