סיאט אטקה הוא הקרוסאובר הראשון של סיאט, יתחרה בקיה ספורטאז' ויצויד במנועים בהספקים של 115-190 כ"ס ובשלל מערכות בטיחות מתקדמות במיוחד.

2016 סיאט אטקה
סיאט אטקה החדש - הקרוסאובר הראשון של סיאט יוצא לדרך.

סיאט חשפה הערב (ד') בברצלונה את הקרוסאובר הראשון של המותג הנושא את השם אטקה (Ateca), קרוסאובר שיתחרה השנה באירופה, וגם אצלנו, ברכבים כגון קיה ספורטאז', ניסאן קשקאי, יונדאי טוסון ועוד.

 

אירופה אמנם החלה לחבב את סגמנט הקרוסאוברים באיחור לעומת שאר העולם, אך בשנה שעברה זה היה הסגמנט הזה היה הנמכר ביותר ביבשת, סגמנט ממנו סיאט כבר לא יכלה להתעלם. האטקה, המבוסס על סיאט לאון, הוא אמנם ה-SUV הראשון אי פעם של סיאט, אך כבר ב-2018 סיאט תשווק קרוסאובר נוסף שיהיה מבוסס על האיביזה החדשה שתשווק בשנה הבאה.

 

האטקה מבוסס על פלטפורמת MQB והוא בעל מידת אורך של 4.36 מטר, גובה של 1.60 מטר, רוחב של 1.84 מטר ובסיס גלגלים של 2.64 מטר, מידות שהן הממוצע לסגמנט. נפח תא המטען בדגם עומד על 510 ליטר או 485 ליטר בגרסאות המצוידות במערכת הנעה כפולה.

 

סיאט ציידה את האטקה במבחר גדול של מנועי טורבו בהספקים של 115 כ"ס ועד ל-190 כ"ס. היצע מנועי הבנזין בדגם מתחיל ממנוע 1.0 ליטר TSI שלושה צילינדרים טורבו בהספק מרבי של 115 כ"ס ועם תיבה ידנית בלבד, אליו מצטרף מנוע 1.4 טורבו ACT (מסוגל לפעול על שני צילינדרים בלבד) בהספק מרבי של 150 כ"ס, דגם זה יוצע עם תיבה ידנית או 7 הילוכים DSG וכן בגרסאות של הנעה קדמית או כפולה. צריכת הדלק עם מנועי הבנזין עומדת בין 16.1 ק"מ לליטר ל-18.9 ק"מ לליטר.

 

סיאט אטקה 2016 תא הנוסעים
תא הנוסעים של האטקה נלקח ישירות מהלאון.

 

היצע מנועי הדיזל כולל מנוע 1.6 ליטר TDI עם 115 כ"ס ומעליו מנוע 2.0 ליטר TDI שיוצע בשני הספקים של 150 כ"ס ו-190 כ"ס ועם הנעה קדמית או כפולה (סטנדרט בדגם ה-190 כ”ס). צריכת הדלק עם מנועי הדיזל עומדת על בין 20 ק"מ לליטר ל-23.2 ק"מ לליטר.

 

כאופציה ובהתאם לרמת הגימור, סיאט תציע את האטקה עם תאורה ראשית מסוג LED וכן עם שלל מערכות בטיחות מתקדמות כגון בלימה אוטו', מערכת ניטור עירנות הנהג, מערכת זיהוי תמרורים, מערכת התראה על סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת התראה על תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד, כולל מערכת סיוע לנהיגה בפקקי תנועה השולטת על ההיגוי, דוושת התאוצה והבלמים באופן אוטו'.


 

בנוסף לכך, האטקה כולל מערכת מתקדמת במיוחד המסוגלת להביא את הרכב לעצירה מלאה במידה והנהג לא נמצא בשליטה על הרכב (איבוד הכרה למשל). כאשר המערכת מזהה כי הנהג לא מגיב במשך פרק זמן מסוים, היא תפעיל התראה קולית וויזואלית ואף תפעיל את הבלים לרגע קצר, במידה והנהג עדיין לא הגיב, המערכת תביא את הרכב לעצירה מלאה תוך כדי שמירה על נתיב הנסיעה.

 

האטקה מצויד במערכת מולטימדיה מהדור החדש עם מסך "8 (אופציה) הכוללת טעינה אלחוטית למכשירים סלולריים וכן תאימות מלאה למכשירי אנדרואיד ו-iOS באמצעות מערכות ההפעלה לרכב של גוגל ואפל.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.