2020 סיטרואן C5 איירקרוס היברידי
סיטרואן C5 איירקרוס - בגרסה היברידית פלאג-אין
2020 סיטרואן C5 איירקרוס היברידי
סיטרואן C5 איירקרוס - בגרסה היברידית פלאג-אין

לסיטרואן C5 איירקרוס PHEV הספק כולל של 225 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של 50 ק"מ.

 

כשנה לאחר שהציגה את הדגם כקונספט ומספר חודשים לאחר שפיג'ו הציגה את ה-3008 פלאג-אין, סיטרואן חושפת גרסה היברידית פלאג-אין (PHEV) לקרוסאובר C5 איירקרוס - הדגם ההיברידי הראשון של סיטרואן - אותה היא תחל לקראת סוף המחצית הראשונה של 2020.

 

מערכת ההנעה ההיברידית פלאג-אין של הדגם מוכרת לנו מגרסת הבסיס של ה-3008 Hybrid, זו מערכת הנעה המשלבת את מנוע ה-1.6 ליטר טורבו PureTech בהספק של 180 כ"ס ומנוע חשמלי, המשולב בתיבת השמונה הילוכים אוטומטית e-EAT8 של הדגם, מייצר הספק של 110 כ"ס ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ. יחדיו הם יוצרים יחידת הנעה בהספק כולל של 225 כ"ס. סיטרואן לא מציינת את נתוני הביצועים של הדגם, אך ניתן לצפות לנתון 0-100 קמ"ש של 7.5-8 שניות.

 

סיטרואן C5 איירקרוס היברידי פלאג-אין
טווח נסיעה חשמלי של 50 קילומטר.

סוללות ליתיום-יון בקיבולת של 13.2kWh מאפשרת לפי סיטרואן טווח נסיעה חשמלי של 50 ק"מ (בתקן WLTP) ונסיעה על בסיס המנוע החשמלי בלבד אפשרית עד למהירות של 135 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת בדגם עומדת על 58.8 ק"מ לליטר, אך זה כמובן תלוי בתמהיל הנסיעה. טעינת הסוללה משקע ביתי סטנדרטי (8A/3.7kW) דורשת המתנה של 7 שעות, שימוש בעמדת טעינה ביתית אופציונלית (32A/7.4kW) תקצר את הזמן לפחות משעתיים.

 

C5 איירקרוס היברידי
שמירה על מצב הטעינה לשימוש מאחור יותר.

בורר מצבי נהיגה לצד מוט ההילוכים מאפשר לנהג לבחור מבין שלושה מצבי הנעה: חשמלי מלא, היברידי וספורט. דרך מסך המולטימדיה הנהג יכול לבחור לשמור על מצב הסוללה לשימוש מאוחר יותר כמו ברכבי פלאג-אין אחרים. סיטרואן כמו סיטרואן קצת יותר יצירתית והיא מאפשרת לנהג לבחור בין מצב סוללה נוכחי/מרבי כמו שאר היצרנים אך גם כזה שיספיק לטווח נסיעה של 10 או 20 קילומטר. כמו בדגמי פלאג-אין רבים, לרשות הנהג אפליקציה סלולרית המאפשרת את ניהול הטעינה, הפעלה מרחוק של בקרת האקלים ועוד.

 

ויזואלית, C5 איירקורס פלאג-אין מבדיל עצמו מהגרסאות הרגילות של הדגם באמצעות הדגשה בצבע כחול, ולוגו "Hybrid" על דלת תא המטען ולוגו "h" על הכנף הקדמית. שקע הטעינה נמצא מאחור בצד הנגדי לפתח התדלוק הרגיל. כאלמנט ויזואלי נוסף, נורה כחולה במראה המרכזית חסרת המסגרת מאירה כלפי חוץ כאשר הרכב ננהג במוד חשמלי מלא.

 

סיטרואן C5 איירקרוס היברידי פלאג-אין תא  הנוסעים
תצוגה ייעודית וייחודית בלוח המחוונים ובמסך המרכזי.

בתא הנוסעים נמצא לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 (סטנדרט) עם תצוגה שהותאמה להנעה היברידית וגם במסך ה-"8 המרכזי של מערכת המולטימדיה נמצא מספר מסכים ייעודיים לגרסה ההיברידית. כמו בדגם הרגיל, גם כאן נמצא שורה שנייה עם 3 מושבים נפרדים הנעים על מסילה. נפח תא המטען בדגם עומד על 460 -600 ליטר בהתאם למיקום המושבים בשורה השנייה, 120 ליטר פחות לעומת הגרסה הרגילה של הדגם.

מחיר הדגם בצרפת יעמוד על החל מ-€39,95. את ה-C5 איירקורס פלאג-אין, יחד עם ה-3008 פלאג-אין, נפגוש בישראל במהלך שנת 2020.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 6

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.