2023 סיטרואן C5 איירקרוס HYBRID 136
סיטרואן C5 איירקרוס HYBRID 136.
2023 סיטרואן C5 איירקרוס HYBRID 136
סיטרואן C5 איירקרוס HYBRID 136.

סיטרואן משיקה באירופה את ה- C5 איירקרוס עם מנוע ה-1.2 ליטר טורבו 48V החדש של קבוצת סטלנטיס, מדובר ביחידת הנעה חדשה לחלוטין שהוצגה מוקדם יותר השנה גם בפיג'ו 3008 ולאחרונה גם בפיג'ו 2008 החדשה.

 

לשם התזכורת, יחידת ההנעה הזו עושה שימוש במנוע 1.2 ליטר שלושה צילינדרים טורבו Pure Tech בתכנון חדש מהיסוד, כולל שימוש בשרשת תזמון, במקום רצועת תזמון טבולה בשמן במנוע ה-1.2 טורבו הנוכחי, מגדש טורבו VGT עם גיאומטריה משתנה ופעולה במחזור מילר לשיפור הנצילות התרמית. המנוע החדש מייצר הספק מרבי של 136 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 23.4 קג"מ. 

 

סיטרואן C5 איירקרוס סיטרואן C5 איירקרוס HYBRID 136
סיטרואן C5 איירקרוס סיטרואן C5 איירקרוס HYBRID 136.

את תיבת ה-8 הילוכים בה סיטרואן עושה שימוש מחליפה ביחידת ההנעה החדשה תיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים e-DSC6 שתוכננה במיוחד עבור הנעה היברידית. בתוך התיבה הזו משולב מנוע חשמלי קטן בהספק של 28 כ"ס ומומונט מרבי של 5.6 קג"מ המאפשר נסיעה חשמלית בתמרוני חניה, כיבוי מוקדם יותר של מנוע הבנזין בגלישה לעצירה, תוספת של 12 כ"ס למנוע הבנזין בעת האצה חזקה ובזמן האטה/בלימה הוא משמש את מערכת הבלימה הרגנרטיבית להאטה של הרכב וטעינה של הסוללה. 

 

סוללת ה-48V שבדגם קטנה מאוד, 432Wh בלבד, כך היא מותקנת מתחת למושב הנוסע הקדמי ולא פוגעת בחלל תא המטען או הנוסעים. באמצעות ממיר מתח ל-12V, הסוללה תספק בעת הצורך חשמל למערכות הרכב השונות, במקביל למצבר ה-12V הרגיל שמותקן ברכב. 

 

סיטרואן C5 איירקרוס סיטרואן C5 איירקרוס HYBRID 136
תצוגה מותאמת בלוח המחוונים.

סיטרואן לא מציינת את נתוני הביצועים או צריכת הדלק של הדגם, אך היא כן מציינת כי לעומת מנוע ה-1.2 טורבו הנוכחי המנוע החדש מפחית בכ-15% את פליטת ה- CO2 וחוסך כ-2.5 ליטר דלק על כל 100 ק"מ של נסיעה עירונית. בתא הנוסעים של הדגם נמצא תצוגה מעודכנת להנעה היברידית בלוח המחוונים. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 26

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.