2020 סקודה אוקטביה החדשה
סקודה אוקטביה החדשה.
2020 סקודה אוקטביה החדשה
סקודה אוקטביה החדשה.

אז לאחר אינספור טיזר ותמונות ריגול, סקודה חשפה הערב רשמית את האוקטביה 2020 החדשה, דור רביעי למשפחתית המצוינת של סקודה שהיא גם הדגם הנמכר ביותר של המותג עם 6.5 מיליון יחידות שנמכרו עד היום מהדגם. האוקטביה החדשה נחשפת בשתי גרסאות המרכב של הדגם, הסדאן/נוצ'בק והסטיישן, הנבדלות הפעם רק בגובה הגג ובנפח תא המטען. 

את החידושים המשמעותיים באוקטביה IV נמצא בעיצוב תא הנוסעים המודרני והמרווח יותר העושה שימוש נרחב במשטחי מגע, בשילוב של מערכת מיקרו-היברידית 48V במנועי הבנזין, במערכת הנעה היברידית פלאג-אין עם טווח חשמלי של 60 ק"מ המוצעת לראשונה עם הדגם, בתוספת של מערכות בטיחות מתקדמות כולל מערכות סמי-אוטונומיות, במערכת המולטימדיה החדשה והמתקדמת ובמגוון פטנטים ייחודיים ושימושיים כמצופה מסקודה.

 

2020 סקודה אוקטביה סטיישן החדשה אוקטביה ספייס
אוקטביה סטיישן החדשה.

העיצוב החיצוני של האוקטביה 4 החדשה הוא רק, כצפוי, אבולוציה לדגם הנוכחי. סקודה העניקה לדגם מראה מלוטש ומודרני יותר ועיצוב דינאמי יותר לחלקו האחורי של הדגם, שם נמצא בנוסף לפנסים חדשים מבוסס LED עם אופציה לפנסי איתות דינאמיים, גם את הכיתוב "ŠKODA" על דלת תא המטען במקום לוגו החברה, כמו בשאר דגמי סקודה העדכניים. את פנסי החזית (LED) ניתן לשדרג לתאורת LED מטריקס אדפטיבית המוסיפה תאורת מחוונים דינאמית בחזית.

 

2020 סקודה אוקטביה החדשה מושב אחורי
מרווחת יותר מאחור ועם בקרת אקלים בעלת 3 אזורים - אחד לאחור.

האוקטביה החדשה ממשיכה להתבסס על פלטפורמת MQB ועם אורך של 4,689 מ"מ, רוחב של 1,829 מ"מ וגובה של 1,470 מ"מ היא בעיקר ארוכה יותר ב-22 מ"מ ורחבה יותר ב-15 מ"מ מהדגם הנוכחי. בסיס הגלגלים נותר אמנם ללא שינוי על 2,686 מ"מ, אך בסקודה מציינים כי למרות זאת, המרווח לנוסעים מאחור שודרג בזכות התכנון החדש של תא הנוסעים - מסוג הקסמים שסקודה יודעת לרקוח. המידות החיצוניות של דגם הסדאן והסטיישן זהות, למעט מידת גובה של 1468 מ"מ לדגם הסטיישן. 

 

התכנון החדש של תא הנוסעים והתוספת לאורך ולרוחב אפשרו לסקודה להגדיל עוד יותר את תא המטען הענק גם כך של הדגם היוצא, כך שכעת נפח תא המטען של דגם הסדאן עומד על 600 ליטר ונפח תא המטען של דגם הסטיישן עומד על 640 ליטר - נפח חסר תחרות בסגמנט. כאופציה ניתן לבחור בדלת תא מטען חשמלית עם פתיחה ללא מגע.

 

2020 סקודה אוקטביה החדשה
כיתוב SKODA על תא המטען פנסי איתות דינמיים.

2020 סקודה אוקטביה החדשה - מבחר המנועים:

היצע המנועים באוקטביה החדשה כולל שלושה מנועי בנזין, מנוע דיזל אחד, מנוע להנעה בגז ולראשונה בדגם, גרסה היברידית פלאג-אין - מנועי הבנזין בדגם הם מגרסת EVO העדכנית. היצע מנועי הבנזין כולל מנוע 10TSI EVO בהספק של 110 כ"ס, מנוע 1.5TSI EVO בהספק של 150 כ"ס ומנוע 2.0TSI בהספק של 190 כ"ס. את שני מנועי הבנזין  החלשים יותר ניתן לשדך למערכת מיקרו-היברידית 48V לשיפור צריכת הדלק והפחתת פליטת המזהמים - גרסאות אלו משודכות לתיבת 7 הילוכים DSG בלבד ונקראת e-TEC. טבלת מנועים מלאה בהמשך הידיעה.

 

2020 סקודה אוקטביה החדשה תא הנוסעים
אוקטביה החדשה.

גרסאות 220 כ"ס ו-280 כ"ס של מנוע ה-2.0TSI לא ישווקו בשלב זה, אם בכלל. הגרסה החזקה ביותר של האוקטביה, בשלב זה, מצוידות במערכת היברידית פלאג-אין בהספק מרבי של 204 כ"ס ונקראת אוקטביה iV - במרכב סדאן או סטיישן. מערכת זו מבוססת על מנוע 1.4TSI, מנוע חשמלי בהספק של 105 כ"ס, תיבת DSG-6 הילוכים בה משולב המנוע החשמלי וסוללת ליתיום-יון בקיבולת של 13kW, המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 55 ק"מ. עם יחידת הנעה זו לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.9 שניות ומהירות מרבית של 220 קמ"ש (135 קמ"ש על חשמל בלבד). החיסרון בגרסה זו הוא שנפח תא המטען נפגע משמעותית ועומד על 450 ליטר בסדאן ו-490 ליטר בסטיישן.

 

סקודה אוקטביה 2020 החדשה סטיישן
לראשונה עם מערכת הנעה היברידית.

נהגי המוניות, אם לא ירכשו את גרסת הפלאג-אין, יוכלו לרכוש את האוקטביה עם מנוע דיזל EVO 2.0TDI מעודכן (עם שני מסננים) בשלושה הספקים של 116 כ"ס, 150 כ"ס או 200 כ"ס בגרסת טווין-טורבו. את גרסת ה-150 כ"ס ניתן לקבל גם עם הנעה כפולה וגרסת ה-200 כ"ס תשווק עם הנעה כפולה כסטנדרט. לקוחות הדגם באירופה יוכלו לרכוש את הדגם גם בגרסת הנעה בגז טבעי דחוס עם מנוע 1.5TSI EVO בהספק של 130 כ"ס.

 

2020 סקודה אוקטביה - רשימת המנועים
מנוע תיבת הילוכים הספק (כ"ס) מומנט (נ"מ) 0-100 קמ"ש (שניות) מהירות מרבית (קמ"ש) צריכת דלק (ק"מ/ליטר)
1.0TSI EVO 6M 110 200 10.6 207 -
1.5TSI EVO 6M 150 250 8.2 230 16.4-19.2
2.0TSI 7DSG 4X4 190 320 6.9 232 -
2.0TDI 6M 116 300 10.3 211 21.3-25
2.0TDI 7DSG 116 250 10.8 209 -
2.0TDI 6M 150 340 8.9 228 -
2.0TDI 7DSG 150 340 8.7 227 18.5-23.2
2.0TDI 7DSG 4X4 150 360 8.8 217 -
2.0TDI 7DSG 4X4 200 400 7.1 235 -
1.0TSI EVO e-TEC (מיקרו-היברידי) 7DSG 110 200 10.6 206 -
1.5TSI EVO e-TEC (מיקרו-היברידי) 7DSG 150 250 8.4 228 -
1.4TSI iV (פלאג-אין) 6DSG 204 320 7.9 220 -

 

כמו בדגם היוצא, דגמים עם הספק מרבי מתחת ל-150 כ"ס נשענים מאחור על מתלה פשוט מסוג קורת פיתול ודגמים מעל נשענים על מתלה רב חיבורי, גם מהסיבה שדגמים אלו מוצעים עם אופציה למערכת הנעה כפולה. לקוחות הדגם יוכלו לבחור מבין 4 כיולים שונים למתלים: רגיל/סטנדרטי, ספורטיבי עם הנמכת מרכב של 15 מ"מ, פנאי עם הגבהת מרכב של 15 מ"מ (מעל הסטנדרטי) או אופציה לבולמים אדפטיביים עם הנמכת מרכב של 10 מ"מ ואפשרות בחירה מבין מספר מצבי כיול (בסקודה קוראים לזה בקרת שלדה DCC - כמו בסופרב).

 

סקודה אוקטביה תא מטען
ממשיכה את המסורת של תא המטען הגדול והשימושי ביותר בסגמנט.

תא נוסעים חדש לחלוטין וטכנולוגי:

תא הנוסעים של האוקטביה החדשה מציג שינוי כיוון מרענן ממה שהורגלנו לקבל והוא עושה שימוש במגוון חומרי גימור שונים, כגון בד לאורך הדשבורד, ותאורת אווירה מתקדמת במספר גוונים בכדי להעניק לנוסעים תחושה יוקרתית יותר. הדשבורד בנוי בצורה של שני מפלסים מפוסלים, עליון המכיר את מערכת המולטימדיה החדשה והתחתון המכיל מקשי גישה מהירה לבקרת האקלים, בורר מצבי נהיגה, כיול בולמים, הפשרת אדים ועוד. כבר לא תמצאו הוא את מערך שליטה המסורתי על בקרת האקלים עם כפתורים פיזיים, את השליטה על בקרת האקלים סקודה העבירה למסך המרכזי של מערכת המולטימדיה (בממשק נוח לשימוש לטענת היצרן). כאשר מותקנת בדגם מערכת מולטימדיה מעל זו הבסיסית, תמצאו גם פס מגע המאפשר באמצעות החלקת אצבע אחת לשנות את עוצמת השמע, לשנות את הטמפרטורה בצד הנהג באמצעות החלקה של שתי אצבעות ועוד. גם את מתג האורות הרגיל כבר לא תמצאו אלא פשוט שלושה כפתורים - מצב AUTO ושני כפתורים נוספים לשליטה על תאורת הערפל מלפנים ומאחור.

 

סקודה אוקטביה 2020 החדשה תא הנוסעים
איכותי ומרווח יותר.

במסגרת הפטנטים השימושיים של סקודה, נוכל למצוא מטריה בדלת הנהג, מחזיקי כוסות המאפשרים פתיחה ביד אחת של בקבוק משקה, פנס כיס בתא המטען, כיסים בגב המושב האחורי המתאימים לסלולרי, מגרד קרח לחלון בפתח התדלוק, שפע של רשתות ועיגונים בתא המטען והמשהו החדש והמיוחד הפעם הוא שקע USB במכלול המראה המרכזית המאפשר טעינה של מצלמת דרך, לדוגמה, כך שאין צורך יותר להעביר חיווט מסובך.

את מערכת המולטימדיה החדשה (MIB3) ניתן לקבל בשתי גרסאות עם מסך מרכזי בגודל "8.25 או "10, המערכת כוללת eSIM כך שהרכב יכול להיות מחובר לרשת באופן קבוע, לקבל עדכוני מערכת OTA ולספק שרותי רשת שונים, אפליקציה ייעודית למכשיר הסלולרי המאפשרת פעולות שונות, כגון איתור הרכב, מידע על אופן הנהיגה, הפעלה מרחוק של בקרת האקלים (בדגמי הפלאג-אין) ועוד. המערכת כוללת כעת עוזרת אישית העונה לשם "Laura" ומאפשרת תפעול של חלק ממערכות הרכב, כגון קביעת טמפרטורה בבקרת האקלים, או הכנסה של יעד למערכת הניווט באמצעות הקול בלבד. לוח מחוונים דיגיטלי "10.25 מוצע בדגם כאופציה בלבד, כך גם משטח טעינה אלחוטי, תצוגה עילית (לראשונה בסקודה) ועד חמישה שקעי USB טייפ C - שניים מלפנים, שניים מאחור ואחד כאמור במראה המרכזית.

 

סקודה אוקטביה 2020 החדשה מולטימדיה
מולטימדיה חדשה ומתקדמת ומוט הילוכים אלקטרוני.

מפרט הבטיחות של הדגם זכה גם הוא למספר שדרוגים משמעותיים. לדגם נוספה מערכת היגוי אקטיבית לסיוע בתמרון חירום, בלימה אוטונומית המזהה סכנת התנגשות ברכב חוצה, מערכת המונעת יציאה לא בטוחה מהרכב במקרה של רכב או רוכב אופניים קרוב. בנוסף, במידה ומערכת מערכת בקרת ערנות נהג מזהה מצב בו הנהג לא מגיב כלל היא תביא את הרכב לכדי עצירה מלאה ותיצור קשר טלפוני עם מוקד חירום.  המערכות המוכרות מהדגם היוצא זכו למספר שדרוגים, מערכת ניטור השטח המת/סיוע במעבר נתיב מזהה כעת רכבים כבר ממרחק של 70 מטר לאחור, מערכת בקרת השיוט האדפטיבית עושה שימוש בחיישנים, כגון המצלמה הקדמית, בכדי להתאים את מהירות הנסיעה לדרך כגון האטה לפני סיבוב חד ועוד.  

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 12

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.