סקנדל הדיזל של פולקסווגן: מנכ"ל פולקסווגן התפטר מתפקידו

מרטין וינטרקורן, מנכ"ל קבוצת פולקסווגן, התפטר אמש עקב תרמית פליטת המזהמים בדגמי הדיזל של החברה.

מרטין וינטרקורן
מרטין וינטרקורן מחזיר את המפתחות.

זה היה מהלך צפוי. אמש, הודיעה מנכ"ל קבוצת פולקסווגן מרטין וינטרקורן (68) על התפטרותו מניהול החברה עקב תרמית פליטת המזהמים ברכבי הדיזל של קבוצת פולקסווגן. "אני מזועזע מהאירועים של הימים האחרונים. יותר מכל, אני המום שהתנהלות בלתי הולמת בהיקף כל כך רחב הייתה אפשרית בקבוצת פולקסווגן", כך פתח אמש וינטרקורן את הודעת ההתפטרות.

 

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

"קבוצת פולקסווגן צריכה התחלה חדשה – גם בתחום הפרסונלי. בהתפטרותי, אני מפנה את  הדרך להתחלה זו. התהליך לניקיון ושקיפות חייב להימשך. זו הדרך היחידה להחזיר את האמון. אני משוכנע כי קבוצת פולקסווגן תתגבר על משבר זה" הוסיף המנכ"ל.

 

פרשת הונאת בדיקות זיהום האוויר במנועי הדיזל של פולקסווגן שנחשפה בסוף השבוע האחרון, החלה להתגלגל עוד בשנת 2013-2014, אז ביצעה המועצה הבינלאומית לתחבורה נקייה (ICCT) בשיתוף עם הסוכנות להגנת הסביבה האמריקאית (EPA) וחוקרים מאוניברסיטת מערב וירג'יניה, מחקר על פליטת המזהמים ברכבי דיזל בתנאי שדה ולא בסביבת המעבדה כפי שלרוב מתבצעות בדיקות פליטת מזהמים.

 

המכוניות שנבדקו היו פולקסווגן ג'טה, פולקסווגן פאסאט ו-ב.מ.וו X5 – כולם כמובן מצוידים במנועי דיזל. החוקרים גילו כי בדגם הג'טה פליטת תחמוצת הפחמן (NOx) הייתה גבוהה פי 15-35 מנתוני בדיקות המעבדה ובפאסאט פי 5-20. בדגם של ב.מ.וו, פליטת המזהמים הייתה תקינה, נמוכה יותר או שווה לנתוני המעבדה, למעט חריגה קלה בנסיעה בכביש הררי.

 

לאחר הכחשות רבות מצד החברה, פולקסווגן הודתה בסוף כי ברכבי הדיזל שלה הותקנה תוכנה שנועדה לרמות את בדיקות זיהום האוויר של ה-EPA. התוכנה זיהתה מתי מתבצעת בדיקת זיהום ושינתה את תוכנת ניהול המנוע ורכיבים נוספים בכדי להציג פליטת מזהמים נשימתיים נמוכה. 

 

הפרשה שהחלה עם כמה מאות אלפי מכוניות דיזל בשוק האמריקאי, מנועי דיזל לא פופולריים בארה"ב כפי שהם פופולריים באירופה, התגלתה בסופו של דבר כפרשה גלובלית הכוללת 11 מיליון מכוניות דיזל של קבוצת פולקסווגן בהן מותקנת התוכנה. פולקסווגן הקצתה כ-6.5 מיליארד דולר, כמחצית מהרווח השנתי שלה, לטובת כיסוי התיקונים במכוניות.

 

וינטרקורן, שרק לפני שבועיים דירקטוריון החברה האריך את כהונתו עד 2017, בעל דוקטורט במתכות והוא החל את דרכו בתעשיית הרכב בחברת בוש ובשנת 1981 עשה את צעדיו הראשונים בקבוצת פולקסווגן כאיש בקרת איכות באאודי. וינטרקון, שנכנס לתפקיד המנכ"ל בשנת 2007, הצעיד את הקבוצה בהצלחה רבה לראש טבלת המכירות העולמית והיה ידוע כקפדן בכל הקשור לפיתוח טכנולוגיות חדשות ושיווק.

 

מצ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן,אודי, סיאט וסקודה בישראל, נמסר: "בהמשך לפרסומי היצרן מהימים האחרונים בעניין מדידת פליטת מזהמים, הרי שמדובר בחלק ממנועי הדיזל מהדור הקודם. בנוגע למספר כלי הרכב המעורבים שנמכרו בעבר בישראל, אנו ממתינים לפרטים נוספים מהיצרן. יש לציין כי בהתאם לפרסומי היצרן, אין כל השפעה על התנהגות הכביש של רכבי הדיזל הרלוונטיים. צ'מפיון מוטורס נמצאת בקשר שוטף עם היצרן ומשרד התחבורה ותעדכן במידע רלבנטי שיהא בידה".

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות

  • לא נמצאו תגובות