סקודה פאביה 2015 החדשה, שתנחת כאן בשנה הבאה, מרווחת יותר לנוסעים ולמטען ותוצע עם מנועים חדשים בהספקים של 60-110 כ"ס, נקיים וחסכוניים יותר עם צריכת דלק של בין 20-32 ק"מ לליטר.

2015 סקודה פאביה החדשה

סקודה פאביה III החדשה שנחשפה לראשונה בחודש אוגוסט האחרון, תעשה את הופעת הבכורה העולמית שלה לקהל הרחב בתערוכת פריז בסוף השבוע הקרוב ושיווקה באירופה יחל בתחילת 2015, גם אלינו תגיע הפאביה החדשה במהלך 2015 כמחליפת הדור השני של הדגם לאחר שזה שרת בסקודה במשך 7 השנים האחרונות.

 

הפאביה החדשה תתחרה אצלנו בלא מעט דגמי סופרמיני חדשים שינחתו כאן בשנה הבאה: אופל קורסה החדשה, קיה ריו המחודשת והונדה ג'אז החדשה שתוצגנה השבוע בפריז, יונדאי i20 החדשה ומאזדה 2 החדשה.

 

סקודה ניגשה לתכנון הפאביה III החדשה מתוך רצון להמשיך לייצר סופרמיני פרקטית ומרווחת הפונה אל השכל הישר או כפי שהסלוגן של סקודה אומר "SIMPLY CLEVER", זאת יחד עם רצון להביא למותג גם לקוחות צעירים באמצעות עיצוב שיחסית לסקודה, הוא קצת פחות שמרני מהמוכר.

 

הפאביה III החדשה אמנם לא זכתה לפלטפורמת MQB המודולרית החדשה של קבוצת פולקסווגן, אך היא כן זכתה לפלטפורמה משודרגת הנקראת PQ26 והזהה לפלטפורמה של פולקסווגן פולו 2014 המחודשת. הפלטפורמה מורכבת כ-50% ממודלים של פלטפורמת MQB, כ- 40% שדרוגים של הפלטפורמה הקודמת ורק 10% ממשיכים מהפלטפורמה של הדגם היוצא (בסיס הפלטפורמה) - פלטפורמת PQ25.

 

הפלטפורמה החדשה נועדה לאפשר לפאביה III החדשה להיות מרווחת וקלה יותר מהדגם היוצא - כ-50 ק"ג בממוצע עם משקל יבש של 980 ק"ג בדגם הבסיס - אך בעיקר, בכדי שתוכל לאכלס את הדור החדש של מנועי ה-TSI וה-TDI של קבוצת פולקסווגן.

 

 

למעט הגובה שקוצץ ב-31 מ"מ לכדי 1,467 מ"מ ומידת האורך שהתקצרה ב-8 מ"מ זניחים לכדי 3,992 מ"מ, הפאביה III החדשה בעיקר רחבה יותר מבעבר עם תוספת משמעותית של 90 מ"מ לרוחב לכדי 1,732 מ"מ ותוספת של כ-30 מ"מ למפסק הסרנים מלפנים ומאחור. השימוש בבסיס הפלטפורמה היוצאת הכתיב בסיס גלגלים שהתארך ב-5 מ"מ בלבד לכדי 2,470 מ"מ, זה אמנם קצר ב-100 מ"מ בממוצע ממתחרות כגון רנו קליאו או יונדאי i20 החדשה, אך בסקודה יודעים אך לנצל יותר טוב מאחור את מרחק הסרנים בכדי לייצר מכוניות מרווחת, מה גם שבדגם היוצא מרווח מאחור זה לא מה שהיה חסר.

 

נפח תא המטען גדול יחסית לסגמנט ועומד על 330 ליטר שהם תוספת של 15 ליטר לעומת הפאביה II, גרסת הקומבי (סטיישן) של הדגם שטרם נחשפה תציע כבר נפח משמעותי יותר של 530 ליטר.

 

הפאביה החדשה נשענת על אותו מערך מתלים כמו הדגם היוצא וכמקובל בסגמנט, מקפרסון מלפנים וקורת פיתול מאחור. באמצעות בידוד רעשים משופר יחד עם מפסק הסרנים שהתרחב, הפאביה תציע איכות נסיעה בוגרת ושקטה יותר מבעבר, במיוחד במהירויות גבוהות.

 

2015 סקודה פאביה

 

2015 סקודה פאביה החדשה – מנועים, ביצועים וצריכת דלק:

סקודה תציע את הפאביה III עם שני מנועי בנזין בארבעה הספקים של 60 כ"ס ועד 110 כ"ס ומנוע דיזל אחד בשלושה הספקים של 75 כ"ס ועד ל-105 כ"ס. כל המנועים חדשים ולא שרתו את הדגם היוצא, כמו כן כולם עומדים בתקן אירו 6, מזהמים פחות וחסכוניים יותר בכ-10 בממוצע לעומת הדגם היוצא. חלק מהמנועים משודכים כסטנדרט למערכת עצור/סע והדגם יוצע עם שלוש תיבות הילוכים: 5 או 6 הילוכים ידנית ותיבת DSG שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמדים.

 

סקודה כבר לא תציע את הפאביה בגרסת VRs ספורטיבית כבעבר, אך סביר להניח שבעתיד תוצע גרסה "חמימה" של הדגם עם מנוע 1.4TSI עם 140 כ"ס.

 

מנועי הבנזין:

1.0 ליטר MPI: מנוע שלושה צילינדרים אטמוספרי (המשווק עם הסיטיגו העירונית) בהספק של 60 כ"ס בין 5,000-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 9.7 קג"מ בין 3,000-4,300 סל"ד. עם תיבת 5 הילוכים ידנית בלבד, לדגם זה ביצועים של 15.7 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 160 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 21.2 ק"מ לליטר.

מנוע זה יוצע גם בגרסת 75 כ"ס המוכרת המציעה שיפור בביצועים עם 14.7 שניות 0-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 172 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 20.8 ק"מ לליטר.

 

1.2 ליטר TSI: מנוע ארבעה צילינדרים טורבו בהספק מרבי של 90 כ"ס בין 4,400-5,400 סל"ד ומומנט מרבי של 16.2 קג"מ בין 1,400-3,500 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 5 הילוכים ידנית או 7 הילוכים DSG ומספק ביצועים של 10.9 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 182 קמ"ש . צריכת הדלק המשולבת עומדת על 21.3 ק"מ לליטר.

 

1.2 ליטר TSI: מנוע ארבעה צילינדרים טורבו בהספק מרבי של 110 כ"ס בין 4,600-5,600 סל"ד ומומנט מרבי של 17.8 קג"מ בין 1,400-4,000 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או 7 הילוכים DSG ומספק ביצועים של 9.4 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 196 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 21.3 ק"מ לליטר.

 

מנועי הדיזל:

הפאביה III תוצע כאמור עם מנוע טורבו דיזל אחד, זהו מנוע 1.4TDI – שלושה צילינדרים טורבו דיזל המחליף את מנוע ה-1.2TDI CR וכן את מנוע ה-1.6TDI CR ששרתו את הדגם היוצא. המנוע יוצע בשלוש גרסאות הספק: 75 כ"ס ו-21.4 קג"מ, 90 כ"ס ו-23.4 קג"מ ו-105 כ"ס ו-25.5 קג"מ. צריכת הדלק בהתאמה עומדת על 32.2 ק"מ לליטר (גרסת גרין-ליין), 29.4 ק"מ לליטר ו-28.6 ק"מ לליטר. גרסת הביניים תוצע גם עם תיבת DSG 7 במקום 5 הילוכים ידנית, צריכת הדלק עם תיבה זו עומדת על 27.7 ק"מ לליטר.

 

2015 סקודה פאביה תא הנוסעים

 

תא הנוסעים ואבזור:

תא הנוסעים של הפאביה מציג עיצוב פשוט ונקי מאלמנטים עיצוביים כמו בכל דגמי סקודה האחרונים, או בכלל. הדגם מצויד במערכת מולטימדיה חדשה הכוללת לראשונה גם פונקציית שיקוף לטלפון הסלולרי וכן אפליקציה ייעודית המאפשרת לעקוב אונליין אחר צריכת הדלק, מהירות הנסיעה ועוד. אבזור נוסף שניתן למצוא בדגם, כאופציה או כסטנדרט ובהתאם לרמת הגימור, הוא בקרת אקלים, בקרת שיוט ומגביל מהירות, כניסת USB, שליטה מההגה על השמע והטלפון ועוד. בתחום הבטיחות הדגם יצויד כסטנדרט בשש כריות אוויר, בקרת לחץ אוויר בצמיגים ואופציה למערכת בלימה אוטו', התראה על סטייה מנתיב הנסיעה ובקרת שיוט אדפטיבית.

 

כאמור, סקודה שואפת להביא באמצעות הפאביה החדשה קהל צעיר למותג,, לכן בנוסף לעיצוב החדש והצעיר יותר, הדגם יוצע עם מספר רב יותר מבעבר של אפשרויות להתאמה אישית של העיצוב כמו גג בלבן או שחור, חישוקי גלגלים בשלושה צבעים שונים וצביעה של הפלסטיקה בתא הנוסעים בהתאם לצבע החיצוני.

 

 

skoda-fabia-iii-2015-1
skoda-fabia-iii-2015-1
skoda-fabia-iii-2015-2
skoda-fabia-iii-2015-2
skfa02_54202cbaf1e4f
skfa02_54202cbaf1e4f
skfa03_54202cbb3008f
skfa03_54202cbb3008f
skfa23_54202cbda53cc
skfa23_54202cbda53cc
skfa30_54202cbdcdc25
skfa30_54202cbdcdc25
skfa40_54202cbe04972
skfa40_54202cbe04972
skfa43_54202cbe5d757
skfa43_54202cbe5d757
skfa60_54202cbec305a
skfa60_54202cbec305a
skoda-fabia-new-1
skoda-fabia-new-1
skoda-fabia-new-2
skoda-fabia-new-2
skoda-fabia-new-3
skoda-fabia-new-3

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.