פאגני מסירה את הלוט מעל ה-ווירה, מחליפת הזונדה, עם מנוע V12 והספק של עד 730 כ"ס.

פגאני ווירה - huayra

פגאני חושפת את מכונית-ההייפר החדשה שלה שתעלה לכם מיליון אירו ותביא אתכם מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.3 שניות בלבד. פגאני ווירה “אלוהי הרוח" (Huayra יש שמבטאים ווי-רר), הייתה בפיתוח כ-7 שנים ואמורה להציע רוח אחרת מזו של הזונדה ולא מעט טכנולוגיה חדישה בתחום הדינמי ובעיקר בתחום האווירודינמי, לא בכדי פגאני בחרה בשם זה.

 

כמו בזונדה, פגאני גם הפעם עושה שימוש במנועי AMG של מרצדס, ומתחת למכסה המנוע שוכן מנוע V12 כפול מגדשים בנפח 6.0 ליטר. בגרסתו "הרגילה" יספק המנוע 700 כ"ס ו-91.8 קג"מ ובגרסת ספורט, 730 כ"ס ו-112.1 קג”מ. במרצדס, מנוע זה משרת את ה- SL65 Black, אך פגאני באמצעות מהנסדי AMG שינתה את תגובת המנוע לאורך קשת הסל"ד.

 

פגאני עשתה שימוש נרחב עוד יותר בסיבי פחמן וחומרים אקזוטיים אחרים במרכב ה-ווירה כך שמשקלה על המאזניים מציג 1350 ק"ג כ-76 ק”ג יותר מהזודנה C12. העליה הקלה במשקל נובעת בעיקר מהמידות שצמחו ורמת הבטיחות ששופרה, אך יחס המשקל/הספק טוב יותר ב-ווירה החדשה לעומת הזונדהS 7.3 C12.

 

העיצוב החיצוני לא מאפשר לטעות ומיד מקשרים את ה-ווירה כממשיכת הפגאני זונדה עם קווים כלליים זהים. עיקר השוני הוא בדלתות כנפי השחף העצומות ובכונס האוויר בפגוש הקדמי המזכיר לכולם פרצוף של שפמנון. אך אל תתנו לעיצוב הזה להטעות אתכם שכן הפגאני ווירה היא מכונית מאוד מתוחכמת.

לפי פגאני, גוף המכונית אמור לתפקד כמו כנף מטוס כאשר בכל אחת מפינות הרכב, ישנם מדפים הידרוליים המאפשרים לשנות את התכונות האווירודינמיות של הרכב כל אחד בנפרד ובאופן אוטומטי. באמצעות ארבעת המדפים בפינות הרכב, ל-ווירה שליטה טובה יותר על כוח ההצמדה שתורם הן בבלימה, האצה ובפניות.

 

בנוסף, ניתן לשנות את הגובה של חלקה הקדמי, לא רק בכדי לשמור על הפגוש הקדמי בזמן מעבר על פסי האטה, אלא בכדי לשלוט על הזרימה בתחתית הרכב ובכך לשלוט על כוח ההצמדה וכמו כן, למנוע את צלילת האף בזמן בלימה חזקה.

 

כמו עיצוב החוץ, גם עיצוב הפנים מזוהה מיד עם פגאני, הרבה עור, קרבון וכרום מקשטים את תא הנוסעים. בניגוד לזונדה, תא הנוסעים שופר בתחום הנוחות והוא מרווח יותר וכולל מסך מגע עם מערכת ניווט ואבזור, לא רב מידי נוסף.

 

פגאני ווירה huayra:

מנוע: V12 בנפח 5980 סמ"ק כפול מגדשים.

הספק: 700 כ"ס ב-6300 סל"ד ו-91.8 קג"מ בין 2500-4250 סל"ד.

תיבת הילוכים: 7 הילוכים SPD אוטומטית(XTRAC).

משקל יבש: 1350 ק"ג.

מתלים: עצמות עצה כפולות מלפנים ומאחור.

מידות: אורך 4605 מ"מ, רוחב 2036 מ"מ, גובה 1169 מ"מ.

צמיגים: פירלי PZERO במידות 225/35 ZR19 מלפנים ו-335/30 ZR20 מאחור.

{iframe width="576" hight=350"}http://www.youtube.com/embed/hmNDiPWMzEU?rel=0{/iframe}

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.