פורשה 918 ספיידר – ראש בראש עם פרארי

הנעה היברידית, 880 כ"ס ורק 2.8 שניות 0-100 קמ"ש, אלו המספרים של מכונית העל החדשה של פורשה, ה-918 ספיידר שתתחרה בלה פרארי החדשה.

פורשה 918 ספיידר - גרסת הייצור

פורשה משיקה בפרנקפורט את ה-918 ספיידר ההיברידית, שנתיים לאחר שהוצגה לראשונה כקונספט באותה תערוכה בדיוק. הפורשה 918 ספיידר, היא מכונית העל השנייה בלבד בהיסטוריה של פורשה, לאחר הקאררה GT שיוצרה בין השנים 2004-2007.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

עם מהירות מרבית של 345 קמ"ש ו-543 כ”ס לטון, ה-918 ספיידר היא הפורשה המהירה והחזקה ביותר אי פעם, היא גם היקרה ביותר עם תג מחיר בבריטניה של £657,400 (כ-3.7 מיליון שקל), זאת גם כי ה-918 תיוצר בסדרה מוגבלת של 918 יחידות בלבד. לפי פורשה, היא כבר קיבלה מקדמה על מעל ל-600 יחידות.

 

בכדי להיות הפורשה המהירה, החזקה והיקרה ביותר, ה-918 ספיידר, כמו כל מכוניות העל החדשות, עושה שימוש במערכת הנעה היברידית בהספק כולל של 880 כ"ס ב-8,500 סל"ד ומומנט מרבי של בין 93.5-135 קג"מ (תלוי בהילוך הנבחר), מה שמספיק לדגם בכדי להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-2.8 שניות בלבד, 0-200 קמ"ש ב-7.7 שניות ואם תרצו לראות 300 קמ"ש על השעון, היא תביא אתכם מעמידה למהירות זו ב-22 שניות. במהלך פיתוח הדגם, הוא הקיף את מסלול נורברגרינג ב-7 דקות ו-14 שניות, הזמן החמישי בטיבו עד היום, אך בפורשה מציינים שהדגם יוכל לרדת מזמן של 7 דקות (עדכון: וידאו בסוף הכתבה).

 

מערכת ההנעה ההבירידית של ה-918 ספיידר משלבת בין 2 מנועים חשמליים, אחד מאחור ואחד מלפנים, לבין מנוע בנזין מרכזי בנפח 4.6 ליטר V8. מנוע הבנזין מייצר הספק מרבי של 607 כ"ס ב-8,700 סל"ד והמנועים החשמליים מוספים עד 287 כ"ס, בהתאם למוד הנסיעה. הכוח אל הגלגלים עובר דרך תיבת PDK כפולת מצמדים בת 7 יחסי העברה.

 

 

ה-918 ספיידר עושה שימוש בסוללה בקיבולת של 6.8kWh וטעינת הסוללות לפי פורשה תארך 4 שעות במטען ביתי או 25 דקות במטען מהיר. נסיעה על בסיס הסוללה אפשרית למרחק של עד 32 ק"מ (מצב E-POWER), אז הדגם יאיץ ל-100 קמ"ש ב-7 שניות ויוגבל למהירות מרבית של 150 קמ"ש. לפי התקן האירופאי, צריכת הדלק של הדגם עומדת על 33.3 ק"מ לליטר.

 

למרות מערכת הנעה היברידית כבדה ומידות לא קטנות עם אורך של 4.634 מטר, רוחב של 1.940 מטר, גובה של 1.167 מטר ובסיס גלגלים של 2.730 מטר, ה-918 ספיידר שוקלת רק 1,634 ק"ג, זאת בזכות שימוש נרחב בחומרים מרוכבים ואלומיניום עבור המרכב. את הגג העשוי קרבון ניתן לנתק ולאחסן בתא המטען הקדמי של הדגם.

 

פורשה תציע את הדגם עם חבילת ביצועים (Weissach) – בתוספת סכום נכבד של 344,000 שקל – חבילה הכוללת שדרוג אווירודינמי להעלאת כוח ההצמדה יחד עם הפחתת משקל באמצעות רכיבים שונים, כגון חישוקי מגנזיום (אמיתיים!) המפחיתים לבדם משקל של 35 ק"ג.

 

המתחרות העיקריות של ה-918 ספיידר הן ה-לה פרארי החדשה  - מחליפת האנזו - עם 950 כ"ס והמקלארן P1 עם 916 כ"ס, שתיהן עם מערכת הנעה היברידית גם כן. ה-לה פרארי שוקלת פחות מ-1,300 ק"ג לעומת ה-1,624 ק"מ של הפורשה ועם נתון מוצהר של פחות מ-15 שניות 0-300 קמ"ש לעומת ה-22 השניות של פורשה, שפתאום נשמעות כנצח. המקלארן מהצד השני די דומה בנתוני הביצועים שלה לפורשה 918 ספיידר. יש לציין ששתי המתחרות יקרות במעל למיליון שקלים מה-918 ובמילים אחרות - "תביא לי 911 בעודף".

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות

  • לא נמצאו תגובות