פיאט 2014-2018: מכונית ספורט וחזרה לשוק המשפחתיות

פיאט פורסת את תוכנית החומש שלה הכוללת מכונית רודסטר קטנה על בסיס מאזדה MX-5 תחת מותג אבארט כניראה, משפחתית שתוצע בשלוש תצורות מרכב, פונטו חדשה תופיע רק ב-2016 פנדה חדשה ב-2018.

פיאט תוכנית חומש 2014-2018

אוליבר פרנסואה, מנהל מותג פיאט בקבוצת פיאט-קרייזלר (FCA), פרס במפגש המשקיעים השנתי של קבוצת FCA שנערך השבוע, את תוכנית החומש של פיאט לשנים 2014-2018. עבור אירופה, פיאט מתכננת להשיק שישה דגמים חדשים במהלך חמש השנים הבאות, כולל משפחתית חדשה, סופרמיני חדשה, רודסטר קטנה ושני קרוסאוברים.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

למרות שפיאט תכפיל את היצע הדגמים שלה באירופה, בחברה לא צופים גידול במכירות בחמש השנים הבאות ויעד המכירות ל-2018 עומד על כ-700 אלף רכבים, מספר זהה למספר הרכבים שפיאט מכרה באירופה במהלך 2013. לפי אוליבר פרנסואה, החברה שמה לה ליעד גידול במכירות של כ-400,000 רכבים, מ-1.5 מיליון ב-2013 ל-1.9 מיליון ב-2018. את הגידול במכירות, פיאט מתכננת להשיג בעיקר מהשוק הדרום אמריקאי (מ-700 אלף ל-800 אלף) והשוק האסייתי (מ-70 אלף ל-300 אלף).

 

שישה דגמים חדשים עד 2018.

פיאט 500X, הקרוסאובר העירוני החדש של פיאט על בסיס ג'יפ רנגייד החדש שהוצג לאחרונה, יהיה הדגם החדש הראשון שפיאט תציג בחמש השנים הבאות, יוצג לקראת סוף השנה. בשנת 2015, פיאט תציג משפחתית חדשה שתוצע בתחילה בגרסת סדאן (על בסיס דודג' דארט, פיאט וויאג'יו ככל הניראה) ובמהלך 2016 פיאט תציג עוד שתי גרסאות מרכב לדגם - האצ'בק וסטיישן. למרות שהפונטו עוד מעט חוגגת עשור, רק בשנת 2016 פיאט תציג סופרמיני חדשה כמחליפה לדגם. בשנת 2017 פיאט תציג קרוסאובר קומפקטי חדש שיתחרה בניסאן קשקאי ופנדה חדשה תוצג ב-2018.

 

בתוכנית החומש לאלפא רומיאו 2014-2018, נעדרה מכונית רודסטר קטנה שתוכננה עם מאזדה על בסיס ה-MX-5 הבאה, את זו אנחנו מוצאים כעת אצל פיאט (תחת מותג אבארט), רודסטר שתוצג בשנת 2015. באלפא רומיאו "החדשה" החליטו לשים דגש על "Made in Italy” וזו הסיבה של מעבר הדגם המשותף מאלפא רומיאו לאבארט.

 

חזרה למקורות ואסטרטגיית שיווק חדשה.

בפיאט מודים שבשנים האחרונות המותג איבד זהות עם צי דגמים ללא כל קו מקשר בין האחד לשני, זאת גם על פי סקר שהחברה ביצעה בשנת 2010 בקרב לקוחות החברה. כתשובה לכך, בפיאט ייצרו אסטרטגיית שיווק חדשה המחלקת את דגמי פיאט לשתי קבוצות, דגמי ערך/תמורה למחיר, בפיאט משווים את זה למוצרים של איקאה, ודגמי פרימיום המבוססים על משפחת ה-500.

 

דגמי "הערך" של פיאט יהיו פשוטים וזולים יחסית ולא יתחרו ישירות בדגמים מובילים באירופה. דגמים אלו יוצעו ברמת גימור אחת, עם כשני מנועים לכל דגם ומבחר מצומצם של 4 צבעים לבחירה. המשמעות של כך היא שבדגמי הליבה, פיאט רואה עצמה באירופה יותר כמתחרה של דצ'יה של רנו מאשר מתחרה של פולקסווגן, סקודה או פורד. במובן מסויים, פיאט רוצה לחזור לימים של פיאט 127 ופיאט אונו, ימים בהם פיאט הציע מכוניות פשוטות וזולות שהציעו תמורה טובה למחיר והובילו את טבלת המכירות.

 

מהצד השני, דגמי הפרימיום יוצעו עם מגוון רחב של רמות גימור, מנועים, אבזור ועיצוב בהתאמה אישית והמיקוד יהיה ערך אמוציונלי. זו הסיבה שפיאט מצליחה למכור את משפחת ה-500 במחיר גבוהה משמעותית מהערך האמיתי או מהמתחרות.

 

למצגת המלאה של תוכנית החומש של פיאט 2014-2018.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות (1)

  • א

    ה500 רווחית , הפונטו פחות ולא בין הטובות בקטגוריה שלה.<br />באירופה, פיאט צריכה קלפים מנצחים כדי להמשיך למכור ולשנות את התדמית של היצ**** הכי לא אמין.<br />האם היא מסוגלת?<br />יתרונם של האיטלקים היה תמיד בעיצוב

    כתובת URL מקוצרת: