פיג'ו 108

 

יחד עם סיטרואן C1 החדשה וטויוטה אייגו החדשה, פיג'ו הציגה בז'נבה את ה-108, המכונית העירונית החדשה של פיג'ו המחליפה את ה-107 ומיוצרת כבעבר במשותף עם סיטרואן וטויוטה. בניגד לעבר, כל אחת מהחברות דאגה להעניק לדגם שלה מראה ייחודי ושונה משמעותית מהדגם התאום של החברה המתחרה, אך עדיין כמו בעבר, הבחירה מבין אחד מהדגמים תסתכם בתמחור ובהעדפה אישית של העיצוב.

 

בעוד טויוטה הלכה על הכיוון הצעיר והחצוף וסיטרואן על הקו "החמוד", פיג'ו בחרה להעניק ל-108 מראה יוקרתי וכמו שכל אישה מעיר האורות יודעת – את המראה עושים האקססוריז ובפיג'ו, יציעו לרוכשים שפע של תוספות ייחודית שיעניקו לדגם מראה אישי, ייחודי ועם הרבה שיק צרפתי.

 

כמו המתחרות, פיג'ו תציע את ה-108 החדשה במרכב חמש דלתות, שלוש דלתות ובגרסת TOP עם גג נפתח. עם אורך של 3.46 מטר, ה-108 החדשה בעיקר ארוכה מה-107 אותה היא מחליפה בכ-50 מ"מ, שאר המידות לא השתנו ובסיס הגלגלים נשאר על 2.34 מטר. תוספת האורך אפשרה להגדיל את תא המטען לכדי 180 ליטר עם גלגל חלופי. למרות שה-108 החדשה מאובזרת יותר מה-107, היא קלה ממנה בכ-50 ק"ג ומשקלה עומד על 840 ק"ג בדגם הבסיס.

 

תא הנוסעים של ה-108 זהה למוצע באייגו וב-C1 והם נבדלים בניהם רק בשילובי הצבעים או או בגימור שונה. תא הנוסעים החדש הוא קפיצת מדרגה של ממש בכל הקשור לפרקטיקה (תא כפפות אמיתי למשל) ובעיקר בתחומים של איכות חומרים (אין כבר פח חשוף כעבר) והאבזור. בתחום הבטיחות, הדגם מוצע עם 6 כריות אוויר, בקרת יציבות ועוד.

 

טויוטה אייגו, סיטרואן C1 ופיג'ו 108 בוידאו משותף.

 

רשימת האבזור ארוכה יחסית וכוללת, בין היתר, בקרת אקלים, כיוון חשמלי למראות הצד, 2 חלונות חשמל קדמיים (האחוריים עדיין ניתנים לפתיחה חלקית בלבד), בקרת שיוט, כניסת USB למערכת השמע, שליטה מההגה על השמע והטלפון ועוד. גולת הכותרת היא מסך מגע מרכזי "7 הכולל פונקציית שיקוף (MirrorLink) למכשיר הסלולרי – תצוגה/תפעול המכשיר דרך המסך המרכזי. המערכת מסתנכרנת עם כל מערכות ההפעלה הקיימות כיום – אנדרואיד, ווינדוס, בלקברי ואפל (דרך אפליקציה). הדגם יוצע עם חישוקי "14 או "15 ועם צמיגים במידות של 165/65 או 165/60 בהתאמה.

 

כמו ה-C1, פיג'ו תציע את ה-108 עם שני מנועי שלושה צילינדרים: מנוע הבסיס הוא מנוע בנפח של 1.0 ליטר 68 כ”ס המנוע הבכיר הוא מנוע בנפח של 1.2 ליטר 82 כ”ס (בטויוטה יוצע רק מנוע 1.0). מנוע ה-1.0 ליטר יוצע עם תיבת חמישה הילוכים ידנית או חמישה הילוכים רובוטית ומנוע ה-1.2 ליטר יוצע עם תיבה ידנית בלבד. פיג'ו עדיין לא חושפת את נתוני הביצועים וצריכת הדלק של דגם ה-1.0 ליטר אך אלו לא צפויים להיות שונים מהנתונים של האייגו – 24.4 ק”מ לליטר ו-14.2 שניות 0-100 קמ”ש בדגם הידני. דגם ה-1.2 ליטר רושם צריכת דלק של 23 ק"מ לליטר ו-11.0 שניות 0-100 קמ"ש.

 

Peugeot-108_2015_1er_05
Peugeot-108_2015_1er_05
Peugeot-108_2015_1r_03
Peugeot-108_2015_1r_03
Peugeot-108_2015_1_02
Peugeot-108_2015_1_02
Peugeot-108_2015_10_01
Peugeot-108_2015_10_01
Peugeot-108-2
Peugeot-108-2
Peugeot-108-7
Peugeot-108-7
Peugeot-108-8
Peugeot-108-8
Peugeot-108-9
Peugeot-108-9
Peugeot-108-10
Peugeot-108-10
Peugeot-108-11
Peugeot-108-11
Peugeot-108-12
Peugeot-108-12
Peugeot-108-13
Peugeot-108-13
Peugeot-108-14
Peugeot-108-14
Peugeot-108-15
Peugeot-108-15
Peugeot-108-16
Peugeot-108-16
Peugeot-108-17
Peugeot-108-17
Peugeot-108-19
Peugeot-108-19
Peugeot-108-20
Peugeot-108-20
Peugeot-108-21
Peugeot-108-21
Peugeot-108-22
Peugeot-108-22
Peugeot-108-24
Peugeot-108-24
Peugeot-108-49
Peugeot-108-49
Peugeot-108-62
Peugeot-108-62
Peugeot-108-66
Peugeot-108-66
Peugeot-108-67
Peugeot-108-67
Peugeot-108-68
Peugeot-108-68
Peugeot-108-69
Peugeot-108-69
Peugeot-108-70
Peugeot-108-70
Peugeot-108-73
Peugeot-108-73
Peugeot-108-74
Peugeot-108-74
Peugeot-108-75
Peugeot-108-75
Peugeot-108-76
Peugeot-108-76
Peugeot-108-86
Peugeot-108-86
Peugeot-108-87
Peugeot-108-87
Peugeot-108-88
Peugeot-108-88

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 3

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.