פיג'ו 108 – הפרטים המלאים

פיג'ו 108 החדשה, מחליפת ה-107, מעוצבת ומאובזרת יותר, תוצע עם שני מנועים בהספקים של 68-82 כ"ס ועם צריכת דלק של 24.4 ק"מ לליטר.

2014 פיג'ו 108

כתשע שנים לאחר שהוצגה פיג'ו 107, פיג'ו הציגה בתערוכת ז'נבה האחרונה את מחליפתה - פיג'ו 108 החדשה. כמו ה-107, גם ה-108 היא תולדה של פרויקט משותף של פיג'ו-סיטרואן וטויוטה לתכנון (באחריות של טויוטה) וייצור (משותף) למכונית מיני עירונית אירופאית. במקביל לפיג'ו, סיטרואן הציגה בתערוכה את ה-C1 החדשה וטויוטה מצידה את האייגו החדשה.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

{jathumbnail off}

פיג'ו 108 החדשה לא שונה במיוחד במידותיה מה-107 והיא מבוססת על אותה הפלטפורמה אך לפי מתכנניה, בזכות תכנון מוקפד היא מרווחת יותר לנוסעים ומטען. עם אורך של 3,475 מ"מ, רוחב של 1,615 מ"מ, גובה של 1,460 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,340 מ"מ, פיג'ו 108 ארוכה ב-35 מ"מ, צרה ב-15 מ"מ ונמוכה ב-5 מ"מ לעומת ה-107. בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי אך נפח תא המטען גדל משמעותית מ-139 ליטר ל-180 ליטר (780 ליטר עם קיפול המושבים).

 

פיג'ו תציע את ה-108 בתצורת שלוש או חמש דלתות וכן בגרסה פתוחה הנקראת TOP עם גג בד הניתן לפתיחה לכל האורך. למרות שהמידות לא השתנו במיוחד ורמת האבזור שודרגה משמעותית (פירוט בהמשך), ה-108 קלה בכ-50 ק"ג מהדגם היוצא. כמו הדגם היוצא, גם ה-108 מיועדת ל-4 נוסעים בלבד והחלונות מאחור עדיין נפתחים באופן חלקי בלבד.

 

בהתאם למגמה שהולכת ותופסת תאוצה ובכדי ליצור בידול משמעותי יותר לעומת המתחרות התאומות לבית סיטרואן וטויוטה, פיג'ו תציע לרוכשים אפשרויות רבות להתאמה אישית של העיצוב כגון צביעה של הגג בצע שונה, מגוון עיצובים לבדי הריפוד והפלסטיקה החיצונית והפנימית ועוד.

פיג'ו 108 תא הנוסעים

 

פיג'ו 108 – מנועים, ביצועים וצריכת דלק:

פיג'ו תציע את הדגם עם מנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים שממשיך מהדגם היוצא לאחר שעבר מספר שדרוגים (מיוצר ע"י טויוטה). מנוע נוסף שיוצע רק עם ה-108 וה-C1, הוא מנוע 1.2 ליטר שלושה צילינדרים המוכר מה-208. מנוע ה-1.0 ליטר יוצע עם תיבת חמישה הילוכים ידנית או חמישה הילוכים רובוטית (EGT5) ואילו מנוע ה-1.2 ליטר יוצע עם תיבת חמישה הילוכים ידנית בלבד. ה-108 מציגה שיפור של כ-5% בצריכת הדלק לעומת ה-107.

 

מנוע 1.0VTi 1.0VTi 1.2VTi
תיבת הילוכים 5 ידנית 5 רובוטית 5 ידנית
הספק (סל"ד/כ"ס) 68/6000 68/6000 82/5750
מומנט/סל"ד 9.73/4800 9.73/4800 11.8/2750
מהירות מרבית (קמ"ש) 157 157 170
0-100 קמ"ש (ש') 14.3 14.3 11
צריכת דלק ק"מ/ליטר 24.4 23.8 23.2

 

כסטנדרט, כל הדגמים יוצעו עם תאורת LED ליום, מערכת ניתור לחץ אוויר בצמיגים, מערכת סיוע לזינוק בעלייה, מחשב דרך, שש כריות אוויר, כיוון אנכי לגלגל ההגה, מערכת בקר יציבות ועיגוני ISOFIX. רמות האבזור הגבוהות יותר כוללות בנוסף, קיפול 50/50 למושבים מאחור, פנסי ערפל, שליטה מההגה על מערכת השמע והטלפון, מצלמת רוורס, חלונות חשמל קדמיים, כיוון גובה למושב הנהג, מראות צד חשמליות, מערכת בקרת אקלים, חיישני תאורה,כניסה והתנעה ללא מפתח ומערכת מולטימדיה עם מסך "7 מרכזי הכולל כניסת USB ופונקציית שיקוףMirror Link לטלפון הסלולרי עבור כל מערכות ההפעלה הקיימות כיום (שדרוג למערכת המוכרת מהקורולה).

 

פיג'ו 108 החדשה תשווק בישראל, במקביל לתאומות המתחרות שלה, במהלך המחצית השנייה של 2014.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות (5)

  • גד

    עוד אינדיקציה לבידול באיבזור הוא שלPSA יש כפתור הנעה ואילו אצל טויוטה - מפתח.<br /><br />מה שכן, עכשיו ראיתי שהוסיפו כאן באתר עוד תמונות של הטויוטה, שבהן יש עוד גירסה - שבה כן יש בקרת אקלים דיגיטלית ולא מכאנית... אבל בכל זאת נראה לי שזאת לא תהיה גירסה מרכזית, ושטויוטה תתמקד באיבזור מופחת יחסית.

    כתובת URL מקוצרת:
  • גד

    ניכר שהבידול בין גרסאות פיג'ו/סיטרואן לטויוטה יהיה באבזור רב יותר אצל פיג'ו/סיטרואן.<br />למשל, בדגם המאובזר של שתי הקבוצות, ניתן להבחין שאצל פיג'ו/סיטרואן יש בקרת אקלים דיגיטלית מתחת למסך המולטימדיה, ואילו אצל טויוטה יש כפתור מכאני למזגן מתחת למסך המולטימדיה.<br />ככה שלדעתי זה מעיד על כך שPSA החליטה לבדל את דגמיה לעומת אלה של טויוטה ע"י איבזור עשיר מעט יותר מזה של טויוטה. מעניין אם בגלל זה דגמי PSA יהיו מעט יותר יקרים מזה של טויוטה.

    כתובת URL מקוצרת:
  • גד

    נראה לי שברנו טווינגו שילובי הצבעים הדקורטיבייים בעיצוב הפנימי יותר יפים - ז"א פסי צבע תואמים לצבע הרכב שנמצאים על הריפוד של הכיסאות, על דיפוני הדלתות ועל הדאשבורד. עשו התאמה יפה ואלגנטית.<br />ממה שנראה, בפיג'ו/סיטרואן/טויוטה פחות הקפידו על זה ובחרו במשהו פחות מושקע ויותר פשוט. פחות דקורציות צבע תואמות לצבע הרכב.<br />זה קצת מפתיע, כי באופן כללי הרנו מאוד דומה להם בעיצוב הפנימי - הספידומטר במסגרת העגולה, מסך המולטימדיה (אם כי ברנו הוא ממוקם נמוך יותר, שזה חיסרון לטעמי), הכיסאות עם המשענת הגבוהה... ככה שתמוה איך לא דאגו להיות שווים לרנו גם בשילובי הצבעים הדקורטיביים.

    כתובת URL מקוצרת:
  • גד

    לאבי - פתחי המזגן המרכזיים נמצאים מעל מסך המולטימדיה.

    כתובת URL מקוצרת:
  • אבי

    אין פתחי מזגן במרכז הדשבורד סיוט בקיץ הישראלי מנסיון ברכב דומה

    כתובת URL מקוצרת: