פיג'ו 308 החדשה – הפרטים המלאים

2013 פיג'ו 308 החדשה, תוכננה בכדי להתחרות בגולף של פולקסווגן ותשווק עם מגוון מנועי בנזין ודיזל חסכוניים כולל גרסת 125 כ"ס למנוע הטורבו 1.6THP.

2013 פיג'ו 308 החדשה - נולדה להתחרות ישירות בגולף

פיג'ו חשפה לראשונה את ה-308 החדשה לפני כחודשיים וכעת, היא מפרסמת לראשונה את המפרט הטכני המלא של הדגם אשר יוצג בבכורה עולמית בתערוכת פרנקפורט הקרובה (10.09) והשיווק באירופה יחל במקביל. לישראל? רק במהלך 2014.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

פיג'ו 308 החדשה, אמנם שומרת על השם של הדגם היוצא בהתאם לאסטרטגיית שמות הדגמים החדשה של פיג'ו, אך למרות זאת מדובר במכונית חדשה לחלוטין היושבת על פלטפורמת EMP2 המודולרית החדשה והמתקדמת של קבוצת PSA (פיג'ו וסיטרואן) המשררת כיום גם את הגרנד פיקאסו החדש של סיטרואן ותשרת בעתיד מגוון רחב של דגמים החל מסופרמיני ועד למשפחתיות גדולות ומיניוואנים.

 

הפלטפורמה החדשה, שהיא חזקה וקשיחה יותר מבעבר ומאפשרת לקבוצת PSA להפחית עלויות ייצור, אפשרה לפיג'ו להפחית לא פחות מ-140 ק"ג בממוצע ממשקלה של ה-308 החדשה לעומת הדגם היוצא. לדוגמה: משקלה של פיג'ו 308 החדשה עם מנוע 1.6THP 125 כ"ס ותיבה ידנית עומד על 1165 ק"ג בלבד! זאת לעומת 1312 ק"ג לדגם היוצא בקונפיגורציה דומה. מה שלא השתנה עם הפלטפורמה החדשה אלו המתלים: דמוי מקפרון מלפנים וקורת פיתול מאחור.

 

פיג'ו 308 החדשה לא שונה במידותיה לעומת הדגם היוצא, אך לפי פיג'ו היא מרווחת יותר לנוסעים לעומת הדגם הנוכחי. מידות הדגם הן: 4,253 מ"מ אורך, 1,804 מ"מ רוחב, 1,457 מ"מ גובה ובסיס הגלגלים עומד על 2,620 מ"מ. למעט בסיס הגלגלים שגדל ב-12 מ"מ, שאר המידות קטנו למעשה. נפח תא המטען עומד על 420 ליטר (או 452 ליטר-תלוי איך מודדים), מהגדולים מבין המשפחתיות האצ'בק.

 

{dailymotion}x10ekep_nouvelle-peugeot-308-video-exclusive_auto{/dailymotion}

 

2013 פיג'ו 308 החדשה – מנועים ביצועים וצריכת דלק:

עם תחילת השיווק של הדגם באירופה, פיג'ו תציע את ה-308 החדשה עם חמישה מנועים, שלושה מנועי בנזין בהספקים של 82-155 כ"ס ושני מנועי דיזל בהספקים של 92-115 כ"ס. החדשה המעניינת והרלוונטית במיוחד לשוק הישראלי זה מנוע 1.6THP בגרסת 125 כ"ס החדשה. כל הדגמים מוצעים, נכון לעכשיו, רק עם תיבה ידנית אך בהמשך תוצע תיבת 6 הילוכים אוטו', סוף עידן ה-AL4.

 

באביב 2014, פיג'ו תוסיף להיצע את מנוע הטורבו החדש שלה 1.2 ליטר e-THP שלושה צילינדרים, שיוצע בהספקים של בין 110-130 כ"ס ומומנט מרבי של 20.9 קג"מ. בנוסף יוצגו מנועי דיזל חדשים וחסכוניים יותר BlueHDi בתקן אירו 6.

 

מנועי הבנזין:

מנוע 1.2 VTi 1.2 e-THP 1.6 THP 1.6 THP
תיבת הילוכים 5M 6M 6M 6M
הספק (כ"ס/סל"ד) 82/5,750 130/5,500 125/6,000 155/6,00
מומנט/סל"ד 12.0/2,750 23.4/1,750 20.4/1,400 24.5/1,400
מהירות מרבית (קמ"ש) 172 207 202 215
0-100 קמ"ש (ש') 13.3 9.6 8.9 8.0
צריכת דלק ק"מ/ליטר 20 21.7 17.85 17.85

 

מנועי הדיזל:

מנוע 1.6 HDi 1.6 e-HDi
תיבת הילוכים 5M 6M
הספק (כ"ס/סל"ד) 92/4,000 115/3,600
מומנט/סל"ד 23.4/1,750 27.5/1,750
מהירות מרבית (קמ"ש) 183 196
0-100 קמ"ש (ש') 11.3 10.2
צריכת דלק ק"מ/ליטר 27 27

 

תא הנוסעים של ה-308 החדשה ממשיך ומעצים את קו העיצוב המינימליסטי שפגשנו כבר ב-208 החדשה (פילוסופיית "i-cockpit” ), עם מינימום של כפתורים על הקונסולה המרכזית או על גלגל ההגה. השליטה על רוב המערכות ברכב, תעשה או דרך מסך המגע המרכזי "9.7 או דרך הכפתורים שעל גלגל ההגה. כמו ב-208, גם כאן לוח המחוונים ממוקם בגובה קו הראייה וגלגל ההגה קטן קוטר וממוקם נמוך.

 

כמו ברכב צרפתי טוב, אי אפשר כמובן בלי מוזרויות/מקוריות - תקראו לזה איך שאתם רוצים - כך למשל המחוגים על שעון הסל"ד ושעון המהירות נעים בכיוונים הפוכים ובנוסף, בשם המינימליזם, כל השליטה על מערכת בקרת האקלים נעשית דרך מסך המגע בלבד, דבר העשוי להתגלות במבחן המציאות כפתרון מוצלח או סתם מטריד.

 

בתחום הבטיחות, הדגם מוצע כסטנדרט עם 6 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות ומשיכה, עיגוני ISOFIX מאחור ועוד. למעט דגם הבסיס, כל הגרסאות מוצעות עם בקרת שיוט ומגביל מהירות. הדגם לא נבחן עדיין במבחני הריסוק EuroNCAP, אך צפוי להשיג ניקוד מרבי של חמישה כוכבי בטיחות.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות (7)

  • דוד

    כבעל C5 חדשה...אני יודע מה זה ה THP...ובהנחה שיגיע דגם עם הגיר 6 אוטומט (כמו שיש אצלי כרגע) הרכב הוא אולטימטיבי (לפרנקופונים כמובן - הנוחיןת והכיף בנהיגה הם מעל לתפיסה של רכב יפני/קוריאני, מבלי לפגוע כמובן).<br />ובטח אנשים ישאלו למה אתה מחליף את הרכב...תשובה קצרה ואנטליגנטית...ה C5 היא גדולה..גדולה מעל 482 ס"מ...לפעמים קשה להסתדר.

    כתובת URL מקוצרת:
  • מוטי

    תכלס, זה לא שונה ממנוע ה-1.4TSI של פולקסווגן, נתונים מאוד דומים. הוא עדיף על מנוע ה-1.6 האטמוספרי עם הספק דומה אך מומנט נמוך משמעותית.

    כתובת URL מקוצרת:
  • גל

    לדעתי הדאשבורד וכל סביבת הנהג נראים מאוד יפים ואיכותיים - המובילים בקטגוריה, מול כל המתחרות!<br /><br />גם במאזדה 3 החדשה אהבתי (את הדאשבורד, את מסך המולטימדיה ואת המסך השקוף של הספידומטר), אבל כאן זה נראה לי קצת יותר איכותי וברמה קצת יותר גבוהה.

    כתובת URL מקוצרת:
  • גד

    המכונית יפה מקדימה ובסדר מאחורה, אבל מהצד היא לא יפה. מהצד היא מאוד דומה לגולף, שגם היא לא יפה.

    כתובת URL מקוצרת:
  • גד

    אין טעות לגבי המנוע 1.6 עם 125 כ"ס?<br />מצד אחד הוא טורבו ויש לו מומנט גבוה - אז איך זה שהכ"ס הוא כמו של מנוע 1.6 ללא טורבו?<br /><br />איך זה שבגירסה הגבוהה (וגם בפיז'ו וסיטרואן שכבר זמינים בארץ) יש מנוע 1.6 טורבו עם הספק 155, ואילו המנוע 125 הוא גם 1.6 טורבו?<br />מבחינת הכ"ס, היה יותר הגיוני להניח שזה מנוע 1.6 רגיל.<br />אבל מבחינת המומנט, אכן הגיוני שזה מנוע טורבו.

    כתובת URL מקוצרת:
  • גד

    איך היא תתחרה בגולף ובמובילות הקטוגוריה, אם המתלה האחורי הוא לא מסוג נפרד, אלא רק קורת פיתול?

    כתובת URL מקוצרת:
  • רכביסט

    רק לי העיצוב של המכונית הזו הן מבחוץ והן מבפנים נראה מוזר, יש אף לומר מכוער?<br />בנוסף, עצם הרעיון שהשליטה על המיזוג אוויר וייתכן שאף על דברים נוספים ברכב תיעשה אך ורק דרך מסך המגע היא פתח לצרות שכן כידוע שילוב של אלקטרוניקה ואמינות הם לא בדיוק הצד החזק (בלשון המעטה) אצל הצרפתים...

    כתובת URL מקוצרת: