2023 פיג'ו 3008 היברידי 48V
פיג'ו 3008 היברידי 48V.
2023 פיג'ו 3008 היברידי 48V
פיג'ו 3008 היברידי 48V.

בחודש אוקטובר האחרון פיג'ו חשפה את מנוע ה-1.2 ליטר שלושה צילינדרים טורבו Pure Tech החדש שלה הנעזר במערכת סיוע חשמלית 48V, כעת פיג'ו חושפת את היישום הראשון של מערכת ההנעה הזו בדגמי פיג'ו 3008 ופיג'ו 5008 ובהמשך המערכת הזו תהיה זמינה גם בדגמים 208, 308 ו-408. המערכת הזו מחליפה כמובן את מנוע ה-1.2 טורבו הנוכחי של ואת תיבת השמונה הילוכים אוטומטית מחליפה תיבת שישה הילוכים כפולת מצמדים. 

 

לפני הפרטים הטכניים, בשורה התחתונה המערכת הזו מאפשרת לדגמי פיג'ו 3008 ו-5008 להפחית את צריכת הדלק המשולבת ב-15% כאשר עיקר החיסכון מושג בנסיעה עירונית. לפי פיג'ו המנוע החדש עם הסיוע החשמלי מאפשר להפחית את צריכת הדלק בכ-2.5 ליטר לכל 100 ק"מ. המערכת החשמלית, עד למהירות של 145 קמ"ש, מאפשרת את כיבוי מנוע הבנזין למשך זמן מסוים כאשר הנהג נוסע במהירות קבועה או מוריד את הרגל מהגז. בהאצה מתונה ממהירות נמוכה המנוע החשמלי יסייע למנוע הבנזין בכדי לפצות על השהיית הגדישה ובמקביל ימנע מהתיבה את הצורך להוריד הילוך. בלחיצה מלאה על דוושת התאוצה המנוע החשמלי יסייע למנוע הבנזין בתוספת של כ-12 כ"ס.

 

פיג'ו 3008 היברידי 48V
הסוללה מותקנת במרכז הרכב.

מנוע ה-1.2 ליטר Pure Tech החדש פועל במחזור מילר החסכוני, כמו מנועי TSI Evo של פולקסווגן, והוא מצויד בנוסף במגדש טורבו VGT לשיפור תגובות המנוע. המנוע החדש מייצר הספק מרבי של 136 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 23.4 קג"מ המתקבל ב-1,750 סל"ד - תוספת זניחה של 6 כ"ס לעומת המנוע היוצא. לשיפור האמינות והפחתת עלויות האחזקה, פיג'ו התקינה במנוע הזה שרשרת תזמון במקום רצועה טבולה בשמן שהייתה מאוד רגישה לשגרת ואיכות הטיפולים ובמקרים מסוימים אף התפוררה וגרמה למוות מוקדם של המנוע. פיג'ו לא מציינת את נתוני הביצועים עם המנוע החדש, אך אם לפיג'ו 3008 עם המנוע הנוכחי נתון 0-100 קמ"ש של 9.7 שניות, אתם יכולים לצפות למשהו באזור ה-9.5 שניות. 

 

מנוע 1.2 טורבו חדש פיג'ו
מנוע 1.2 טורבו חדש ותיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים.

המנוע הזה משודך כעת לתיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים e-DCS6 שתוכננה מראש עבור מערכת היברידית ובה משולב המנוע החשמלי לו הספק מרבי של 28 כ"ס ומומנט מרבי של 5.6 קג"מ. בזמן בלימה המנוע הזה משמש כגנרטור לטעינת סוללות ה-48V והוא גם משמש כמתנע של מנוע הבנזין.

 

סוללות ה-48V היא סוללה קטנה יחסית המותקנת מתחת למושב הנוסע הקדמי כך שהיא לא פוגעת כלל בנפח תא המטען. לסוללה קיבולת ברוטו של 898Wh וקיבולת שימושית של 432Wh, לפי פיג'ו הסוללה תוכננה להחזיק לכל אורך חיי הרכב והוצמדה לה אחריות של 8 שנים עד 160,000 ק"מ. 

 

פיג'ו 3008
פיג'ו 3008.

לדגם אין מצבר 12V רגיל כך שסוללת ה-48V, באמצעות ממיר מתח ל-12V, אחראית על הזנת רשת המתח הנמוך המפעילה את כל האבזור ברכב.

 

כל הדגמים עם מערכת ההנעה החדשה הזו יזכו לתצוגה ייעודית בלוח המחוונים, הנצבעת בכחול כאשר ההנעה חשמלית בלבד, ובנוסף לכך לכל הדגמים תתווסף מערכת AVAS להפעלת סאונד חיצוני לאזהרת הולכי רגל עד למהירות של 30 קמ"ש. 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 13

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.